Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij komen toch nooit achter de waarheid? We zien/horen 1 verhaal en zullen de andere kant nooit horen. H&M hebben zich laten horen. Tja, je kan het geloven of niet. W&K zullen zich misschien op een andere manier uitlaten. Dat prominente Britten een sterke mening/ invloed hebben is duidelijk 

Het zou mij niets verbazen dat H&M echt nog graag het Koningrijk hadden  willen vertegenwoordigen, maar dat 'men' misschien wel vond dat ze iets te populair waren. Het volk is makkelijk te bespelen hè. Zie hier de discussie.
Wat zeggen foto's nou? Een gezellig en leuk gezicht is op je gezicht te toveren, wat iemand dacht niet kunnen wij niet achterhalen. Ja, we zien mensenmassa's. Dat is het 'gewone' volk. Wat er achter de schermen ziet weten we niet 

Er zijn tot op zekere hoogte alleen maar verliezers in dit hele verhaal. Je familie niet meer zien zoals H is toch echt wel sneu.  Je kan M als winnaar zien, maar is dat zo? 

Als die leuke linkjes en verhalen.. niemand weet de waarheid behalve de betrokkenen. We zullen nooit van alles iets horen krijgen.

SophieHowl

SophieHowl

22-12-2022 om 07:45 Topicstarter

Loezzie schreef op 22-12-2022 om 06:27:

Wij komen toch nooit achter de waarheid? 

Er zijn tot op zekere hoogte alleen maar verliezers in dit hele verhaal. Je familie niet meer zien zoals H is toch echt wel sneu. Je kan M als winnaar zien, maar is dat zo?

Er is geen één waarheid. Ieder heeft zijn eigen gezichtspunt, en de waarheid ligt vaak ergens in het midden.

Meghan is zeker geen ‘winnaar’. Eigenlijk zijn er alleen maar verliezers.

Meghan is haar familie kwijt, en de Markle’s zijn Meghan kwijt.

Harry is zijn familie kwijt, Charles, William en de andere royals zijn Harry kwijt.

Van alle betrokkenen is de reputatie (wamt geloofwaardigheid)aangetast.

De enige winnaars zijn de tabloids, mensen op social media die hieraan verdienen, Oprah en andere interviewers, Netflix en andere tv-zenders, boekenschrijvers.

MRI

MRI

22-12-2022 om 13:48

SophieHowl schreef op 22-12-2022 om 07:45:

[..]

Er is geen één waarheid. Ieder heeft zijn eigen gezichtspunt, en de waarheid ligt vaak ergens in het midden.

Harry is zijn familie kwijt, Charles, William en de andere royals zijn Harry kwijt.

De enige winnaars zijn de tabloids, mensen op social media die hieraan verdienen, Oprah en andere interviewers, Netflix en andere tv-zenders, boekenschrijvers.

Helemaal mee eens

[..]

De enige winnaars zijn de tabloids, mensen op social media die hieraan verdienen, Oprah en andere interviewers, Netflix en andere tv-zenders, boekenschrijvers.

Eigenlijk schrijf je wat ik bedoelde. 

[..]

Het koningshuis heeft nooit een interview met Oprah aangevraagd. Ook schreven zij geen boeken om te klagen over 'the firm'.

Wel is meerdere keren aangetoond dat er een iemand loog. En liegen is geen waarheid.

SophieHowl schreef op 17-12-2022 om 14:17:

De kerstkaart van Harry en Meghan (die overigens het woord “Kerstmis” niet gebruiken).

65678605-11548691-image-a-95_1671265510792.jpg

Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik zie het meer als bv wanneer de H*ma 'Vrolijk Voorjaarsfeest" op de folders of etalageruiten zet in plaats van Vrolijk Pasen. Om meerdere mensen tegemoet te komen? Is dat zo? Iemand die geen kerst wil vieren viert met Holiday-season ook geen kerst. Wat vier je met kerst? Holiday-season. Is het Holidayseason? Het is gewoon winter.

Maar men zegt toch ook niet 'Zoetjes feest" in plaats van 'Suikerfeest' omdat er mensen zijn die heel ziek worden van suiker. Waarom kan iets niet gewoon heten zoals het oorspronkelijk ook echt heet?

Fleurtje_5 schreef op 26-12-2022 om 14:22:

[..]

Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik zie het meer als bv wanneer de H*ma 'Vrolijk Voorjaarsfeest" op de folders of etalageruiten zet in plaats van Vrolijk Pasen. Om meerdere mensen tegemoet te komen? Is dat zo? Iemand die geen kerst wil vieren viert met Holiday-season ook geen kerst. Wat vier je met kerst? Holiday-season. Is het Holidayseason? Het is gewoon winter.

