Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

De bol.com reclame: "hier is prinses papa" 

WandaVision

WandaVision

02-08-2021 om 11:16 Topicstarter

Xandora schreef op 30-07-2021 om 23:32:

De reclame met dat melkschijfje, een schijf is rond, en een tranche vertaald is een plakje. Vertaal t goed of niet.

Jaaa die is echt stom. En het klinkt ook eigenlijk best wel walgelijk. Melkschijf. Doet me denken aan die harde plekken tijdens de borstvoeding tijd whaha sorry voor de beeldvorming. Bovendien die krengen hebben niks met melk te maken zoete rommel is het, mijn kind deinst er voor terug nadat oma ze goedbedoeld had gekocht.

nlies schreef op 31-07-2021 om 01:23:

Ik zag de reclame met Roxeanne Hazes met een of andere crème. Dat die haar huid jong hield. En toen heb ik echt opgezocht hoe oud ze is, want voor mijn idee was ze jonger dan ze leek in die reclame. Klopte dus, ik schatte haar een jaar of 10 ouder dan ze echt was. Ik hoef die crème dus niet

Muahhaha dat dus!

WandaVision schreef op 02-08-2021 om 11:16:

[..]

Jaaa die is echt stom. En het klinkt ook eigenlijk best wel walgelijk. Melkschijf. Doet me denken aan die harde plekken tijdens de borstvoeding tijd whaha sorry voor de beeldvorming. Bovendien die krengen hebben niks met melk te maken zoete rommel is het, mijn kind deinst er voor terug nadat oma ze goedbedoeld had gekocht.

Precies!! 

WandaVision schreef op 02-08-2021 om 11:16:

[..]

Ik vind de suggestie dat het iets met gezondheid te maken heeft ontzettend kwalijk. 

Granny71 schreef op 24-07-2021 om 12:22:

[..]

Deze producenten werken vast samen met de producenten van vaginale schimmelmiddelen.

Want je krijgt juist vaginale schimmel als je teveel loopt te rommelen daar.

Oprah noemde de vagina al een zelfreinigende oven.

Dat zou héél goed kunnen! Zou me iig niet verbazen . Zelfreinigende oven; Amerikanen zeggen ook als een vrouw zwanger is "she's got a bun in the oven" dus dan snap ik de opmerking van Oprah zeker

Poezie schreef op 01-08-2021 om 12:09:

De bol.com reclame: "hier is prinses papa"

Die vind ik eigenlijk wel grappig 

Lidl daarintegen

WandaVision

WandaVision

06-08-2021 om 15:46 Topicstarter

rionyriony schreef op 02-08-2021 om 11:54:

[..]

Ik vind de suggestie dat het iets met gezondheid te maken heeft ontzettend kwalijk.

Ja melk is gezond wordt uitgemolken (haha uitgemolken) maar ik heb eens zo'n ding geproeft en ba ba bah wat een zoete rommel het heeft net zo min met gezondheid te maken als Nutella (waar ze die indruk ook wekken vanwege de hazelnoten).

Even heel andere discussie en zwaar offtopic maar wat ik dus echt niet snap aan school he... ik mag mijn kind als pauzekoek een liga meegeven (bomvol suikers) maar als ik met volkoren meel en stevia een soort van 'cupcake' bak die wél gezond is dan mag ze die niet 'want je mag geen cakeje mee' echt heel bijzonder.

WandaVision schreef op 06-08-2021 om 15:46:

[..]

Ja melk is gezond wordt uitgemolken (haha uitgemolken) maar ik heb eens zo'n ding geproeft en ba ba bah wat een zoete rommel het heeft net zo min met gezondheid te maken als Nutella (waar ze die indruk ook wekken vanwege de hazelnoten).

Even heel andere discussie en zwaar offtopic maar wat ik dus echt niet snap aan school he... ik mag mijn kind als pauzekoek een liga meegeven (bomvol suikers) maar als ik met volkoren meel en stevia een soort van 'cupcake' bak die wél gezond is dan mag ze die niet 'want je mag geen cakeje mee' echt heel bijzonder.

Werkelijk; mag je dat zelf niet bepalen? 

De voordeelmarkt
De voordeelmarkt
De voordeelmaaaaHAAAAARKT

Ik vind het heel hinderlijk dat er bij veel schoonmaakproducten voor de wc, badkamer of handen wassen kleine kinderen ingezet worden. Onder het mom van ‘het wordt zoooo schoon dat je kind er aan kan likken’. Heel irritant. In die categorie een reclame van Dettol waarbij die mensen de meest onhandige dingen doen en dan roepen: “Daar is een doekje voor!”. Ik heb het opgezocht en dat is voor Dettol Hygiënische Oppervlakte Doekjes. Die naam alleen al 

BlauweVeer schreef op 06-08-2021 om 16:13:

Ik vind het heel hinderlijk dat er bij veel schoonmaakproducten voor de wc, badkamer of handen wassen kleine kinderen ingezet worden. Onder het mom van ‘het wordt zoooo schoon dat je kind er aan kan likken’. Heel irritant. In die categorie een reclame van Dettol waarbij die mensen de meest onhandige dingen doen en dan roepen: “Daar is een doekje voor!”. Ik heb het opgezocht en dat is voor Dettol Hygiënische Oppervlakte Doekjes. Die naam alleen al

Haha, die reclame waar op de achtergrond bij een tandenpoetsende vrouw een klein kindje alvast de glazen douchewanden gaat soppen vind ik dat wel weer heel grappig

Bij die schoonmaakreclames is alles altijd in 1 veeg schoon en de schoonmaakdoekjes hoef je nooit uit te spoelen, want die blijven altijd spik en span.

Er is nu een reclame van een of ander alarm systeem waarbij een jonger stel aan tafel zit met een ouder stel. De vrouw uit het jongere stel zegt (althans dat denk ik ) uiteindelijk: Wij moeten er ook echt aanschaffen voordat ZE weg gaan.

Hoezo ZE? Ik snap er geen flikker van en blijf iedere keer weer verwart achter. Het kan denk ik niet anders dan dat ze WE zegt maar met de beste wil van de wereld hoor ik dat dus echt niet. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

06-08-2021 om 16:57

Guppekop schreef op 06-08-2021 om 16:24:

Er is nu een reclame van een of ander alarm systeem waarbij een jonger stel aan tafel zit met een ouder stel. De vrouw uit het jongere stel zegt (althans dat denk ik ) uiteindelijk: Wij moeten er ook echt aanschaffen voordat ZE weg gaan.

Hoezo ZE? Ik snap er geen flikker van en blijf iedere keer weer verwart achter. Het kan denk ik niet anders dan dat ze WE zegt maar met de beste wil van de wereld hoor ik dat dus echt niet.

Ha, dat heb ik nou met pilletjes tegen allergie. 'NieSOL of jeukende ogen', zo klinkt de eerste zin voor mij. Hij zal vast 'niezen' zeggen, maar ik hoor wat anders.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.