Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl schreef op 10-09-2022 om 21:10:

Lady Colin Campbell heeft -terecht- veel negatieve reacties gehad op haar video van 8 september, waarin zij, ruim voor de officiële bekendmaking, onthulde dat Elizabeth was overleden.
Inmiddels heeft ze nog wat video’s online gezet (ik heb slechts enkele minuten daarvan bekeken).
Het getuigt van weinig respect van haar, maar ook van bijvoorbeeld Piers Morgan, om het overlijden van Elizabeth aan te grijpen om een frontale aanval op Harry en Meghan te lanceren.
Alle feiten zijn bekend bij het grote publiek en er is niets aan toe te voegen. Terughoudendheid is gepast.

De aandacht hoort gericht te zijn op de nagedachtenis en de begrafenis van koningin Elizabeth, en het koningschap van Charles.
Mooi dat William, Harry, Catherine en Meghan nu samen zijn verschenen, dat zal de criticasters even wat wind uit de zeilen nemen.

Ze heeft inmiddels uitgelegd waarom ze dat deed: Harry en Meghan wilden er een publicitair voordeel mee halen door nog even “afscheid te nemen” terwijl ze al dood was. Daarnaast hadden zowel mensen bij een krant als de BBC al gelekt. 

Verder zijn de relaties nog steeds uiterst gespannen, de gezamenlijke exercitie maakt daarin geen verschil. Als je op de lichaamstaal let, dan zie je hoe met name Catherine zo ver mogelijk bij Meghan uit de buurt blijft. Ik denk dat het een verzoening voor de camera is, in ieder geval wat de vrouwen betreft. 

https://youtu.be/-ECSF7Umm6c

SophieHowl

SophieHowl

10-09-2022 om 23:17 Topicstarter

Hamer schreef op 10-09-2022 om 23:06:

[..]

Ze heeft inmiddels uitgelegd waarom ze dat deed: Harry en Meghan wilden er een publicitair voordeel mee halen door nog even “afscheid te nemen” terwijl ze al dood was. Daarnaast hadden zowel mensen bij een krant als de BBC al gelekt.

Verder zijn de relaties nog steeds uiterst gespannen, de gezamenlijke exercitie maakt daarin geen verschil. Als je op de lichaamstaal let, dan zie je hoe met name Catherine zo ver mogelijk bij Meghan uit de buurt blijft. Ik denk dat het een verzoening voor de camera is, in ieder geval wat de vrouwen betreft.

https://youtu.be/-ECSF7Umm6c

Is Lady Campbell dan zo zelfingenomen, dat zij meent dat zijzelf hoogstpersoonlijk diende in te grijpen om te voorkomen dat Harry en Meghan ‘een publicitair voordeel’ konden behalen?

Dacht Lady Campbell dat de koninklijke familie dit zelf niet kon afhandelen?

Charles heeft Harry en Meghan duidelijk gecommuniceerd dat er in kleine kring afscheid zou worden genomen, waarbij alleen de partners van de kinderen van Elizabeth aanwezig waren.

Harry is niet in hetzelfde vliegtuig afgereisd als William, Andrew, Edward en Sophie. De kranten melden dat hij niet meemocht.

Lady Campbell kan gerust zijn.

Lady Campbell afficheert zichzelf graag als konigsgezind en beweegt in adellijke kringen. Beide goede redenen om zich aan het protocol te houden en de overlijdensaankondiging aan Buckingham Palace te laten.

Maar ze kon de scoop niet weerstaan.

SophieHowl

SophieHowl

10-09-2022 om 23:19 Topicstarter

Tussen Catherine en Meghan linkt de grootste spanning te hangen, dat klopt wel. 
Hier nog een foto waarop Meghan toch intens meeleeft met het verdriet van haar zwager en schoonzus:

2022-hrh-william-catherine-harry-759729371-2.jpg?strip=all&w=960

SophieHowl

SophieHowl

10-09-2022 om 23:32 Topicstarter

Inmiddels melden kranten dat William Harry en Meghan “te elfder ure” heeft uitgenodigd na een telefoontje van koning Charles, die wil dat de broers hun geschil opzij zetten in de periode naar de begrafenis toe.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11200001/Prince-William-releases-heartbreaking-tribute-Queen-side.html

SophieHowl schreef op 10-09-2022 om 23:17:

[..]

Is Lady Campbell dan zo zelfingenomen, dat zij meent dat zijzelf hoogstpersoonlijk diende in te grijpen om te voorkomen dat Harry en Meghan ‘een publicitair voordeel’ konden behalen?

Dacht Lady Campbell dat de koninklijke familie dit zelf niet kon afhandelen?

Charles heeft Harry en Meghan duidelijk gecommuniceerd dat er in kleine kring afscheid zou worden genomen, waarbij alleen de partners van de kinderen van Elizabeth aanwezig waren.

Harry is niet in hetzelfde vliegtuig afgereisd als William, Andrew, Edward en Sophie. De kranten melden dat hij niet meemocht.

Lady Campbell kan gerust zijn.

Lady Campbell afficheert zichzelf graag als konigsgezind en beweegt in adellijke kringen. Beide goede redenen om zich aan het protocol te houden en de overlijdensaankondiging aan Buckingham Palace te laten.

Maar ze kon de scoop niet weerstaan.

