Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
SophieHowl
15-09-2022 om 21:51
Charles, Anne, Andrew en Edward zullen op vrijdag ook een wake houden in Westminster. Andrew mag daarbij zijn uniform dragen.
Zaterdag zullen acht kleinkinderen van Elizabeth ook een korte wake houden: William, Harry, Zara, Peter, Beatrice, Eugenie, Louise en James.
Harry zal daarbij zijn uniform mogen dragen.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11216977/All-eight-Queen-grandchildren-including-William-Harry-Westminster-vigil.html
Fleurtje_5
16-09-2022 om 13:59
SophieHowl schreef op 15-09-2022 om 21:51:
Charles, Anne, Andrew en Edward zullen op vrijdag ook een wake houden in Westminster. Andrew mag daarbij zijn uniform dragen.
Zaterdag zullen acht kleinkinderen van Elizabeth ook een korte wake houden: William, Harry, Zara, Peter, Beatrice, Eugenie, Louise en James.
Harry zal daarbij zijn uniform mogen dragen.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11216977/All-eight-Queen-grandchildren-including-William-Harry-Westminster-vigil.html
Indrukwekkend. Die stoet en alle mensen die daar rijen dik staan.
Alle acht kleinkinderen hebben het moeilijk zo te zien.
Zag je halverwege de link dat filmpje waarop de zon alleen schijnt op Buckingpalace?
Fleurtje_5
17-09-2022 om 14:15
SophieHowl schreef op 14-09-2022 om 22:37:
The Sun beweert dat Charles Archie en Lilibet wel resp. prins en prinses maakt, maar dat zij niet de HRH aanspreektitel krijgen.
https://www.thesun.co.uk/news/19810592/harry-meghan-archie-lilibet-hrh-status/
Als het waar is zouden H en M er woedend over zijn.
https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifestyle-nieuws/a41237699/meghan-harry-boos-hrh-status-kinderen/
Mick87
17-09-2022 om 14:26
Fleurtje_5 schreef op 17-09-2022 om 14:15:
[..]
Als het waar is zouden H en M er woedend over zijn.
https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifestyle-nieuws/a41237699/meghan-harry-boos-hrh-status-kinderen/
Maar hoe komen ze aan die info dan? Dat ze woedend zijn ? Hoe zit dat ? Hebben ze dat gezegd?
De Britse media brengt steeds allerlei dingen, maar ben dan toch wel benieuwd naar de bron.
Fleurtje_5
17-09-2022 om 14:31
SophieHowl schreef op 10-09-2022 om 20:07:
Meghan heeft uit respect voor koningin Elizabeth de uitzendingen van haar podcast uitgesteld, en heeft een tv-optreden bij Jimmy Fallon afgezegd.
https://www.thesun.co.uk/news/19765697/meghan-markle-jimmy-fallon-podcast-queens-death/
Naar dit bericht was ik op zoek nadat ik voor de zoveelste tekeer heb gelezen dat dit op verzoek was van Charles. Want Charles wou niet dat er privé zaken naar buiten werden gebracht over zijn familie in deze rouwperiode. Onderstaande stond in de Story maar ik heb het ook in andere berichten gelezen.
..........
De koning wil niet dat de hertogin van Sussex ook maar iets bespreekt
over de interacties van de familie en de gebeurtenissen rondom dit
sombere moment.'
..........
Metallover
17-09-2022 om 14:42
Fleurtje_5 schreef op 17-09-2022 om 14:13:
Of dit waar is ?
![]()
https://www.telegraaf.nl/entertainment/432247932/harry-en-meghan-toch-niet-welkom-op-exclusieve-receptie
Dat lijkt me niet meer dan logisch. H&M zijn gewoon niet te vertrouwen, voor hetzelfde dragen ze weer opnameapparatuur bij zich, of verschijnen er verhalen over die receptie in Meghan’s podcast of Harry’s te verschijnen boek.
Fleurtje_5
17-09-2022 om 14:50
Metallover schreef op 17-09-2022 om 14:42:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan logisch. H&M zijn gewoon niet te vertrouwen, voor hetzelfde dragen ze weer opnameapparatuur bij zich, of verschijnen er verhalen over die receptie in Meghan’s podcast of Harry’s te verschijnen boek.
Klopt, Ennnnn ze zijn géén wereldleiders.
Fleurtje_5
17-09-2022 om 15:03
Mick87 schreef op 17-09-2022 om 14:26:
[..]
