Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De BBC moet alweer de portemonnee trekken om schadevergoeding te betalen in de zaak van het misleiden van Diana. Dit keer aan de beveiliger van broer graaf Charles Spencer. 
Wat heeft dat interview van die Bashir toch een ellende opgeleverd.

https://www.nu.nl/media/6227921/bbc-betaalt-schadevergoeding-aan-beveiliger-broer-diana.html

SophieHowl

SophieHowl

05-10-2022 om 18:58 Topicstarter

Sophie Wessex is momenteel in Congo, waar ze een voorbereidend bezoek aflegt. Binnenkort vindt in Londen een internationale conferentie plaats over het voorkomen van seksueel geweld in (oorlogs)conflicten, waar Sophie aanwezig zal zijn.
Ze heeft inmiddels gesproken met slachtoffers van seksueel geweld, verplegend personeel en met organisaties.

63097827-11279013-The_Countess_of_Wessex_looked_grave_as_she_spoke_with_medical_st-a-19_1664893592919.jpg



 Sophie heeft ook  het Genocide-monument bezocht en een krans gelegd ter nagedachtenis van de slachtoffers van de genocide tegen de Tutsi’s.

63140961-11283571-image-m-8_1664982137208.jpg


Daarnaast heeft ze tijd vrijgemaakt om een organisatie te bezoeken die zich bezighoudt met het beschermen van gorilla’s en het ondersteunen van de plaatselijke bevolking om een alternatief inkomen te verdienen, zodat er geen dieren worden gestroopt.
Sophie heeft inmiddels ook een Congolese naam; Umoja Mama Louise.

63063221-11275873-image-a-52_1664815377181.jpg

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11279013/Countess-Wessex-warmly-embraces-Nobel-Peace-Prize-laureate.html

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11283571/Sophie-Countess-Wessex-kicks-Rwanda-trip-poignant-visit-Kigali-Genocide-Memorial.html

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11275873/Sophie-Wessex-visits-Democratic-Republic-Congo.html

Heel waardevol werk waar Sophie zich voor inzet en ze stelt zich altijd bescheiden op.

Ik vind Sophie ook heel mooi werk doen, en ze stelt zich inderdaad altijd bescheiden op. Haar echtgenoot prins Edward vind ik ook een meest geschikte troonopvolger.

nouveau-sophie-wessex-gi-2020-edward.jpg?itok=G8FPsHOr

nouveau-sophie-wessex-gi-2013-edward.jpg?itok=vnGmhZpZ


nouveau-prinses-anne-gi-2018.jpg?itok=CXPmd9mF

https://www.nouveau.nl/artikel/maxima/royalty/gravin-sophie-doorbreekt-taboe-op-menopauze

De kroning van koning Charles vind zo goed als zeker officieel op 3 juni 2023 plaats. En de ceremonie zal bescheidener zijn dan in 1953.

SophieHowl

SophieHowl

06-10-2022 om 11:54 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 06-10-2022 om 10:31:

De kroning van koning Charles vind zo goed als zeker officieel op 3 juni 2023 plaats. En de ceremonie zal bescheidener zijn dan in 1953.

Elizabeth II werd gekroond op 2 juni 1953, dus Charles wordt 70 jaar na zijn moeder gekroond.

Is hier geen algemeen koningshuizentopic? Dit gaat volgens mij alleen over Harry en Meghan of maakt het niet uit? Enfin Andrew's reputatie wordt er niet beter op.

Na de schikking met zijn vermeende slachtoffer dacht prins Andrew af te zijn van alle verhalen over zijn seksleven. Maar niets is minder waar. In de nieuwe documentaire Banished, die de vriendschap van de prins met misbruikmiljardair Jeffrey Epstein onder de loep legt, wordt er geen goed woord gerept over de hertog van York. Andrew wordt bestempeld als een ’idioot’, ’narcist’ en een ’seksverslaafde’. „Tijdens etentjes kwam regelmatig ter sprake dat Andrew zijn broek niet dicht kon houden.”

