Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

Naar de fysio geweest. Aaaiii, daar is de rekening. Oeeiiii, dat wordt krom liggen. Ja ik snap de beeldspraak maar zo spastisch doen over de rekening van de fysio?????

Thora schreef op 28-12-2022 om 21:48:

Naar de fysio geweest. Aaaiii, daar is de rekening. Oeeiiii, dat wordt krom liggen. Ja ik snap de beeldspraak maar zo spastisch doen over de rekening van de fysio?????

Ik denk elke keer: ja, kneus, je moet ook doir de knieën.

Thora schreef op 19-12-2022 om 20:40:

Alle radioreclames waarin dezelfde belerende stem zegt: Dit raakt ons allemaal. Of het nu de crisis is, de energieprijzen of de zorgkosten.

Diezelfde stem gebiedt ons ook om korter te douchen en de verwarming lager te zetten. Dat snappen wij zelf ook wel!!!!!!!!!!!!!!!

Die man spreekt ook de filmpjes in bij boeken op de basisschool als Naut en Meander. Ik vind de stem op zich wel mooi. 

Netherfield schreef op 29-12-2022 om 08:03:

[..]

Die man spreekt ook de filmpjes in bij boeken op de basisschool als Naut en Meander. Ik vind de stem op zich wel mooi.

Ik eigenlijk ook maar dit is zo vervelend. Ik heb ook het idee dat hij alle reclames inspreekt. Tot Lexa toe.

De radioreclame van Walibi Fright Night. Degene die het spotje inspreekt struikelt over de woorden waardoor ik continu aan mezelf begin te twijfelen of het niet aan mijn gehoor ligt

Marquise schreef op 11-10-2022 om 15:25:

De reclame voor Pampers met een speciale laag of zoiets waar teddybeertjes met hun achterwerk in pindakaas (denk ik) worden gezet als demonstratie. Ik zie die reclame ook altijd als ik net aan het eten ben.

Echt, die blauwe vloeistof van vroeger was ook goed, hoor. Begreep ik ook wat de bedoeling was.

Heel irritant ja. Dat babytoontje waarmee ze praat. Vreselijk. Dat totaal overbodige lachje van de baby aan het eind maakt het voor mij helemaal irritant omdat ik weet dat dit gaat komen. En dat begin "beeld je in het vertrouwen dat een baby aan je geeft". Je moet jezelf wel een crimineel voelen als je je baby geen luiers van Pampers geeft. 

De nieuwe reclame van T Mobile ( alweer) met een vreselijke rapper weer erbij  , super irtitant geluid.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-01-2023 om 20:17

je hebt zo'n reclame, volgens mij iets van Budgethome (?). Je haalt je uitjes toch ook niet bij de ene kraam en de haring bij de andere? 

Edit: Deze dus 

https://www.youtube.com/watch?v=xV7Z1xEhnjI&ab_channel=BudgetThuis

Nee, dat doe je niet, maar je haalt je brood ook niet bij de slager...... (Denk ik er dan altijd achteraan)

De reclame slaat inderdaad nergens op. Dan zouden alle bakkers, slagers etc. ook wel kunnen sluiten want brood en vleeswaren kun je allebei in een supermarkt kopen. 

Daar komt bij dat je die uitjes er normaal gesproken gratis bij krijgt die hoef je dus niet te kopen.

MartinJ schreef op 03-01-2023 om 18:54:

De reclame slaat inderdaad nergens op. Dan zouden alle bakkers, slagers etc. ook wel kunnen sluiten want brood en vleeswaren kun je allebei in een supermarkt kopen.

Daar komt bij dat je die uitjes er normaal gesproken gratis bij krijgt die hoef je dus niet te kopen.

En de verschillende diensten die je afneemt een beetje spreiden kan juist ook heel verstandig zijn. Anders ben je met alles afhankelijk van één leverancier. 

Die ene reclame met ''heb jij nou dat statiegeldflesje weggegooid?''
En dan vooral die mensen op de achtergrond, heel de reclame door. Vreselijk!

Radio trouwens, de reclames op tv spoel ik altijd door.

Hemke schreef op 22-12-2022 om 21:31:

Sunweb, vakantie.
Die slissend stem,of ze een hete aardappel in de mond heeft.

Die slissende stem is nog niet alles. De manier waarop ze het opleest om het op een literair hoogstandje te doen lijken. Een belediging voor iedereen die creatief is met taal.

De (voorspelbare) reclames voor zomervakanties in het begin van het jaar wekken bij mij sowieso al irritatie op. De vakanties met glijbanen die zo leuk zijn voor de "kids". Ik krijg spontaan jeuk als ik dit hoor. Het woord kids als je gewoon kinderen bedoelt is altijd al een doorn in mijn oog. Ik heb de indruk dat het woord "kids" moet uitstralen dat deze personen beter / slimmer / volwassener zijn dan "kinderen". Waarom moeten we hiervoor ineens een Engels (mode)woord gebruiken. We hebben het toch ook niet over 'mum' en 'dad' als we het over onze ouders hebben.

De Bronchostop radioreclame. 
Ik wil die mevrouw iets aandoen. 

De reclame van vakantie-discounter. Verschrikkelijk.

Jij hebt ESPN1 en jij hebt ESPN1
Verschrikkelijk 
Persiflage op rad van fortuin en oprah.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.