Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Heel Holland bakt 2022


Rondstruiner schreef op 13-03-2022 om 17:18:

[..]

Is best te doen hoor, er zijn vervangers als lijnzaad, banaan, appelmoes, of iets dat je kant-en-klaar kunt kopen, daar heb ik wel pannenkoeken mee gebakken.

https://www.animalrights.nl/3-handige-tips-om-eieren-te-vervangen

Ik heb al vaak gelezen dat er opties zijn, maar dat valt in de praktijk toch vaak tegen. Pannenkoeken zijn makkelijk omdat die heel plat zijn, maar probeer maar eens een luchtige cake te bakken. Ik heb al meerdere cakes geprobeerd, maar die blijven toch vaak een stuk massiever dan met eieren. Hoopte juist in dit programma te zien wat wel goed werkt.

FantasticFox schreef op 13-03-2022 om 17:44:

[..]

Ik heb al vaak gelezen dat er opties zijn, maar dat valt in de praktijk toch vaak tegen. Pannenkoeken zijn makkelijk omdat die heel plat zijn, maar probeer maar eens een luchtige cake te bakken. Ik heb al meerdere cakes geprobeerd, maar die blijven toch vaak een stuk massiever dan met eieren. Hoopte juist in dit programma te zien wat wel goed werkt.

Ik heb ook lekkere cupcakes en chocoladecake gebakken zonder eieren. De structuur is wel anders, maar niet massief. Ik ben een beginnend bakker, dus hoop dat het alleen maar beter zal worden met wat meer ervaring.

Vanmiddag terug gekeken. Alle dingen die opvielen zijn hier al genoemd. Nadeel van later teurgkijken 😅

Edit: oja wat me nog opviel, die 2 die niet wisten wat roze koken waren maar (denk ik) toch al best lang in NL wonen zo te horen.

Ik ben van plan om het gewoon op zondagavond te blijven kijken (vond ik op een of andere manier ook beter passen!), dus net de eerste uitzending teruggekeken.

Wat is het niveau hoog, zeg! Eerdere jaren zag je in de eerste uitzending toch nog wel veel geklungel, slordig werken en mislukte baksels.

Van mij had Lynn er ook wel uit gemogen. Inderdaad, net iets teveel in de ‘ja maar’-stand. Zeinab is leuk, wat een talentje!

Rondstruiner schreef op 13-03-2022 om 18:50:

[..]

Ik heb ook lekkere cupcakes en chocoladecake gebakken zonder eieren. De structuur is wel anders, maar niet massief. Ik ben een beginnend bakker, dus hoop dat het alleen maar beter zal worden met wat meer ervaring.

Nou geweldig. Ik hoor graag je recept voor een luchtige vegan chocoladecake 

FantasticFox schreef op 14-03-2022 om 00:31:

[..]

Nou geweldig. Ik hoor graag je recept voor een luchtige vegan chocoladecake

Deze is supersimpel en was erg lekker. (Jammer dat je zo flauw doet met dat "Nou geweldig." Waarom is dat nodig..)

https://www.antilliaans-eten.nl/niet-antilliaans/vegan-chocoladecake/

Friezinnetje

Friezinnetje

19-03-2022 om 20:01 Topicstarter

Vanavond een nieuwe aflevering!

Friezinnetje

Friezinnetje

19-03-2022 om 20:40 Topicstarter

Leuk, een kroket maken en een broodje erbij. 

Friezinnetje schreef op 19-03-2022 om 20:40:

Leuk, een kroket maken en een broodje erbij.

 Leuk  inderdaad en veel variaties ook.

Oh, wat een trek krijg ik toch altijd van dit programma… 

Friezinnetje

Friezinnetje

19-03-2022 om 21:03 Topicstarter

Bloemenzee schreef op 19-03-2022 om 21:02:

Oh, wat een trek krijg ik toch altijd van dit programma…

haha, morgen allemaal kaaskoekjes halen

Friezinnetje

Friezinnetje

19-03-2022 om 21:05 Topicstarter

dit viel allemaal wat tegen

Benieuwd naar de resultaten van de eind opdracht, hoe goed ze het borstbeeld qua uiterlijk maken. Lijkt mij een vrij lastige opdracht.

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Lynn naar huis zou gaan. Zij komt minder goed mee met de rest van de groep vind ik.

Ik wil nu kroketjes maken. Maar ja ik heb niet genoeg zonnebloemolie om ze te frituren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.