Terwijl de prins, naar verluidt, in zijn jonge jaren niet of nauwelijks rookte, alcohol dronk of drugs gebruikte, was er één ding waar zijn aandacht wel naar uitging. „Dat was seks”, stelt auteur Phil Dampier, die verschillende boeken schreef over het Britse koningshuis, in de documentaire. En dat ontging niemand. Andrews ’seksverslaving en hebzucht’ was hét gesprek tijdens koninklijke diners.


Ook buiten de paleismuren was zijn onbedwingbare lust naar seks discussiepunt. Paul Page, die van 1998 tot 2004 werkzaam was bij de Koninklijke Beveiliging, zegt geschokt te zijn over het aantal vrouwelijke bezoekers die Andrew ontving op Buckingham Palace. „We grapten vroeger dat hij wel een draaideur in zijn slaapkamer moest hebben. Het aantal vrouwen dat daar naar binnen en naar buiten ging, was niet bij te houden. Steeds kwam er weer een ander”, vertelt hij in de docu.

Vrouwelijke bezoekjes

Op een avond zou een vrouw voor de poorten hebben gestaan en hebben gezegd dat ze daar was om Andrew te zien. De beveiligers konden haar echter geen toegang geven tot ze akkoord hadden van zijn personeel, waarna de vrouw met het idee kwam om Andrew een belletje te geven.

„We konden het gesprek luid en duidelijk horen”, herinnert Page zich. „Andrew stond erop een van de beveiligers te spreken en schreeuwde: ’Jij dikke klootzak! Als je mijn gast niet naar binnenlaat, kom ik naar beneden.’ Volgens Page ging Andrews minnares vervolgens vol schaamte en met een knalrood gezicht naar de koninklijke vertrekken.

„Je zou denken dat een lid van de koninklijke familie respect heeft voor het personeel dat betaald wordt om hen te beschermen en voor hen te zorgen. Maar voor Andrew geldt dit niet”, voegt Page toe. „Hij is gewoon een verschrikkelijk persoon. Hij is een pestkop.”

Bron: Telegraaf

arnica25 schreef op 06-10-2022 om 13:33:

Is hier geen algemeen koningshuizentopic? Dit gaat volgens mij alleen over Harry en Meghan of maakt het niet uit? Enfin Andrew's reputatie wordt er niet beter op.
 

In praktijk is het hier voornamelijk Harry en Meghan, en af en toe een uitstapje naar andere leden van het Britse koningshuis, de familie Middleton, andere vorstenhuizen of gewoon Britse geschiedenis. 

SophieHowl

SophieHowl

06-10-2022 om 20:19 Topicstarter

Hamer schreef op 06-10-2022 om 20:06:

[..]

In praktijk is het hier voornamelijk Harry en Meghan, en af en toe een uitstapje naar andere leden van het Britse koningshuis, de familie Middleton, andere vorstenhuizen of gewoon Britse geschiedenis.

Ik had het over Sophie, omdat zij en Edward eigenlijk de taken hebben overgenomen die Harry en Meghan hadden kunnen vervullen. (Ze hadden natuurlijk een eigen voorkeur kunnen aangeven, maar het onderwerp van deze reis van Sophie had Meghan ook kunnen aanspreken.)

SophieHowl

SophieHowl

06-10-2022 om 20:36 Topicstarter

Ik vraag me af of de wijzigingen die Harry en Meghan willen aanbrengen in de Netflix-documentaire (een minder aanvallende toon ten opzichte van het koningshuis/Charles?) niet ingegeven worden door de wens om aanwezig te kunnen zijn bij de kroning (ook weer leuk voor in een docu). Als Charles en zijn familie worden afgebrand, zullen er flinke bezwaren zijn tegen de aanwezigheid van de Sussexes.

Geen idee of Charles nog overweegt om Archie en Lilibet tot prins/prinses te verheffen, maar als de Netflix-docu omstreden is, wordt die kans wel nihil.

