Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
Tango
08-05-2022 om 10:34
HarleyQuin schreef op 07-05-2022 om 20:59:
Reclames voor moederdag. En straks ook nog voor vaderdag.
Ja gisteravond laat nog eentje van een parfumerie winkel voor moederdag. Dat ik dus dacht, hoe kan je op dit moment nog op tijd een cadeautje kopen? Want het was al bijna zover. Maar ja, je zal natuurlijk altijd nog mensen hebben die vandaag nog snel even de winkel in schieten.
TanSwallow86
08-05-2022 om 18:00
Reclame van Merci.
Nou Merci dan voor dat rot deuntje wat ik nu steeds in de kop heb
nlies
08-05-2022 om 18:47
Tango schreef op 08-05-2022 om 10:34:
[..]
Ja gisteravond laat nog eentje van een parfumerie winkel voor moederdag. Dat ik dus dacht, hoe kan je op dit moment nog op tijd een cadeautje kopen? Want het was al bijna zover. Maar ja, je zal natuurlijk altijd nog mensen hebben die vandaag nog snel even de winkel in schieten.
Die reclames betaal je voor een bepaalde periode, dus die worden uitgezonden ook als de datum niet meer klopt. Ik zag volgens mij ook een reclame over paasontbijt toen Pasen al achter de rug was.
rionyriony
11-05-2022 om 09:10
nlies schreef op 08-05-2022 om 18:47:
[..]
Die reclames betaal je voor een bepaalde periode, dus die worden uitgezonden ook als de datum niet meer klopt. Ik zag volgens mij ook een reclame over paasontbijt toen Pasen al achter de rug was.
Of op een moment dat echt iedereen zijn boodschappen in huis heeft. Dat iedereen al aan de borrel zit.
rionyriony
11-05-2022 om 09:26
Waar ik duizend vraagtekens van krijg: "verzekeringen voor hoger opgeleiden"?? Wat voor verzekeringen zijn dat? Voor mensen die goed polissen kunnen lezen? En waarom heb je daar een hogere opleiding voor nodig? Met wat boerenverstand weet je bij voorbaat al dat een verzekeringsmaatschappij zal proberen zo weinig mogelijk uit te keren, maar dat hun klanten dat nog niet weten als ze de verzekering afsluiten. Dus dat zullen ze proberen te verbergen achter mistige termen of in kleine lettertjes.
Dat zal het dus niet zijn want dat bepaalt de hoogte van hun winst, zolang men erin trapt.
Ik denk dus dat ze "het gevoel" willen opwekken dat jij tot een select groepje uitverkorenen behoort dat hun verzekering mag kopen (net zoals iPhone-liefhebbers vooral uitstralen dat ze diep in hun buidel willen tasten voor een luxe-gadget) en om dat gevoel op te wekken noemen ze die groep "hoger opgeleiden". Iemand die tot een bepaalde klasse wil behoren wil ook een uitstraling hebben dat hij een klasse-verzekering kan betalen.
Zusterclivia
11-05-2022 om 09:41
Ze verdedigen hun standpunt met het idee dat mensen met een hogere opleiding minder schade rijden?
(Ik lees op de site: Op basis van schadestatistieken en jarenlange ervaring, zien we dat deze groep minder schade heeft.)
Want voor autoverzekeringen is bijvoorbeeld geen acceptatieplicht zoals bij zorgverzekeringen. Hoog opgeleid is relatief, ik zie dat een havo-diploma voldoende is. Maar een mbo-4-diploma is blijkbaar lager dan havo?
Apart. Maar ja, als het je minder kost en de meeste mensen zijn dan wel gewoon opportunistisch.
rionyriony
11-05-2022 om 09:52
Ah! Op die insteek was ik nog helemaal niet gekomen. Hoger opgeleiden hebben dus niet het verlangen om hun collega's af te troeven qua snelheid. Of eenmaal achter het stuur laten ze hun testosteron niet bepalen hoeveel risico ze gaan nemen.
Zusterclivia
11-05-2022 om 10:08
Vast wel. Ik ken er genoeg.
Die dan nogal asociaal rijden in hun dikke leasebak.
Maar uit de statistieken blijkt dat ze minder schade maken, daar gaat het om. Niet om het gedrag, maar het resultaat.
bieb1963
11-05-2022 om 12:47
bieb1963 schreef op 11-05-2022 om 12:47:
Maar zou je dan moeten bewijzen dat je hoger opgeleid bent...?
Of pas op het moment dat je schade hebt en je je diploma moet uploaden en het een MBO diploma blijkt, dus geen vergoeding....?
Zusterclivia
11-05-2022 om 13:30
bieb1963 schreef op 11-05-2022 om 12:47:
[..]
Of pas op het moment dat je schade hebt en je je diploma moet uploaden en het een MBO diploma blijkt, dus geen vergoeding....?
- Opleiding. We accepteren een afgeronde hbo- of wo-, havo- en vwo-opleiding. Heb je een mbo4-, meao- of mts-diploma? Dan kun je je ook bij ons verzekeren tegen een iets hogere (en toch nog zeer lage) premie. Het kan voorkomen dat we om dit diploma vragen. Bijvoorbeeld wanneer je een schade bij ons meldt of wanneer je jouw verzekering aanvraagt.
In de praktijk zul je denk ik aan moeten geven welk niveau je hebt behaald en bij twijfel moet je het aan kunnen tonen..
MidasWolf
11-05-2022 om 16:49
Zusterclivia schreef op 11-05-2022 om 13:30:
[..]
- Opleiding. We accepteren een afgeronde hbo- of wo-, havo- en vwo-opleiding. Heb je een mbo4-, meao- of mts-diploma? Dan kun je je ook bij ons verzekeren tegen een iets hogere (en toch nog zeer lage) premie. Het kan voorkomen dat we om dit diploma vragen. Bijvoorbeeld wanneer je een schade bij ons meldt of wanneer je jouw verzekering aanvraagt.
In de praktijk zul je denk ik aan moeten geven welk niveau je hebt behaald en bij twijfel moet je het aan kunnen tonen..
Op basis van opleiding premie moeten betalen, dat hele idee staat mij zo tegen. Het verdelen van de maatschappij in studie niveaus waarmee je voor een deel mensen reduceert tot hun opleidingsniveau
Alleen uit principe zou ik daar geen diensten willen afnemen.
bieb1963
11-05-2022 om 17:10
MidasWolf schreef op 11-05-2022 om 16:49:
[..]
Op basis van opleiding premie moeten betalen, dat hele idee staat mij zo tegen. Het verdelen van de maatschappij in studie niveaus waarmee je voor een deel mensen reduceert tot hun opleidingsniveau
Alleen uit principe zou ik daar geen diensten willen afnemen.
Helemaal eens! Riekt naar discriminatie. Maar sowieso staat het mij ook enorm tegen