Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Ysenda
27-12-2022 om 21:22
Fleurtje_5 schreef op 27-12-2022 om 20:12:
[..]
De doop is in de Protestantse Kerk een sacrament, een heilige handeling.
Dit kwam op het NOS in 2018:
https://nos.nl/artikel/2221253-meghan-markle-gedoopt-door-geestelijk-leider-anglicaanse-kerk
8 maart 2018
........
Ze was protestant, maar ging naar een katholieke school.Meghan hoefde overigens niet gedoopt te worden om met Harry te kunnen
trouwen. Ze deed het uit respect voor koningin Elizabeth, die hoofd is
van de Anglicaanse Kerk.
.........
Ook dit zegt nog niet of ze al eerder gedoopt was of niet.
Hamer
28-12-2022 om 01:12
Taz kreeg politie op zich afgestuurd op tweede kerstdag:
https://twitter.com/according2_taz/status/1607664369482997760?s=20&t=WWJH8GOgT_n2ocwIqLCdBQ
Fleurtje_5
28-12-2022 om 12:50
Hamer schreef op 28-12-2022 om 01:12:
Taz kreeg politie op zich afgestuurd op tweede kerstdag:
https://twitter.com/according2_taz/status/1607664369482997760?s=20&t=WWJH8GOgT_n2ocwIqLCdBQ
Gelukkig was het de politie en geen scheld- of knokploeg.
Maar Taz heeft gelijk dat ze zegt:
You should be utterly ashamed of yourself wasting police time! Like they don’t have enough to deal with.
Fleurtje_5
28-12-2022 om 13:01
Ysenda schreef op 27-12-2022 om 21:22:
[..]
Ook dit zegt nog niet of ze al eerder gedoopt was of niet.
Ik weet niet of dat in het protestante geloof net zo gaat als bij katholieken die na hun geboorte gedoopt worden. Ook al zijn ze de rest van hun leven niet of nauwelijks praktiserend katholiek.
Mijn schoonbroer en mijn neven zijn protestant en ze zijn allemaal gedoopt. Ze vieren ook kerst maar het een en ander toch iets anders. En ook hun zijn op het moment niet echt met hun geloof bezig. Op sommige momenten merk je het wel. Bij kerkdiensten of begrafenissen bv.
Daglichtlamp
28-12-2022 om 13:06
Fleurtje_5 schreef op 28-12-2022 om 13:01:
[..]
Ik weet niet of dat in het protestante geloof net zo gaat als bij katholieken die na hun geboorte gedoopt worden. Ook al zijn ze de rest van hun leven niet of nauwelijks praktiserend katholiek.
Mijn schoonbroer en mijn neven zijn protestant en ze zijn allemaal gedoopt. Ze vieren ook kerst maar het een en ander toch iets anders. En ook hun zijn op het moment niet echt met hun geloof bezig. Op sommige momenten merk je het wel. Bij kerkdiensten of begrafenissen bv.
Sommige protestanten dopen ook kinderen, anderen alleen volwassenen. Kerken die alleen volwassenen dopen erkennen meestal de kinderdoop niet. De anglicaanse kerk kent gewoon kinderdoop en erkent ook de doop die in een andere kerk bediend is. Dopen wordt in vrijwel alle kerken gezien als iets dat je maar 1 keer kunt laten doen. Oftewel Meghan is waarschijnlijk niet als kind gedoopt.
Fleurtje_5
29-12-2022 om 11:10
Hamer schreef op 28-12-2022 om 17:43:
Australische beoordeling van de Netflix serie:
https://youtu.be/HQM0-JZXvdo
Als ze zeggen 'O please stopppppp' en beide dan zo achterover in hun stoelen vallen.
Ik vind het wel goed dat ze bij elk punt, fragment uit de netflixdocu, vertellen waarom ze het hypocriet, ongeloofwaardig of heel 'laag' vinden.
En je ziet nu ook weer een soort patroon: dan M zegt dat iemand iets tegen haar heeft gezegd terwijl diegene dat blijkbaar niet heeft gezegd. Net zoals met die meneer in de Lion-King-story, hij had helemaal niet met M gesproken, hij was niet eens aanwezig op die premiere waar hij dat zogenaamd tegen M had gezegd.
Fleurtje_5
29-12-2022 om 11:23
Van H had ik steeds gedacht dat hij in een soort hersenspoeling zit,
maar nu begin ik toch te denken dat hij weet wat hij doet.
Wat ik in dat filmpje zag vond ik erg laag van H en M. Ik zal hem nu geen prins meer noemen ondanks dat hij is geboren als prins.
Daglichtlamp
29-12-2022 om 11:34
Fleurtje_5 schreef op 29-12-2022 om 11:10:
[..]
