Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren


Jani schreef op 29-12-2021 om 13:38:

Dreft is veel beter dan een verdund alternatief.
Dat wil ik wel geloven ja, maar is verdunde Dreft ook beter dan een verdund alternatief?

Ja dat vraag ik me ook iedere keer af. En of er dan niemand zegt dat het wel leuk bedacht is misschien, maar dat je het ook op en andere manier kunt begrijpen. En dat het dan meteen heel anders is

nlies schreef op 29-12-2021 om 13:52:

[..]

Ja dat vraag ik me ook iedere keer af. En of er dan niemand zegt dat het wel leuk bedacht is misschien, maar dat je het ook op en andere manier kunt begrijpen. En dat het dan meteen heel anders is

En zijn er nog verdunde alternatieven? Begreep een keer uit een artikel van de Consumentenbond dat die er dus nauwelijks zijn...

Lijkt me trouwens wel een leuke baan. Reclamecriticus. 

Jani schreef op 29-12-2021 om 13:38:

Dreft is veel beter dan een verdund alternatief.
Dat wil ik wel geloven ja, maar is verdunde Dreft ook beter dan een verdund alternatief?

Nog leuker: reclamemáker..... Hoe maak je een reclame, die niet irriteert, de boodschap goed overbrengt, leuk is om naar te kijken enz.

TanSwallow86

TanSwallow86

29-12-2021 om 17:16

De reclame waar men zegt, nu hoor ik je denken, nee jij hoort mij niet denken, want als jij mij hoort denken, maak dan als de donder dat je hem smeert

Een of andere creme, bedoeld voor vrouwen over 40.
Huh? Over 40 wat?

bieb1963 schreef op 29-12-2021 om 15:23:

[..]

Nog leuker: reclamemáker..... Hoe maak je een reclame, die niet irriteert, de boodschap goed overbrengt, leuk is om naar te kijken enz.

Dat is dus niet te voorspellen. Zie maar het topic van de kerstreclames. Wat de ene geweldig vindt, vindt de andere walgelijk.

Reclames zoals "even Apeldoorn bellen" en de oude jaren 80 Heineken reclames zijn heel zeldzaam.

Jani schreef op 31-12-2021 om 23:16:

Een of andere creme, bedoeld voor vrouwen over 40.
Huh? Over 40 wat?

Ik denk dan; letterlijk vertaald uit het Engels. Over 40 in het Engels is wel normaal.

Bijna alle reclames delven hun eigen graf doordat ze zo vaak en zo lang draaien. Aanvankelijk vond ik bijvoorbeeld die hyena erg goed gevonden (met z'n enge "lach") en dan uit zijn natuurlijke omgeving gehaald en dan als een soort "hond" in de bewoonde wereld gebracht, maar na een bepaalde tijd heb je het wel weer gehad.

De Jumbo- en vooral de Lidlreclames ontgaan me de laatste maanden maar misschien spreken ze andere doelgroepen wel aan.

Jani schreef op 29-12-2021 om 13:38:

Dreft is veel beter dan een verdund alternatief.
Dat wil ik wel geloven ja, maar is verdunde Dreft ook beter dan een verdund alternatief?

Nog niet zolang geleden hadden ze het idee dat de klemtoon gelegd moest worden op het woord "verdunde". Dat beschouwden ze als hun troef: je zou er minder van nodig hebben, maar het klonk heel erg gekunsteld.

Mijn moeder kneep trouwens net zo lang en zo stevig in de fles tot het waswater lichtgroen was dus ze luisterde er kennelijk niet goed naar.

rionyriony schreef op 11-01-2022 om 11:35:

[..]


Mijn moeder kneep trouwens net zo lang en zo stevig in de fles tot het waswater lichtgroen was dus ze luisterde er kennelijk niet goed naar.

Dat is dus de grap van al die "geconcentreerde" (was)middelen. Mensen zijn gewend om er een bepaalde hoeveelheid van te gebruiken en ze zullen dit blijven doen.

Sassenach schreef op 25-12-2021 om 18:31:

Ik wil pannenkoeken, wèèhhhhhhh.

Ik zag deze laatst na een reclame van Save the Children. Te-nen-krom-mend.

SjaanRoeispaan schreef op 11-01-2022 om 14:42:

[..]

Ik zag deze laatst na een reclame van Save the Children. Te-nen-krom-mend.

Dat daar nou niet even op gelet wordt met de planning snap ik ook niet. Gaat dat dan allemaal automatisch en is er geen mens die daar naar kijkt?

Die radioreclames over Kobolt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.