Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Het blok 2025


Zoals ik het vanavond begreep is morgen de laatste uitzending, met de bekendmaking van de winnaars. 

Terechte winnaars! Had gehoopt op deze uitkomst, want vind ze het leukste stel en de stijl vind ik ook geweldig!
Vind het alleen wel verbazend dat Menno en Jackie helemaal niks hebben. Had echt verwacht dat die hoger zouden eindigen. Vond het appartement van Kim en Jim niet zo. Alles was in dezelfde saaie kleur groen en beige. De keuken was wel mooi, maar de rest vond ik echt heel saai en inspiratieloos. Dan vond ik het appartement van Menno en Jackie leuker. Maar goed, vond het wel sneu voor ze want ze hebben echt hard gewerkt en dan dus allemaal voor niks.

Neweve

Neweve

13-06-2026 om 08:21 Topicstarter

de overwaardes scheelde best veel (5 van m&j tegenover 12% van k&j). Misschien omdat ze een hogere startwaarde hadden dat het percentueel lager was?

Ik begreep dat het appartement van Frank en Lotty ook al verkocht was. Dennis gaf aan dat er twee appartementen een bod hadden. Het zou kunnen dat de appartementen met bos duurder uitkwamen dan de taxatie. 

Ik zie op funda nog nergens bij staan dat het onder bod is of verkocht. En dat appartement van Sylvio en Bianca is echt nog niet klaar. Draden hangen nog uit het plafond, plinten half op de muur enz. Die stenen tegen de muur van de slaapkamer zijn er weer af ook. In de keuken hadden er tegeltjes tegen de achterwand gemoeten en die zitten er ook niet.

Stiekem vond ik de reactie van Steffie en Gregor op hun derde plaats heerlijk. Ze hadden zo’n hoge dunk van zichzelf. En dan telkens de vermoorde onschuld spelen…

Voor Kim en Jim vond ik het erg leuk dat ze de groene prijs en de tweede plek winnen, dat is toch met elkaar een heerlijke 30 K.

Lotty en Frank eerste, dat vind ik prima, al hou ik niet zo van dat samen klitten met Steffie en Gregor, maar dat is mijn eigen weerstand en heeft niets te maken met het appartement zelf. 

Wel erg jammer voor Menno en Jackie, ik had hun dan eigenlijk wel de derde plaats gegund. Ik vroeg me wel telkens af of die trap afkrabben niet efficiënter had gekund, niet per se dat zandstralen maar bijvoorbeeld met verfbrander of eerder al gaan schuren. Of tapijt op de trap, dan komt het niet zo precies met afkrabben.

Dit was de eerste keer dat ik Het Blok keek en ik moet zeggen dat ik het een hele zit vond. Is dat altijd zo? Ik ben niet geneigd een volgend seizoen weer te zien, althans: een aflevering overslaan tussendoor kan gerust want zo veel gebeurt er nou ook weer niet. En anders herhalen ze dat wel.

Neweve

Neweve

13-06-2026 om 14:19 Topicstarter

madee schreef op 13-06-2026 om 10:04:

Stiekem vond ik de reactie van Steffie en Gregor op hun derde plaats heerlijk. Ze hadden zo’n hoge dunk van zichzelf. En dan telkens de vermoorde onschuld spelen…

Voor Kim en Jim vond ik het erg leuk dat ze de groene prijs en de tweede plek winnen, dat is toch met elkaar een heerlijke 30 K.

Lotty en Frank eerste, dat vind ik prima, al hou ik niet zo van dat samen klitten met Steffie en Gregor, maar dat is mijn eigen weerstand en heeft niets te maken met het appartement zelf.

Wel erg jammer voor Menno en Jackie, ik had hun dan eigenlijk wel de derde plaats gegund. Ik vroeg me wel telkens af of die trap afkrabben niet efficiënter had gekund, niet per se dat zandstralen maar bijvoorbeeld met verfbrander of eerder al gaan schuren. Of tapijt op de trap, dan komt het niet zo precies met afkrabben.

Dit was de eerste keer dat ik Het Blok keek en ik moet zeggen dat ik het een hele zit vond. Is dat altijd zo? Ik ben niet geneigd een volgend seizoen weer te zien, althans: een aflevering overslaan tussendoor kan gerust want zo veel gebeurt er nou ook weer niet. En anders herhalen ze dat wel.

De oude seizoenen (voor de vorige crisis) waren wekelijks. Dus je had iedere week/om de week een oplevering. 

Ik vond het ook een hele zit. 2jaar(?) terug hadden de een dagelijkse samenvatting op YouTube. Toen keek ik die. Dit jaar was ik vrij, maar ik twijfel of ik volgens jaar ook de hele serie ga kijken of alleen de opleveringen. 

Het is de laatste jaren heel erg uitgebreid qua aantal afleveringen. De oudere seizoenen zijn zo’n 13 afleveringen, terwijl die van nu rond de 50 zitten. Hoeft voor mij ook niet, dat 4 keer per week uitzenden hoor. Geef mij maar gewoon 2 afleveringen per week en dat het dan een beetje snel gaat allemaal. Het is nu veel te langdradig eigenlijk. Ik kijk vaak ook maar met een half oog en we kleppen tussendoor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.