Maar hoe komen ze aan die info dan? Dat ze woedend zijn ? Hoe zit dat ? Hebben ze dat gezegd?
De Britse media brengt steeds allerlei dingen, maar ben dan toch wel benieuwd naar de bron.
Ik zou het niet weten en neem het daarom ook niet meteen voor waar aan.
Maar ik las in meerdere berichten ongeveer hetzelfde.Tik maar de woorden in: "Harry Meghan woedend HRH titel". Dan lees je het op meerdere sites. Maar of het waar is?
September 16, 2022
...............
Slechts een paar dagen geleden verklaarde een woordvoerder van Buckingham Palace officieel dat Archie en Lilibet Mountbatten-Windsor, als kleinkinderen van de nieuw uitgeroepen koning Charles, het recht hebben om zichzelf “Koninklijke Hoogheden” te noemen. Nu is het duidelijk: de kinderen van Harry en Meghan worden prins en prinses met de nieuwe troonopvolging. Volgens insiders van “The Sun” zouden zij de titel HRH niet mogen dragen.
Volgens berichten in de media is koning Charles blijkbaar niet toe aan meer. De reden: De kinderen behoren niet tot de werkende royals en hebben dus geen recht op de titel.
Een argument dat Harry en Meghan niet kunnen begrijpen. De twee zouden nu extreem “boos” zijn, beweert de anonieme bron. In de gespannen gesprekken met de vorst voerden ze aan dat de Dochters van prins Andrew hebben de status van ZKH, ook al worden ze niet beschouwd als werkende royals.
..............
En dit:
(Vertaling van stukje tekst op Newsbeezer)
........
Verschillende bronnen beweren dat na gespannen discussies tussen de nieuwe koning en de Sussexze zouden “ongelukkig” zijn geweest dat hun kinderen uiteindelijk niet de titel van “HRH“.
Harry en Meghan beweerden dat de dochters van prins Andrew, Beatrice et Eugenie van York, hebben de status van “HRH“hoewel ze geen werkende leden van de koninklijke familie zijn.
Een bron vertelde the Sun: “Harry en Meghan maakten zich zorgen over de veiligheidskwestie en prins en prinses zijn geeft hen recht op bepaalde niveaus van koninklijke
veiligheid.”
........
Hamer
17-09-2022 om 16:10
Omid Scobie heeft gepubliceerd dat William en Kate op bezoek zouden gaan bij troepen uit het Gemenebest (die zijn in Londen voor de uitvaart ). Echter, er zat een tijdsbeperking op de bekendmaking en hij was veel te vroeg.
Harry en Meghan zouden niet langer samenwerken met PR-bureau Sunshine Sachs. Wie hen nu bijstaat, is onbekend.
Charles en William hebben een verrassingsbezoek afgelegd aan mensen die in de rij staan voor Westminster Palace om langs de baar te lopen. De aartsbisschop van Canterbury deed twee dagen geleden hetzelfde.
SophieHowl
17-09-2022 om 19:40
Fleurtje_5 schreef op 17-09-2022 om 14:13:
Of dit waar is ?
![]()
https://www.telegraaf.nl/entertainment/432247932/harry-en-meghan-toch-niet-welkom-op-exclusieve-receptie
Lijkt me vooral logisch omdat ze niet langer het koninklijk huis vertegenwoordigen.
Wat betreft de HRH-titel: is het niet onlogisch als de ouders (Harry en Meghan) niet HRH mogen gebruiken, maar hun kinderen Archie en Lilibet wel?
SophieHowl
17-09-2022 om 19:43
De wake van de kleinkinderen heeft plaatsgevonden:

Heel indrukwekkend. Sophie en Edward waren aanwezig, waarschijnlijk als moral support aan hun kinderen James en Louise.
SophieHowl
17-09-2022 om 19:45
Ik vraag me af waarom en waarvoor James, Vicount Severn al medailles heeft? Zijn zus Louise en nichten Zara, Beatrice en Eugenie hebben er geen?
Peter Philips heeft ook een rijtje.
Hamer
17-09-2022 om 19:59
SophieHowl schreef op 17-09-2022 om 19:45:
Ik vraag me af waarom en waarvoor James, Vicount Severn al medailles heeft? Zijn zus Louise en nichten Zara, Beatrice en Eugenie hebben er geen?
Peter Philips heeft ook een rijtje.
Ik denk voor het platinum jubileum. Peter heeft ook het diamanten jubileum en het gouden jubileum meegemaakt. Waarschijnlijk hebben ze die medailles allemaal gekregen, ook als ze die niet dragen.