Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Hamer
12-09-2022 om 12:55
Koning Charles heeft zojuist de leden van Hogerhuis en Lagerhuis toegesproken en hun condoleances in ontvangst genomen. Hij vliegt nu naar Edinburgh om samen met zus en broers een cortège te vormen en de Queen naar St. Giles Cathedral te brengen. Daar zal de Queen een etmaal in staat liggen en kan de bevolking van Schotland afscheid nemen. De koninklijke familie houdt ook een wake.
Ergens tussendoor zal Charles als monarch ook nog de sleutels van de stad Edinburgh symbolisch in ontvangst nemen. De arme man heeft het druk deze dagen met veel reizen tussen verschillende plaatsen binnen het land.
SophieHowl
12-09-2022 om 20:26
Maandag zal Anne als eerste vrouw deelnemen aan de Vigil of the Princes, de avondwake in de St Giles Cathedral.
Vanaf 7.20 pm zullen Charles, Anne, Andrew en Edward naast de kist waken.
In 2002 was er voor het laatst een avondwake. voor de Queen Mum; kleinkinderen Charles, Andrew, Edward en de zoon van Margaret, David Armstrong Jones hielden toen de wacht.
Mogelijk zullen nu ook acht kleinkinderen van Elizabeth deelnemen, waaronder William en Harry.
Andrew mag voor deze gelegenheid zijn uniform dragen; zou dat een speciale gunst van koning Charles III zijn?
Hamer
12-09-2022 om 21:05
SophieHowl schreef op 12-09-2022 om 20:26:
Maandag zal Anne als eerste vrouw deelnemen aan de Vigil of the Princes, de avondwake in de St Giles Cathedral.
Vanaf 7.20 pm zullen Charles, Anne, Andrew en Edward naast de kist waken.
In 2002 was er voor het laatst een avondwake. voor de Queen Mum; kleinkinderen Charles, Andrew, Edward en de zoon van Margaret, David Armstrong Jones hielden toen de wacht.
Mogelijk zullen nu ook acht kleinkinderen van Elizabeth deelnemen, waaronder William en Harry.
Andrew mag voor deze gelegenheid zijn uniform dragen; zou dat een speciale gunst van koning Charles III zijn?
Ik zag het einde van de wake, het bleef bij Charles - in kilt - Anne en Edward in militair uniform en Andrew in pak. Waarschijnlijk zal Andrew pas volgende week dat uniform dragen, als de berichtgeving klopt.
Het was mooi om te zien dat ondertussen het publiek langs de baar liep, op gepaste afstand. Zij konden dus ook de nieuwe vorst zien.
SophieHowl
12-09-2022 om 21:17
Hamer schreef op 12-09-2022 om 21:05:
[..]
Ik zag het einde van de wake, het bleef bij Charles - in kilt - Anne en Edward in militair uniform en Andrew in pak. Waarschijnlijk zal Andrew pas volgende week dat uniform dragen, als de berichtgeving klopt.
Het was mooi om te zien dat ondertussen het publiek langs de baar liep, op gepaste afstand. Zij konden dus ook de nieuwe vorst zien.
Uit veiligheidsoverwegingen kan ik me voorstellen dat bij deze voor publiek zeer toegankelijke gelegenheid, dat koning en troonopvolger niet tegelijk aanwezig kunnen zijn.
Fleurtje_5
13-09-2022 om 09:12
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5332801/queen-elizabeth-kist-edinburgh-overlijden-rouwstoet-schotland
Indrukwekkend hoe geliefd zij was bij het volk.
Hamer
13-09-2022 om 13:36
Er gaan geruchten dat het paleis lucht heeft gekregen van de populariteit (onder royalty watchers online) van equerry Major Johnny Thompson, die eerst de koningin bijstond en nu de koning. Niet alleen lijkt hij nu vaker in beeld te komen tijdens koninklijke optredens (de uitgeprinte toespraak van koning Charles op het spreekgestoelte leggen in het parlement in Londen), maar hij heeft nu ook een kort interview gegeven in één van de reportages van de BBC. Zouden ze hem extra in beeld brengen?
https://www.hellomagazine.com/royalty/20220910150734/king-charles-equerry-goes-viral/?viewas=amp
https://metro.co.uk/2022/09/11/everybody-is-wondering-who-king-charles-handsome-equerry-is-17348626/amp/
https://tattle.life/threads/major-johnny-thompson-major-eye-candy.33475/?amp=1
en één stukje van het interview: https://twitter.com/things_royal/status/1569320465960767490?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1569320465960767490%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=
Fleurtje_5
13-09-2022 om 13:45
Hamer schreef op 13-09-2022 om 13:36:
Er gaan geruchten dat het paleis lucht heeft gekregen van de populariteit (onder royalty watchers online) van equerry Major Johnny Thompson, die eerst de koningin bijstond en nu de koning. Niet alleen lijkt hij nu vaker in beeld te komen tijdens koninklijke optredens (de uitgeprinte toespraak van koning Charles op het spreekgestoelte leggen in het parlement in Londen), maar hij heeft nu ook een kort interview gegeven in één van de reportages van de BBC. Zouden ze hem extra in beeld brengen?
https://www.hellomagazine.com/royalty/20220910150734/king-charles-equerry-goes-viral/?viewas=amp
https://metro.co.uk/2022/09/11/everybody-is-wondering-who-king-charles-handsome-equerry-is-17348626/amp/
https://tattle.life/threads/major-johnny-thompson-major-eye-candy.33475/?amp=1

Deze man dus. Hij was me nog niet eerder opgevallen.