Ik vind het wel goed dat ze bij elk punt, fragment uit de netflixdocu, vertellen waarom ze het hypocriet, ongeloofwaardig of heel 'laag' vinden.
Denk je dat een bron die blijkbaar alleen negatieve kwalificaties geeft betrouwbaar is?
Fleurtje_5
29-12-2022 om 11:40
Daglichtlamp schreef op 29-12-2022 om 11:34:
[..]
Denk je dat een bron die blijkbaar alleen negatieve kwalificaties geeft betrouwbaar is?
Ik ken die bron verder niet, maar ze zuigen het niet uit hun duim hé. Ze laten de fragmenten zien.
Het is van Sky News zag ik. Is daar iets mis mee?
Als we het over 'betrouwbaar' en negatief gedoe hebben. Het is niet M en H's eerste interview, boek of docu die gegeven word om het koningshuis te schaden:
https://www.rtlboulevard.nl/royalty/artikel/5266424/meghan-was-medewerking-aan-biografie-vergeten
Siobo
29-12-2022 om 12:05
“Wat ik in dat filmpje zag vond ik erg laag van H en M. Ik zal hem nu geen prins meer noemen ondanks dat hij is geboren als prins.”
O gut, ik heb vaak gedacht dat het voor de Britse prinsen niet erger kon. Je vader die graag de tampon van zijn minnares wilt zijn en de hele natie die meegeniet, leek mij als puber al een zwaar kruis om te dragen. Maar dat was nog maar een beginnetje. De traumatische dood van hun moeder en sinds de haatcampagne door viezige sociale media kanalen serieuze doodsbedreigingen aan het adres van Harry en zijn gezin. En nu is dus het dieptepunt bereikt: ene Fleurtje zal Harry geen prins meer noemen. Toch fijn om even te kunnen lachen om dit topic!
Hamer
29-12-2022 om 14:27
Fleurtje_5 schreef op 29-12-2022 om 11:23:
Van H had ik steeds gedacht dat hij in een soort hersenspoeling zit,
maar nu begin ik toch te denken dat hij weet wat hij doet.
Wat ik in dat filmpje zag vond ik erg laag van H en M. Ik zal hem nu geen prins meer noemen ondanks dat hij is geboren als prins.
Ik zag vooral een worstelende Harry.
Neemt niet weg dat ik de serie erg suggestief vind zonder dat er bewijs wordt geleverd.
Fleurtje_5
29-12-2022 om 14:59
Hamer schreef op 29-12-2022 om 14:27:
[..]
Ik zag vooral een worstelende Harry.
Neemt niet weg dat ik de serie erg suggestief vind zonder dat er bewijs wordt geleverd.
Dat is zeker ook waar. Vooral dat worstelen zag ik ....(heb even opgezocht wanneer dat was)....het was oktober 2019 toen ik het las dat hij tijdens een speech een 'nervus breakdown' kreeg. Toen had ik echt met hem te doen. Dat was echt.
Hij vertelde dat toen hij wist dat hij vader werd, en dat moment het toen verder niemand wist, alleen hij en M.
Ach, ik vond ná het zien van dat Sky-news-filmpje wat jij had geplaatst,
dat ik het erg zwak vond hoe hij over zijn broer sprak en liet spreken. Zijn broer, die altijd voor hem klaarstond en hem van kleins-af-aan wou beschermen.
Toen dacht ik: 'je wou een gewoon leven, nou bij deze, ik doe je dat plezier, ik noem je geen prins meer'
Harry said it was at last year’s event that he knew that Meghan was in the early stages of pregnancy.
EnchantedDragonfly18
29-12-2022 om 15:05
Fleurtje_5 schreef op 29-12-2022 om 14:59:
[..]
Dat is zeker ook waar. Vooral dat worstelen zag ik ....(heb even opgezocht wanneer dat was)....het was oktober 2019 toen ik het las dat hij tijdens een speech een 'nervus breakdown' kreeg. Toen had ik echt met hem te doen. Dat was echt.
Hij vertelde dat toen hij wist dat hij vader werd en het verder niemand wist, alleen hij en M.
dat ik het erg zwak vond hoe hij over zijn broer sprak en liet spreken. Zijn broer, die altijd voor hem klaarstond en hem van kleins-af-aan wou beschermen.
Toen dacht ik: 'je wou een gewoon leven, nou bij deze, ik doe je dat plezier, ik noem je geen prins meer'
Harry said it was at last year’s event that he knew that Meghan was in the early stages of pregnancy.
En hoe weet je dit precies?
felija
29-12-2022 om 15:28
Fleurtje_5 schreef op 29-12-2022 om 14:59:
[..]
Hij vertelde dat toen hij wist dat hij vader werd, en dat moment het toen verder niemand wist, alleen hij en M.
Jij was er zelf bij?