Ik denk dat ze gevoed wordt vanuit de koninklijke familie zelf, via de Gloucesters, en dat dit een opzetje is. Net als toen ze bekend maakte dat het prinses Anne was die iets gezegd had over Meghan’s achtergrond (maar niet de huidskleur) over de gevolgen voor eventuele kinderen. 

SophieHowl

SophieHowl

10-09-2022 om 23:43 Topicstarter

Hamer schreef op 10-09-2022 om 23:35:

[..]

Ik denk dat ze gevoed wordt vanuit de koninklijke familie zelf, via de Gloucesters, en dat dit een opzetje is. Net als toen ze bekend maakte dat het prinses Anne was die iets gezegd had over Meghan’s achtergrond (maar niet de huidskleur) over de gevolgen voor eventuele kinderen.

Dan vraag ik me af wat de beweegredenen van de Gloucesters zijn in deze. Enig idee?

SophieHowl schreef op 10-09-2022 om 23:43:

[..]

Dan vraag ik me af wat de beweegredenen van de Gloucesters zijn in deze. Enig idee?

1. Verhinderen dat er een publicitair voordeel kon worden genoten door de Sussexes

2. Via een door hen vertrouwde bron lekken is beter dan losse journalisten met de eer laten strijken. Bovendien zou het tijdstip van aankondiging (alle media weten het dan al maar er rust een tijdsembargo op) zijn verlaat omdat de koninklijke familie aan het wachten was op leden die nog reisden (waaronder Harry), maar het nieuws verspreidde zich snel en er was geen houden meer aan. 

3. Iedereen die het zwarte jasje van BBC-presentator Huw Edwards zag (die deed hij al aan in de middag, grofweg rond het tijdstip van overlijden), begreep dat de koningin waarschijnlijk overleden was. Hetzelfde geldt voor de parlementariërs waaronder oppositieleider Keir Starner die een briefje kreeg, schrok, en snel een zwart jasje ging aantrekken. Dit was live te zien op de tv. Ik volgde het nieuws zelf ook de hele middag en was ook al tot de conclusie gekomen dat de koningin waarschijnlijk was overleden.

De families Gloucester en Kent waren vandaag in grote getale aanwezig bij de proclamatie. Die banden lijken hecht te zijn.

Uiteraard is dit mijn interpretatie. Misschien zit ik ernaast. Ik vind de aankondiging van Lady C op zijn minst merkwaardig. Ze is echter zo goed geïnformeerd, onder andere heeft ze weken geleden al een hint gegeven dat de koningin ernstig ziek was, dus meer dan “mobility issues”, dat het niet anders kan dan dat ze wordt vertrouwd door hofkringen of hoge adel of hoge politieke kringen. Of een combinatie daarvan.

Toch een vraagje over de timing dan. Waren ze er allemaal bij toen de koningin overleed? Of was Harry te laat? Hebben jullie dat ergens gelezen?

SophieHowl

SophieHowl

11-09-2022 om 08:32 Topicstarter

Lali schreef op 11-09-2022 om 08:25:

Toch een vraagje over de timing dan. Waren ze er allemaal bij toen de koningin overleed? Of was Harry te laat? Hebben jullie dat ergens gelezen?

Alleen Anne en Charles waren tijdig aanwezig; Anne was al in Schotland en Charles was per helicopter aangereisd, hij was ook dichter in de buurt dan de anderen die nog moesten aanreizen: Andrew, Edward, Sophie en William waren gezamenlijk onderweg maar kwamen te laat, Harry was dus nog later vertrokken in een ander vliegtuig.

https://www.mirror.co.uk/news/royals/queen-died-with-charles-anne-27946779?_ga=2.154388285.440132613.1662877979-47982625.1662877978

SophieHowl schreef op 10-09-2022 om 23:19:

Tussen Catherine en Meghan linkt de grootste spanning te hangen, dat klopt wel.
Hier nog een foto waarop Meghan toch intens meeleeft met het verdriet van haar zwager en schoonzus:

2022-hrh-william-catherine-harry-759729371-2.jpg?strip=all&w=960

Ze is natuurlijk wel een actrice.

Is de doodsoorzaak eigenlijk al bekend gemaakt?

SophieHowl

SophieHowl

11-09-2022 om 08:37 Topicstarter

redbulletje schreef op 11-09-2022 om 08:33:

[..]

Ze is natuurlijk wel een actrice.

Klopt, maar deze keer geloof ik haar.
Het was niet makkelijk daar naar buiten te gaan voor Harry en voor Meghan, gezien hun populariteitsstatus,  dus ze zullen onder hoogspanning hebben gestaan en veel stress hebben gehad. Dit gecombineerd met verdriet maakt dat ik deze keer aanneem dat acteren niet aan de orde was.

SophieHowl

SophieHowl

11-09-2022 om 08:39 Topicstarter

redbulletje schreef op 11-09-2022 om 08:35:

Is de doodsoorzaak eigenlijk al bekend gemaakt?

Nee, lady Colin Campbell heeft daar wel zaken over gezegd in haar youtube-video van 8 september.

Was dat over die botkanker?

SophieHowl

SophieHowl

11-09-2022 om 08:43 Topicstarter

redbulletje schreef op 11-09-2022 om 08:41:

Was dat over die botkanker?

Ja.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.