Hamer
13-09-2022 om 13:47
Fleurtje_5 schreef op 13-09-2022 om 13:45:
[..]
Ik heb nog een stukje interview toegevoegd.
Die onderste foto is een andere man trouwens.
SophieHowl
13-09-2022 om 21:29
Fleurtje_5 schreef op 13-09-2022 om 13:45:
[..]
Te oud voor lady Louise 😄
Hamer
13-09-2022 om 23:10
Volgens Lady C klopt het dat Harry en Meghan op eigen houtje een eigen loopje langs de bloemen wilden doen. De Amerikaanse pers werd daartoe uitgenodigd. De Amerikaanse pers nam contact op met de Britse pers om een en ander te controleren, de Britse pers belde vervolgens het Paleis. Hierop nodigde William Harry alsnog uit om met hem mee te gaan.
Volgens Lady C was het niet de bedoeling dat de aangetrouwde partners in de generatie van kleinkinderen van de koningin hun opwachting zouden maken, met uitzondering van Catherine als nieuwe prinses van Wales. De partners van Beatrice, Eugenie en Zara bleven ook weg toen de koninklijke familie de bloemen bekeek bij Balmoral. (Tim en Sophie waren er wel, maar dat zijn de schoonzoon en schoondochter van de koningin).
Vanaf circa minuut 34:
SophieHowl
13-09-2022 om 23:46
Het is klaarblijkelijk besloten dat Harry geen uniform mag dragen en Andrew wel.
Ik vind dat onbegrijpelijk.
Beiden hebben actief gediend in het leger.
Andrew is een zoon en Harry een kleinzoon, dus wat verder verwijderd maar Andrew heeft een aanklacht die strafrechtelijk/privaatrechterlijk kon worden vervolgd, af moeten afkopen, en Harry is uit het koningshuis gestapt en heeft een reeks controversiële uitspraken gedaan.
Wie van de twee heeft erger gehandeld?
Hamer
14-09-2022 om 01:28
SophieHowl schreef op 13-09-2022 om 23:46:
Het is klaarblijkelijk besloten dat Harry geen uniform mag dragen en Andrew wel.
Andrew is een zoon en Harry een kleinzoon, dus wat verder verwijderd maar Andrew heeft een aanklacht die strafrechtelijk/privaatrechterlijk kon worden vervolgd, af moeten afkopen, en Harry is uit het koningshuis gestapt en heeft een reeks controversiële uitspraken gedaan.
Wat mij betreft dragen ze allebei een pak want geen van beiden doet nog officiële taken.
Dat gezegd hebbend, Andrew is nooit strafrechtelijk vervolgd, niet in Amerika en niet in Engeland. De civiele zaak is afgekocht maar pas nadat Andrew Virginia juridisch klem had gezet door te vragen om het origineel van de foto van hem samen: dat origineel kon zij niet overleggen. Haar kansen op succes waren toen sterk afgenomen. Inmiddels is zij zelf civielrechtelijk aangeklaagd wegens het in een positie van seksueel misbruik brengen van een andere vrouw. Wat mij betreft krijgt Andrew het voordeel van de twijfel, al vind ik hem nog zo’n domme blaaskaak.
SophieHowl
14-09-2022 om 08:40
William en Harry zullen vandaag beiden achter de kist lopen als deze naar Westminster woest gebracht, gezamenlijk met veel mannelijke familieleden en Anne.
Meghan, Catherine, Sophie en Camilla zullen in auto’s volgen.
https://www.thesun.co.uk/news/19796753/prince-william-harry-walk-behind-queens-coffin-together/
Fleurtje_5
14-09-2022 om 10:33
Hamer schreef op 13-09-2022 om 23:10:
Volgens Lady C klopt het dat Harry en Meghan op eigen houtje een eigen loopje langs de bloemen wilden doen. De Amerikaanse pers werd daartoe uitgenodigd. De Amerikaanse pers nam contact op met de Britse pers om een en ander te controleren, de Britse pers belde vervolgens het Paleis. Hierop nodigde William Harry alsnog uit om met hem mee te gaan.
Volgens Lady C was het niet de bedoeling dat de aangetrouwde partners in de generatie van kleinkinderen van de koningin hun opwachting zouden maken, met uitzondering van Catherine als nieuwe prinses van Wales. De partners van Beatrice, Eugenie en Zara bleven ook weg toen de koninklijke familie de bloemen bekeek bij Balmoral. (Tim en Sophie waren er wel, maar dat zijn de schoonzoon en schoondochter van de koningin).https://youtu.be/KPmT7zelorU
Vanaf circa minuut 34:
Daar had ik H en M zeker voor aangezien.
En klopt ook wat Lady C zegt over de aangetrouwde partners. Tuurlijk is Kate in deze een uitzondering omdat ze de vrouw is van de kroonprins.
Ik heb het filmpje bekeken. Meghan grijpt idd elke gelegenheid aan om de aandacht te krijgen.
Fleurtje_5
14-09-2022 om 10:35
SophieHowl schreef op 13-09-2022 om 23:46:
Dat zeg je goed. Andrew is de zoon. Hoewel hij als een ingebeelde kwast overkomt heeft hij het recht om dichter bij zijn moeder te staan dan een kleinzoon die zijn familie de rug heeft toegekeerd en voor de poen een smerig interview gaf.