Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleurtje_5 schreef op 19-12-2022 om 16:41:

[..]

Jij ook, vooral als je naar Netflix of The Crown zit te kijken.

Ik heb geen netflix, ik kijk niet naar de crown. Ik lees geen roddelbladen. Als ik dat wel zou doen zou ik weten dat het geen waarheid is. Ik mis hier bij sommigen het vermogen om onderscheid te maken tussen verschillende bronnen.

Tickel schreef op 19-12-2022 om 16:31:

[..]

Dát is een probleem. Alleen als er naaktfoto's van koninklijke leden circuleren is het blijkbaar "de moeite" om te procederen. Als andere leden, door wie dan ook, worden vernederd, beschimpt en afgefakkeld is het niet de moeite waard. Dat moet allemaal maar kunnen en normaal gevonden worden.

Heel simpel: het is in Frankrijk verboden om dergelijke foto’s te publiceren dus dat was een makkelijke overwinning. Bovendien zijn de foto’s gemaakt op privé terrein. 

De Britse pers heeft een lange traditie van spotprenten, vooral over toenmalig kroonprins en later koning George IV. Het heeft geen enkele zin om daar tegenin te gaan en dat doet de koninklijke familie dan ook niet. Het is namelijk niet strafbaar en dus ook nauwelijks aan te pakken. Procederen is daarentegen duur en risicovol. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-12-2022 om 17:16

Fleurtje_5 schreef op 19-12-2022 om 16:41:

[..]

Jij ook, vooral als je naar Netflix of The Crown zit te kijken.

Ik neem nooit iets automatisch voor waar aan, ook niet wat ik hoor uit de mond van M zelf, maar kan wel een mening geven over wat ik hoor en zie.

Ik ben allergisch voor tegenstrijdigheden.

Je kunt niet weten wat de waarheid is, je was er niet bij. Voor mij, is wat jij hier doet, hetzelfde als de roddelpers doet. Je berichten staan vol aannames over hoe mensen zich voelen of gevoeld zullen hebben. Gouden gans, my bad. De strekking blijft hetzelfde. 

Eigenlijk vind ik je heel erg obsessief bezig met "jouw" waarheid vinden in het "H&M schandaal" waarbij je ze ook nog eens verguisd.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-12-2022 om 18:02

Hamer schreef op 19-12-2022 om 17:08:

[..]

Heel simpel: het is in Frankrijk verboden om dergelijke foto’s te publiceren dus dat was een makkelijke overwinning. Bovendien zijn de foto’s gemaakt op privé terrein.

De Britse pers heeft een lange traditie van spotprenten, vooral over toenmalig kroonprins en later koning George IV. Het heeft geen enkele zin om daar tegenin te gaan en dat doet de koninklijke familie dan ook niet. Het is namelijk niet strafbaar en dus ook nauwelijks aan te pakken. Procederen is daarentegen duur en risicovol.

Dit ging veel verder dan een spotprent. Dit is schadelijk voor eenieder die het zou overkomen.

Tickel schreef op 19-12-2022 om 18:02:

[..]

Dit ging veel verder dan een spotprent. Dit is schadelijk voor eenieder die het zou overkomen.

Wat ging verder? Dat stuk van Clarkson? Ben ik met je eens maar ik verwees daar niet naar. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-12-2022 om 18:17

Hamer schreef op 19-12-2022 om 18:05:

[..]

Wat ging verder? Dat stuk van Clarkson? Ben ik met je eens maar ik verwees daar niet naar.

Nee. 

Daglichtlamp schreef op 19-12-2022 om 16:24:

[..]

Jij en sommige anderen die hier schrijven zouden je moeten realiseren dat wat je ziet, of hoort niet waar hoeft te zijn.

Als er al eentje is die niet automatisch aanneemt dat het ook zo is als wat voorgeschoteld word ben ik dat wel.

Ik ga zelf op onderzoek uit als ik iets (bv wat er op dit topic geplaatst of beweerd word) niet kan plaatsen, en dan nóg zullen er vraagtekens blijven.

Daglichtlamp schreef op 19-12-2022 om 16:56:

[..]

Ik heb geen netflix, ik kijk niet naar de crown. Ik lees geen roddelbladen. Als ik dat wel zou doen zou ik weten dat het geen waarheid is. Ik mis hier bij sommigen het vermogen om onderscheid te maken tussen verschillende bronnen.

Jij hebt een glazen bol en ik verzin maar iets?

Over 'het vermogen' hebben we het hier ook gehad. Bij de Netflix-Serie The Crown zou het niet moeten mogen dat er fantasieverhalen voor waargebeurd worden gebracht.

Het gaat nog altijd over nu bestaande mensen.  Net zoals die tekenfilm die in 2020 gemaakt werd met prins George ongevraagd als hoofdrol, die samen met Charlotte aso en dommig gedrag vertonen. De kinderen werden er op school mee gepest.