Maar men zegt toch ook niet 'Zoetjes feest" in plaats van 'Suikerfeest' omdat er mensen zijn die heel ziek worden van suiker. Waarom kan iets niet gewoon heten zoals het oorspronkelijk ook echt heet?

De Amerikanen zeggen sneller Happy Holidays volgens mij. Overigens schijnt het Joodse feest Chanoeka in dezelfde week te vallen dit jaar. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-12-2022 om 16:25

Fleurtje_5 schreef op 26-12-2022 om 14:22:

[..]

Zoals jij het bekijkt is het altijd "vies" als het over H&M gaat. En je voorbeelden slaan nergens op.

Deze kaart is gewoon helemaal prima als je in Amerika woont.

Andere kersttradities

Joodse families vieren geen kerstfeest maar Chanoeka, dat plaatsvindt in dezelfde periode. Afro-Amerikanen vieren vaak het Afrikaanse feest Kwanzaa. Omdat het nogal uiteenloopt of men wel of geen kerst viert, wensen Amerikanen elkaar vaak 'Happy Holidays', wat neutraler is dan 'Merry Christmas'. Openbare scholen in Amerika vieren geen Kerstmis vieren omdat de Amerikaanse grondwet een scheiding van kerk en staat voorschrijft. De schoolvakantie rond de kerst wordt dan ook 'wintervakantie' genoemd en geen kerstvakantie.

https://tiogatours.nl/voorpret/infotheek/feestdagen/amerika/christmas/

Ik snap niet zo goed waarom ze wel hun titel blijven gebruiken, zoals nu ook op de kerstkaart. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-12-2022 om 16:37

Madamecannibale schreef op 26-12-2022 om 16:30:

Ik snap niet zo goed waarom ze wel hun titel blijven gebruiken, zoals nu ook op de kerstkaart.

Omdat ze dat gewoon zijn. De titel His Royal Highness is vervallen.

Zodra leden van het koningshuis trouwen wordt een graafschap of hertogdom verleent door de koning(in).

Hamer schreef op 26-12-2022 om 16:13:

[..]

De Amerikanen zeggen sneller Happy Holidays volgens mij. Overigens schijnt het Joodse feest Chanoeka in dezelfde week te vallen dit jaar.

Dat is prima. Men houd rekening met elkaar. Voor Joden is dan Chanoeka belangrijk.

Maar als iemand zo ver gaat dat ze (terwijl de ouders haar vroeger hebben laten dopen) zich vlak voor het huwelijk laat dopen tot de Anglicaanse kerk om de grootmoeder van de aanstaande echtgenoot te plezieren, waarom dan nu zo 'neutraal' willen lijken? Wat ik destijds heb gelezen (en dat is nog helemaal niet zolang geleden) hoefde M zich niet te laten dopen. Dat deed ze uit respect voor de queen en het geloof van H. Ik neem aan dat H ook met M was getrouwd met alleen die eerste doop of met geen doop.

Als je echtgenoot Jood zou zijn ga je hem niet "Happy Holidays" wensen met Chanoeka, tenminste niet als je je zelfs laat dopen op volwassen leeftijd uit respect voor zijn geloof.

Als je echtgenoot altijd met zijn familie naar de kerk ging met kerst omdat kerst toch het belangrijkste feest is voor zijn familie. En je ging zelfs mee naar die kerstvieringen. Ga je hem dan "Happy Holidays" wensen met kerst? 'Happy Holidays' klinkt naar een luiervakantie, niet naar het geloof dat hij heeft en wat altijd belangrijk was in zijn familie.

Ik denk dat geen anders-gelovige het H kwalijk zou nemen als H "Merry Christmas" zou zeggen. Wel zou ik het vreemd vinden als H "Happy Chanoeka" zou wensen en zijn eigen "Happy Christmas" achterwege zou laten.

Fleurtje_5 schreef op 26-12-2022 om 17:57:

[..]

Dat is prima. Men houd rekening met elkaar. Voor Joden is dan Chanoeka belangrijk.

Maar als iemand zo ver gaat dat ze (terwijl de ouders haar vroeger hebben laten dopen) zich vlak voor het huwelijk laat dopen tot de Anglicaanse kerk om de grootmoeder van de aanstaande echtgenoot te plezieren, waarom dan nu zo 'neutraal' willen lijken? Wat ik destijds heb gelezen (en dat is nog helemaal niet zolang geleden) hoefde M zich niet te laten dopen. Dat deed ze uit respect voor de queen en het geloof van H. Ik neem aan dat H ook met M was getrouwd met alleen die eerste doop of met geen doop.

