Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH

Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.

En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.

Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?


Die Haribo reclame met die kinderstemmetjes. Daar word ik gewoon agressief van. En ik ben altijd net te laat met het geluid uitzetten.

En van die tandpasta reclames met zo'n tandarts die met zalvende stem iets aanbeveelt 

jaa die tandartsen die 'gewoon naar huis gaan' om daar hun tanden te kunnen poetsen 

plus alle reclame die suggereert dat wij dames allerlei broeierige aandoeningen hebben 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

23-07-2021 om 02:26

Een baksteen door de buis slingeren is wel heel erg ouderwets. Tegenwoordig heeft bijna niemand meer een televisietoestel met een kathodestraalbuis. Ik vond op YouTube overigens wel wat leuke filmpjes waarin ze laten zien wat voor leuke dingen je met oude televisietoestellen met kathodestraalbuis allemaal kan doen.

Waarschuwing :  het is niet de bedoeling dat je zelf gaat proberen wat ze in die filmpjes doen.


https://www.youtube.com/watch?v=EjWJwrBNcAw


https://www.youtube.com/watch?v=xmQ837vevTE


https://www.youtube.com/watch?v=FJCINW1lXBQ


https://www.youtube.com/watch?v=F55QBcIiZdM

Op een of andere manier werken dit soort filmpjes bij mij op de lachspieren. Ik hou er eigenlijk helemaal niet van om dingen kapot te maken, maar alleen bij een televisietoestel moet ik er op een of andere manier om lachen.

Die aanrijding in de test straat van Ohra dat die wattenstaaf diep in zijn keel schiet, ik kan er niet naar kijken.. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

23-07-2021 om 06:26

Ooh die reclame van schoenen waar het merk een soort van gefluisterd word. Daar word ik ook bijna agressief van. Ik zag laatst leuke schoenen en toen waren ze van dat merk. Ik heb ze dus niet genomen 😂

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

23-07-2021 om 08:18

Nose schreef op 23-07-2021 om 06:26:

Ooh die reclame van schoenen waar het merk een soort van gefluisterd word. Daar word ik ook bijna agressief van. Ik zag laatst leuke schoenen en toen waren ze van dat merk. Ik heb ze dus niet genomen 😂

Tamaris denk ik? Irritant dat gefluister inderdaad.

Zo vind ik de stem van de voice-over van de Plus ook irritant. Kan het niet omschrijven. Beetje neerbuigend, half besmuikt qua klank, eventueel met snot in de keel. Geen idee, maar vind het vervelend klinken. Iemand een idee wat ik bedoel?


Hen74 schreef op 23-07-2021 om 08:18:

[..]

Tamaris denk ik? Irritant dat gefluister inderdaad.

Zo vind ik de stem van de voice-over van de Plus ook irritant. Kan het niet omschrijven. Beetje neerbuigend, half besmuikt qua klank, eventueel met snot in de keel. Geen idee, maar vind het vervelend klinken. Iemand een idee wat ik bedoel?


Bedoel je die vent die zegt "vers eten, daar houden we van" of zoiets? Oeh ja, daar krijg ik ook moordneigingen van. Wat jij zegt, een soort bekakte arrogantie zit erin. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

23-07-2021 om 08:27

juliet64 schreef op 23-07-2021 om 08:21:

[..]

Bedoel je die vent die zegt "vers eten, daar houden we van" of zoiets? Oeh ja, daar krijg ik ook moordneigingen van. Wat jij zegt, een soort bekakte arrogantie zit erin.

Ja, die! Goede omschrijving inderdaad!

De huidige reclame van kruitvat.  Moeder komt met kinderen aan op camping.  Gaat zichzelf optutten, trekt een leuk jurkje aan mannen zeggen ciao bella en gaan dan haar tent opzetten als zij in een hangmat ligt waarna de kinderen vragen wat die vreemde mannen in onze tent doen. 

Het enige goeie aan die reclame is dat het geen standaard gezin is van vader moeder zoon en dochter. Maar verder....? Meteen wegzappen, als ik hulp wil van een buurman dan heb ik daar in 3 talen woorden voor een vraag ik het gewoon.  En meestal krijg je dan ook gewoon hulp, ik al loop je in je campingsmoking met je haar door de war. 

Edit: We willen toch af van de sexualusering van de vrouw?  Wie bedenkt zo'n reclame?  Waarschijnlijk en man! Het zal wel goed betaald hebben want als vrouw die je toch niet mee aan zo'n reclame?  Ik in elk geval niet!

Ik kan niet tegen de reclame van ik geloof de Jumbo. Waar die vader van het gezin altijd als zo'n grote sul wordt neergezet

Met stip op 1 de reclame van Verisure alarmsystemen. 

Puglove schreef op 23-07-2021 om 08:47:

Ik kan niet tegen de reclame van ik geloof de Jumbo. Waar die vader van het gezin altijd als zo'n grote sul wordt neergezet

Vreselijk! Al jaren stoor ik me aan het stereo typebeeld van de sukkelige man in Nederland. Veel reclames maken hier gebruik van. Het bevestigd het idee dat mannen grote kinderen zijn die onder de rokken van hun vrouw zitten en alleen nog met mannen onder elkaar leuke stoute dingen doen. Bah. 

Bakblik schreef op 23-07-2021 om 08:37:

De huidige reclame van kruitvat. Moeder komt met kinderen aan op camping. Gaat zichzelf optutten, trekt een leuk jurkje aan mannen zeggen ciao bella en gaan dan haar tent opzetten als zij in een hangmat ligt waarna de kinderen vragen wat die vreemde mannen in onze tent doen  


Vreselijke reclame inderdaad

Bakblik schreef op 23-07-2021 om 08:37:

De huidige reclame van kruitvat. Moeder komt met kinderen aan op camping. Gaat zichzelf optutten, trekt een leuk jurkje aan mannen zeggen ciao bella en gaan dan haar tent opzetten als zij in een hangmat ligt waarna de kinderen vragen wat die vreemde mannen in onze tent doen.

Het enige goeie aan die reclame is dat het geen standaard gezin is van vader moeder zoon en dochter. Maar verder....? Meteen wegzappen, als ik hulp wil van een buurman dan heb ik daar in 3 talen woorden voor een vraag ik het gewoon. En meestal krijg je dan ook gewoon hulp, ik al loop je in je campingsmoking met je haar door de war.

Edit: We willen toch af van de sexualusering van de vrouw? Wie bedenkt zo'n reclame? Waarschijnlijk en man! Het zal wel goed betaald hebben want als vrouw die je toch niet mee aan zo'n reclame? Ik in elk geval niet!

We?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.