Of moet ik eerst met hun school telefoneren met de vraag of dat ook echt gebeurd voordat ik er hier een mening over mag schrijven? Ik kan zelf ook beredeneren wat dat met kinderen zou doen.

https://www.ad.nl/show/nieuwe-cartoon-over-prins-george-leidt-tot-ophef-dit-is-moreel-verwerpelijk~ab47f2fe/

Tickel schreef op 19-12-2022 om 17:16:

[..]

Je kunt niet weten wat de waarheid is, je was er niet bij. Voor mij, is wat jij hier doet, hetzelfde als de roddelpers doet. Je berichten staan vol aannames over hoe mensen zich voelen of gevoeld zullen hebben. Gouden gans, my bad. De strekking blijft hetzelfde.

Eigenlijk vind ik je heel erg obsessief bezig met "jouw" waarheid vinden in het "H&M schandaal" waarbij je ze ook nog eens verguisd.

Dat kan ik idd niet, dat zoek ik dan op. Net zoals ik op 'onderzoek' ging ná jou bericht dat het koningshuis aan elkaar hangt van schandalen, en dan noem je oa de twee nichtjes van de Queen die opgesloten werden en tenslotte dood verklaard.

Over 'roddels' en over 'jouw-waarheid' gesproken. Ik had nog nooit van die twee nichten gehoord en ging dus op onderzoek.

Het bleek dat bij de oudste nicht van queen Elisabeth Elisabeth-zelf niet eens geboren was en bij de tweede nicht was de queen pas een paar weken oud. En dat de moeder van die twee nichten in 1963 op 73 jarige leeftijd waarschijnlijk zelf dat besluit heeft genomen.

Ik ben niet bezig met  "jouw waarheid in het H en M schandaal". Ik zeg alleen als ik iets tegenstrijdig vind, of dat ik het ONEERLIJK vind dat H en M mensen bewust willen schaden voor hun netflixcontract, door hun eigen waarheid te maken alsof het ook echt zo is. En omdat ik niet tegen onrecht kan. Ik zie vooral een verliefde man die van zijn gezin houd en zijn familie mist, en ik zie daarnaast een actrice.

Tickel schreef op 15-12-2022 om 18:00:

[..]

Het hangt ook aan elkaar van schandalen. En wie bepaalt dat nichtjes van Elizabeth dood laten verklaren terwijl ze in een inrichting gestopt zijn, erger of minder erg is dan wat H&M doen? Of dat seks, Andrew, met een minderjarige erger of minder erg is dan wat H&M doen. Alles gaat daar in het geniep, totdat de pers er achter komt. Die mensen schaden zichzelf wel.

Dit bericht dus....

ps Andrew is 'out', die heeft alles in kunnen leveren en is Royal-af na seks (ik was er niet bij en heb het niet onderzocht maar ik geloof Virginia meteen) met de destijds 17 jarige Virginia.

Over Andrew hebben we in dit topic (hier en ook op het andere forum) (en ook lang voordat de zaak afgerond was) meermaals onze afschuw over uitgesproken. Ook over die Maxwell.

Moxxie schreef op 19-12-2022 om 12:57:

[..]

Jij hebt mij nooit iets negatiefs over een ander lid van de Royal Family horen zeggen, of horen claimen dat Harry en Meghan nooit iets verkeerd hebben gedaan. Waar ik kritiek op heb is de onaflatende stroom respectloze vuiligheid die ze over zich heen krijgen. In Nederland vinden we Yvonne Coldeweijer goedkoop en sneu, maar voor Meghan zijn er hele you tube kanalen opgericht om alleen maar roddels over haar te verspreiden. En nu hebben Harry en Meghan van zich laten horen met een documentaire, die trouwens vooral gaat over de media en het instituut en niet over de familie, en dan komt de climax, de column van Jeremy Clarkson, gepubliceerd door The Sun, waar hier ook vaak naar gelinkt wordt.

Citaat: Meghan, though, is a different story. I hate her. Not like I hate Nicola Sturgeon or Rose West. I hate her on a cellular level. At night, I’m unable to sleep as I lie there, grinding my teeth and dreaming of the day when she is made to parade naked through the streets of every town in Britain while the crowds chant, “Shame!” and throw lumps of excrement at her.

https://www.thesun.co.uk/news/20782114/harry-meghan-netflix-series-truth/

Ik denk dat Clarkson dit nooit had geschreven en dat The Sun dit nooit had gepubliceerd als de weg ernaartoe niet was geplaveid door de tabloids en online haters. Het is een treurig dieptepunt.

Dat kan ik niet nagaan, wel dat je het lekker op z'n beloop laat als er over de Royal Family word geroeptoeter'd  en dat je pas klaagt als iemand kritiek geeft over dat geroeptoeter.

Ik lees op dit topic GEEN "onaflatende stroom respectloze vuiligheid", en Yvonne Coldeweijer vind ik laf. Mensen in problemen brengen voor haar clicks.

