Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

De reclame van gouden gids die ik vooral op de radio hoor. Hé hapsnurker sta jij al in de gouden gids, met daarvoor nog een aantal stomme dingen die ze aanhalen.

Bepaalde spotjes van de overheid over bijvoorbeeld het checken van de bandenspanning(auto). Zoals het in elkaar gezet is zou het jongeren(18-25) moeten aanspreken anders zou ik niet weten waarom je dat zo op de radio laat horen.

De nieuwe reclame van de Lidl. Een stompzinnig liedje waar een Nederlandse tekst op is gemaakt. Tenenkrommend 

Petje Pitamientje is terug. 

TanSwallow86

TanSwallow86

22-05-2023 om 15:03

Sassenach schreef op 22-05-2023 om 13:24:

Petje Pitamientje is terug.

En appelsientje, maar dit omdat ze 50 jaar bestaan. Nou en

Die reclame waarin  dat kind onderhandelt met haar moeder over haar bedtijd. Als ze meer groenten eet of zo. Echt. Tenenkrommend. Met zo'n klein  kind onderhandelen... dat doe je met een puber wellicht maar niet met een kleuter

lientje69 schreef op 29-05-2023 om 19:56:

Die reclame waarin dat kind onderhandelt met haar moeder over haar bedtijd. Als ze meer groenten eet of zo. Echt. Tenenkrommend. Met zo'n klein kind onderhandelen... dat doe je met een puber wellicht maar niet met een kleuter

ja maar groentes zijn zo vies, daar moet je wel over onderhandelen (ik dacht hetzelfde als jij toen ik die reclame zag)

MellowTurkey78

MellowTurkey78

30-05-2023 om 12:08

Die reclame waarin dat kind onderhandelt met haar moeder over haar bedtijd. Als ze meer groenten eet of zo. Echt. Tenenkrommend. Met zo'n klein kind onderhandelen... dat doe je met een puber wellicht maar niet met een kleuter

Die vind ik ook heel erg stom... En ook totaal niet herkenbaar uit mn eigen jeugd. Onderhandelen over groenten..Mn moeder ziet me aankomen.. Met haar viel simpelweg niet te onderhandelen..   

TanSwallow86

TanSwallow86

30-05-2023 om 12:32

Die is van Albert Heijn. En dan ook nog een extra groot toetje en een half uurtje langer opblijven

Als je het "broodje eten in de supermarkt" volgt, dan ligt die AH reclame niet zover van de werkelijkheid af.

Poezie schreef op 30-05-2023 om 12:43:

Als je het "broodje eten in de supermarkt" volgt, dan ligt die AH reclame niet zover van de werkelijkheid af.

Behoorlijk  triest vind ik dat idd. No way dat mijn kinderen al wat te eten kregen in de supermarkt.  Pas als ik betaald heb, is het van ons. En onderhandelen  over groenten deed ik ook niet. Net zoveel hapjes als je leeftijd, tot je 10 jaar bent. Meer mag, minder niet. Ik ben daar jong mee begonnen, mijn kinderen wisten niet beter. En eten dus ook echt alles.

lientje69 schreef op 30-05-2023 om 13:59:

[..]

Behoorlijk triest vind ik dat idd. No way dat mijn kinderen al wat te eten kregen in de supermarkt. Pas als ik betaald heb, is het van ons. En onderhandelen over groenten deed ik ook niet. Net zoveel hapjes als je leeftijd, tot je 10 jaar bent. Meer mag, minder niet. Ik ben daar jong mee begonnen, mijn kinderen wisten niet beter. En eten dus ook echt alles.

Ik heb getwijfeld of ik moest reageren. Ik stel een vraag in 'mijn' topic en iedereen is vrij om daar te reageren. Maar in een ander topic benoemen dat ik triest (bezig) ben, terwijl dit topic niks met mij of mijn vraag te maken heeft, geeft mij een onveilig gevoel. Wie weet in hoeveel topics over mij wordt doorgekletst? Ik zou het waarderen als je dit onderwerp hier verder laat rusten. Er is al een plek waar je je mening kwijt kunt. Laat dit topic gezellig en 'niks aan de hand' blijven.

Meesje schreef op 30-05-2023 om 16:43:

[..]

Ik heb getwijfeld of ik moest reageren. Ik stel een vraag in 'mijn' topic en iedereen is vrij om daar te reageren. Maar in een ander topic benoemen dat ik triest (bezig) ben, terwijl dit topic niks met mij of mijn vraag te maken heeft, geeft mij een onveilig gevoel. Wie weet in hoeveel topics over mij wordt doorgekletst? Ik zou het waarderen als je dit onderwerp hier verder laat rusten. Er is al een plek waar je je mening kwijt kunt. Laat dit topic gezellig en 'niks aan de hand' blijven.

Meesje,  ik vind jouw topic niet triest. Ik reageerde op de opmerking dat de reclame van AH  tegenwoordig  blijkbaar de realiteit is. 

En dat vind ik best wel triest ja. Mag ik toch best vinden? Het is een forum hè, daar heb je verschillende  meningen.

lientje69 schreef op 30-05-2023 om 16:49:

[..]

Meesje, ik vind jouw topic niet triest. Ik reageerde op de opmerking dat de reclame van AH tegenwoordig blijkbaar de realiteit is.

En dat vind ik best wel triest ja. Mag ik toch best vinden? Het is een forum hè, daar heb je verschillende meningen.

Lees je tweede zin. Je reageert op iemand die verwijst naar mijn topic en dan schrijf je dat dat idd triest is en dat jij dat (broodje geven) nooit zou doen. Het is idd een forum, daar heb je meningen. Maar dan graag bij het betreffende topic. Zoals ik zei: het geeft mij een onveilig gevoel als op andere plekken/topics over mij wordt doorgekletst. 

Meesje schreef op 30-05-2023 om 16:53:

[..]

Lees je tweede zin. Je reageert op iemand die verwijst naar mijn topic en dan schrijf je dat dat idd triest is en dat jij dat (broodje geven) nooit zou doen. Het is idd een forum, daar heb je meningen. Maar dan graag bij het betreffende topic. Zoals ik zei: het geeft mij een onveilig gevoel als op andere plekken/topics over mij wordt doorgekletst.

Dat zie jij zo. Het gaat om het onderwerp  ,niet om jou. Jij voelt je blijkbaar  aangevallen . Ik wil het wel weghalen hoor als je dat graag wilt?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.