Als je echtgenoot Jood zou zijn ga je hem niet "Happy Holidays" wensen met Chanoeka, tenminste niet als je je zelfs laat dopen op volwassen leeftijd uit respect voor zijn geloof.

Als je echtgenoot altijd met zijn familie naar de kerk ging met kerst omdat kerst toch het belangrijkste feest is voor zijn familie. En je ging zelfs mee naar die kerstvieringen. Ga je hem dan "Happy Holidays" wensen met kerst? 'Happy Holidays' klinkt naar een luiervakantie, niet naar het geloof dat hij heeft en wat altijd belangrijk was in zijn familie.

Ik denk dat geen anders-gelovige het H kwalijk zou nemen als H "Merry Christmas" zou zeggen. Wel zou ik het vreemd vinden als H "Happy Chanoeka" zou wensen en zijn eigen "Happy Christmas" achterwege zou laten.

Hou toch op met je belachelijke gezeur over alles wat die mensen doen.

Happy holidays is vergelijkbaar met onze "fijne feestdagen" en een volkomen normale groet in het land waar ze wonen, de VS. 

Madamecannibale schreef op 26-12-2022 om 16:30:

Misschien geeft dit artikel wat meer duidelijkheid:

https://www.vorsten.nl/vorstenhuizen/engeland/harry-neemt-afstand-van-titel-maar-blijft-hoe-dan-ook-prins/ 18-01-2020

...................

Prins Harry kiest ervoor over een paar maanden niet meer door het leven
te gaan als zijne koninklijke hoogheid, maar prins blijft hij hoe dan
ook. De 35-jarige Harry, zesde in lijn van troonopvolging, is nu eenmaal
geboren binnen een koninklijke familie.

Harry kan er wel voor kiezen de titel prins niet langer te gebruiken. Of
hij dat ook doet, is nog de vraag. Ook is nog onduidelijk wat er
gebeurt met de titels die Harry op zijn trouwdag kreeg
. Koningin
Elizabeth maakte op 19 mei 2018 bekend dat Harry voortaan door het leven
zou gaan als hertog van Sussex, graaf van Dumbarton en baron Kilkeel.
Meghan mocht nadat ze Harry haar jawoord had gegeven de vrouwelijke
varianten van die titels voeren. Zaterdag gaven ‘de Sussexes’ aan niet
langer zijne/hare koninklijke hoogheid te gebruiken, maar over de titel
hertog/hertogin van Sussex zwegen ze. In hun statement gebruikten ze de
titels zaterdag nog.

In juni hadden Harry en Meghan grote plannen met hun hertogtitel.
Toen deponeerde het stel ‘Sussex Royal’, zoals ze zich ook op social
media noemen, als handelsmerk voor onder meer boeken, kleding,
liefdadigheidsfondsenwerving, onderwijs en maatschappelijke
dienstverlening.
De aanvraag werd gepubliceerd in december. Als niemand
bezwaar maakt, kan het merk volgens de BBC volgende maand worden
geregistreerd. Naar verluidt waren Harry en Meghan van plan het merk
Sussex wereldwijd vast te leggen.

Geen antwoorden

Voor Archie heeft het jongste besluit van zijn ouders geen gevolgen.
Bij zijn geboorte lieten Harry en Meghan al weten dat ze hun kind geen
koninklijke titels mee wilden geven.
Gezien zijn plek binnen de Britse
koninklijke familie had Archie recht op de titel graaf van Dumbarton,
naar de Schotse titel van zijn vader. Omdat Harry niet de oudste zoon
van de prins van Wales is, krijgen zijn kinderen niet de titel prins of
prinses. Archie had de aanspreektitel koninklijke hoogheid kunnen
krijgen, maar zijn ouders zagen daarvan af.

.................etc.etc.etc.................

MRI

MRI

26-12-2022 om 18:34

Rondstruiner schreef op 26-12-2022 om 18:18:

[..]

Hou toch op met je belachelijke gezeur over alles wat die mensen doen.

Happy holidays is vergelijkbaar met onze "fijne feestdagen" en een volkomen normale groet in het land waar ze wonen, de VS.

psies, waar gaat het over

Fleurtje_5 schreef op 26-12-2022 om 17:57:

[..]

Maar deze kerstgroet wordt ook gegeven namens Amerikaanse bedrijven (de verschillende vormen van Archewell) dus dan kan het wel prima. Harry is tenslotte maar één van de afzenders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.