Ik kom niet op Youtube-kanalen en ook niet op Twitter of Facebook.

Je hebt het mis als je schrijft dat H en M het over het insituut hebben en niet over de familie. Het gaat vooral ook over de familie.

Ik ken geen Jeremy Clarkson. Heb niet eens de link geopend die hier geplaatst werd omdat ik in het kort kon lezen waar het over gaat.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-12-2022 om 20:21

Fleurtje_5 schreef op 19-12-2022 om 19:26:

[..]

Dat kan ik idd niet, dat zoek ik dan op. Net zoals ik op 'onderzoek' ging ná jou bericht dat het koningshuis aan elkaar hangt van schandalen, en dan noem je oa de twee nichtjes van de Queen die opgesloten werden en tenslotte dood verklaard.

Over 'roddels' en over 'jouw-waarheid' gesproken. Ik had nog nooit van die twee nichten gehoord en ging dus op onderzoek.

Het bleek dat bij de oudste nicht van queen Elisabeth Elisabeth-zelf niet eens geboren was en bij de tweede nicht was de queen pas een paar weken oud. En dat de moeder van die twee nichten in 1963 op 73 jarige leeftijd waarschijnlijk zelf dat besluit heeft genomen.

Ik ben niet bezig met "jouw waarheid in het H en M schandaal". Ik zeg alleen als ik iets tegenstrijdig vind, of dat ik het ONEERLIJK vind dat H en M mensen bewust willen schaden voor hun netflixcontract, door hun eigen waarheid te maken alsof het ook echt zo is. En omdat ik niet tegen onrecht kan. Ik zie vooral een verliefde man die van zijn gezin houd en zijn familie mist, en ik zie daarnaast een actrice.

En dat is precies mijn punt, jij vindt het oneerlijk als H&M bewust mensen schaden terwijl zij ook bewust geschaad zijn waarbij jij ook een duit in het zakje doet. Maar dat lijkt niet belangrijk te zijn. 

Nu bijt je je weer vast in een oude post waarin ik zeg dat het koningshuis aan elkaar hangt van schandalen en praat je het nog "goed" omdat de koningin niet zelf die beslissing heeft genomen en Andrew alles heeft in kunnen leveren. Het blijven schandalen waarbij mensen, al dan niet permanent, beschadigd zijn. 

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat het hier oké gevonden wordt dat een aantal forummers een hetze voeren tegen iemand die ze niet kennen, die ze nooit zullen spreken, waar ze nooit mee te maken zullen hebben en waarvan alles wat wel bekend is geen enkele haat rechtvaardigt? We zitten hier toch niet in Engeland, waar dezelfde psychiatrische obsessie (voor die diagnose hoef je echt niet geleerd te hebben) tot sereieuze doodsbedreigingen geleid heeft? Ik kom na jaren uit de meelezerstand om de mods te verzoeken hier wat kritischer mee te kijken, met in het achterhoofd dat hetzes nare consequenties hebben waar je als forum verantwoordelijkheid voor draagt. En met de wetenschap dat een aantal mensen hier die verantwoordelijkheid blijkbaar zelf niet aankunnen en beter tegen zichzelf in bescherming kunnen worden genomen. Want het is om je dood te schamen. Voor mezelf ga ik serieus overwegen me voortaan tot het andere forum te beperken: daar wordt gemodereerd met respect voor de menselijkheid van de bekendheden.

Siobo schreef op 19-12-2022 om 20:24:

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat het hier oké gevonden wordt dat een aantal forummers een hetze voeren tegen iemand die ze niet kennen, die ze nooit zullen spreken, waar ze nooit mee te maken zullen hebben en waarvan alles wat wel bekend is geen enkele haat rechtvaardigt? We zitten hier toch niet in Engeland, waar dezelfde psychiatrische obsessie (voor die diagnose hoef je echt niet geleerd te hebben) tot sereieuze doodsbedreigingen geleid heeft? Ik kom na jaren uit de meelezerstand om de mods te verzoeken hier wat kritischer mee te kijken, met in het achterhoofd dat hetzes nare consequenties hebben waar je als forum verantwoordelijkheid voor draagt. En met de wetenschap dat een aantal mensen hier die verantwoordelijkheid blijkbaar zelf niet aankunnen en beter tegen zichzelf in bescherming kunnen worden genomen. Want het is om je dood te schamen. Voor mezelf ga ik serieus overwegen me voortaan tot het andere forum te beperken: daar wordt gemodereerd met respect voor de menselijkheid van de bekendheden.

Amen. 

Het is werkelijk bij de beesten af wat hier geschreven wordt. 

Fleurtje_5 schreef op 19-12-2022 om 19:11:

[..]
Jij hebt een glazen bol en ik verzin maar iets?

Dat was niet wat ik zei of bedoelde. Dat je geen onderscheid kunt maken in wat je leest en ziet en niet weet hoe je bronnen kunt gebruiken blijkt uit vele van van jouw reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.