De nieuwste Taz met de vierde Archetypes, het aanpassen van materiaal enzovoorts:


https://youtu.be/jBZ3n5CpvS8

SophieHowl schreef op 06-10-2022 om 20:36:

Ik vraag me af of de wijzigingen die Harry en Meghan willen aanbrengen in de Netflix-documentaire (een minder aanvallende toon ten opzichte van het koningshuis/Charles?) niet ingegeven worden door de wens om aanwezig te kunnen zijn bij de kroning (ook weer leuk voor in een docu). Als Charles en zijn familie worden afgebrand, zullen er flinke bezwaren zijn tegen de aanwezigheid van de Sussexes.

Geen idee of Charles nog overweegt om Archie en Lilibet tot prins/prinses te verheffen, maar als de Netflix-docu omstreden is, wordt die kans wel nihil.

Wat ik de afgelopen dagen heb opgepikt van social media, Lady C en Taz, is dat Harry en Meghan onderschat hebben hoe populair het Britse koningshuis wereldwijd is, ook in Afrikaanse en Aziatische landen. Naar verluidt waren ze tamelijk geschrokken van alle steunbetuigingen na het overlijden van de koningin. Daarnaast is de populariteit van Charles flink gestegen de afgelopen maand. Als nieuwe prins van Wales en hertog van Cornwall beschikt William nu over het grote geld uit het hertogdom Cornwall. Het werkt dus averechts de twee belangrijkste leden (of hun echtgenotes) van dat populaire koningshuis aan te vallen. 

Hamer schreef op 06-10-2022 om 22:57:

[..]

Wat ik de afgelopen dagen heb opgepikt van social media, Lady C en Taz, is dat Harry en Meghan onderschat hebben hoe populair het Britse koningshuis wereldwijd is, ook in Afrikaanse en Aziatische landen. Naar verluidt waren ze tamelijk geschrokken van alle steunbetuigingen na het overlijden van de koningin. Daarnaast is de populariteit van Charles flink gestegen de afgelopen maand. Als nieuwe prins van Wales en hertog van Cornwall beschikt William nu over het grote geld uit het hertogdom Cornwall. Het werkt dus averechts de twee belangrijkste leden (of hun echtgenotes) van dat populaire koningshuis aan te vallen.

Want daar komt wel nog steeds een deel van hun inkomen vandaan volgens mij.

Ysenda schreef op 07-10-2022 om 07:27:

[..]

Want daar komt wel nog steeds een deel van hun inkomen vandaan volgens mij.

Nou, ze zitten niet voor niets in de financiële problemen. Charles had ze 2 miljoen meegegeven voor beveiliging in het eerste jaar, maar het paleis had al laten weten dat de geldkraan dicht is.

Wel is het vermogen van Harry (erfenis Diana) belegd en dat levert natuurlijk inkomsten op. Ze verdienen ook zelf het een en ander. Maar dat huis is veel te duur (belasting, onderhoud, personeel inclusief beveiliging), hun leven is duur (privévliegtuigen, haar kleding) en niet te vergeten hun staf en PR.

SophieHowl

SophieHowl

07-10-2022 om 13:24 Topicstarter

Hamer schreef op 07-10-2022 om 12:37:

[..]

Nou, ze zitten niet voor niets in de financiële problemen. Charles had ze 2 miljoen meegegeven voor beveiliging in het eerste jaar, maar het paleis had al laten weten dat de geldkraan dicht is.

Wel is het vermogen van Harry (erfenis Diana) belegd en dat levert natuurlijk inkomsten op. Ze verdienen ook zelf het een en ander. Maar dat huis is veel te duur (belasting, onderhoud, personeel inclusief beveiliging), hun leven is duur (privévliegtuigen, haar kleding) en niet te vergeten hun staf en PR.

Ze zullen ook wel wat voor de kinderen opzij hebben gezet.

Hamer schreef op 07-10-2022 om 12:37:

[..]

Nou, ze zitten niet voor niets in de financiële problemen. 


Hoe weet je dat? Ik kan dat nou niet echt ergens uit opmaken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.