Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Heel Holland bakt 2022


Sherlock schreef op 12-03-2022 om 21:30:

Nooit tegen Robèrt ingaan Lynn.

Nee, dat ge-jamaar is niet zo handig.

Net terug gekeken en wow wat een nivo!!
Mijn favoriet is Marieke, geen idee waarom maar ik sla positief aan bij haar 🤣
Vond het wel jammer dat ze bij de glutenvrije en lactosevrije baksels weinig aandacht hadden voor wat ze dan in plaats gebruikten...mss dat je dat online nog kan vinden maar miste toch een stukje extra aandacht ervoor 😊

Friezinnetje

Friezinnetje

13-03-2022 om 14:42 Topicstarter

Ik snap je Mandie, maar dan krijgen zij wel elke keer alle aandacht in het programma en dat zou niet eerlijk zijn tov de andere deelnemers. Het zou idd wel fijn zijn, voor degene die dat willen weten, om het bv op de site terug te vinden

Oei Lynn - zeggen dat je slagroom gejat was... niet zo handig.
En de madeleines van iedereen hebben een paar uur moeten wachten voor de camera's weer gingen draaien. Maar ze waren niet van iedereen zo droog geworden...
Hopelijk draait ze de volgende keer een beetje bij.

En nu heb ik zin in slagroomtaart....

mikado123 schreef op 13-03-2022 om 15:48:

En nu heb ik zin in slagroomtaart....

Hahahaha ja dat had ik ook gisteravond!

Vond het ook een leuke eerste aflevering, met een leuke diversiteit aan kandidaten. 
En vond het niveau ook best goed, zeker al zo in de eerste aflevering.

Friezinnetje schreef op 13-03-2022 om 14:42:

Ik snap je Mandie, maar dan krijgen zij wel elke keer alle aandacht in het programma en dat zou niet eerlijk zijn tov de andere deelnemers. Het zou idd wel fijn zijn, voor degene die dat willen weten, om het bv op de site terug te vinden

Ze zouden het enigszins kunnen meenemen bij ze het praatje dat ze bij iedereen maken, dat gaat toch ook over wat ze maken en de keuzes die ze daarin maken. 

Ik vond het een beetje jammer dat er helemaal niets over werd gezegd.

dank je Niet Rechts, dat wist ik niet maar wel erg fijn om nu te kunnen zien wat ze anders gebruikten dan de traditionele bakkers!!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-03-2022 om 16:43

Mandie171 schreef op 13-03-2022 om 16:38:

dank je Niet Rechts, dat wist ik niet maar wel erg fijn om nu te kunnen zien wat ze anders gebruikten dan de traditionele bakkers!!

Ik heb het veganistische recept al opgeslagen! Erg veel zin om de (geen) slagroomtaart na te maken. Komt bij dat ik dol ben op granaatappel. 

niet_rechts schreef op 13-03-2022 om 16:43:

[..]

Ik heb het veganistische recept al opgeslagen! Erg veel zin om de (geen) slagroomtaart na te maken. Komt bij dat ik dol ben op granaatappel.

Dat recept is niet veganistisch hoor.

Er werd (volgens mij) hier eerder ook al geschreven over een veganistische bakker maar die zit er niet in. Wel iemand die lactose intolerant is, maar die gebruikt wel eieren. Bakken zonder dierlijke melk is wel te doen, zonder eieren is een stuk moeilijker. 

niet_rechts schreef op 13-03-2022 om 16:43:

[..]

Ik heb het veganistische recept al opgeslagen! Erg veel zin om de (geen) slagroomtaart na te maken. Komt bij dat ik dol ben op granaatappel.

Het is helaas helemaal niet veganistisch. Nou ja, genoeg recepten online, maar wel jammer.

FantasticFox schreef op 13-03-2022 om 17:10:

[..]

Dat recept is niet veganistisch hoor.

Er werd (volgens mij) hier eerder ook al geschreven over een veganistische bakker maar die zit er niet in. Wel iemand die lactose intolerant is, maar die gebruikt wel eieren. Bakken zonder dierlijke melk is wel te doen, zonder eieren is een stuk moeilijker.

Is best te doen hoor, er zijn vervangers als lijnzaad, banaan, appelmoes, of iets dat je kant-en-klaar kunt kopen, daar heb ik wel pannenkoeken mee gebakken.

https://www.animalrights.nl/3-handige-tips-om-eieren-te-vervangen

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-03-2022 om 17:20

FantasticFox schreef op 13-03-2022 om 17:10:

[..]

Dat recept is niet veganistisch hoor.

Er werd (volgens mij) hier eerder ook al geschreven over een veganistische bakker maar die zit er niet in. Wel iemand die lactose intolerant is, maar die gebruikt wel eieren. Bakken zonder dierlijke melk is wel te doen, zonder eieren is een stuk moeilijker.

Klopt, dat zei ik verkeerd. De grap is dat veganistisch ook niet hoeft, hier in huis, wel koemelkvrij. De 'Alpro om te kloppen' kennen we dus, maar is op zichzelf niet erg lekker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.