Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dit dus. Hier komen alleen de rijkste en beroemdste mensen met veel poen. Je zou maar kalend of kaal zijn, en niet veel geld kunnen besteden, en dan lezen dat mensen er veeeel geld voor willen betalen om juist niet kalend te worden:

https://www.libelle.nl/actueel/prins-harry-gaat-de-strijd-aan-met-kaalheidsgen-van-familie~b177d3bc/

Zo is hij een vaste bezoeker van de prestigieuze
Philip Kingsley Trichological Clinic in Londen, een haarkliniek die hij
vorig jaar vlak voor de Megxit begon te bezoeken. En het resultaat is nu
al een beetje zichtbaar, aangezien zijn kalende plek langzaamaan lijkt
te verdwijnen.

Fleurtje_5 schreef op 22-07-2022 om 10:49:

[..]

Waarom die hand voor je gezicht? Het is toch een kind. Toch? Of bedoel je dat Lillibet met een titel moet worden aangesproken?

Vanwege een patent uitgegeven door koning George V in november 1917 zou ze het recht hebben om prinses te worden bij de toetreding van haar grootvader prins Charles.

Je mag wel wat meer respectvol zijn als je het hebt over een klein meisje die een naam heeft: Lillibet, en die toevallig de dochter is van iemand waar jij een hekel aan hebt.

Fleurtje_5 schreef op 22-07-2022 om 14:24:

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

Prins George is vandaag 9 jaar geworden.

Wat lijkt hij ontzettend op William

SophieHowl

SophieHowl

22-07-2022 om 17:53 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 22-07-2022 om 14:32:

[..]

60553181-11036943-Duke_and_Duchess_of_Sussex_Prince_Harry_and_his_wife_Meghan_hold-a-10_1658441445297.jpg

Wat heeft Harry dan voor kapsel? Dat zijn toch maar wat rossige veertjes. Ondanks zijn regelmatige bezoeken aan de haarkliniek omdat hij het kaalheidsgen van de familie wil tegen gaan.
Alsof dat (voor William, Edward en Charles en vele anderen) zo leuk is om te horen

ps. Als ...dus als... Camilla die opmerking gemaakt zou hebben...wat is daar verkeerd aan? Wat is er mis met een afrokapsel? Meghan steilt haar eigen krullen weg.

We weten niet of dit verhaal in het boek van Bower op feiten berust. 
Maar aangenomen dat het klopt. Je kunt het opschrijven, maar dan weten we nog niet hoe het precies ging.

Camilla zou het “grappend” hebben gezegd. 

Dan hangt veel af van de persoon die de grap maakt en diens karakter en opvattingen. Stel degene die de uitspraak doet heeft zich al eerder onvriendelijk uitgelaten over allochtonen. Dan komt zo’n opmerking anders binnen.

Thomas Markle heeft wel eens gezegd dat toen Doria in verwachting was mensen zich ook wel eens afvroegen hoe het kindje eruit zou komen te zien en dat hij dat niet als een vervelende vraag ervaarde.

Daarnaast maakt het ook uit hoe de relatie is tussen degene die de opmerking maakt en de ontvanger (Harry?). Heeft Harry een goede band met Camilla? Er wordt gezegd van niet.
Dat betekent Harry waarschijnlijk gevoeliger is voor een opmerking van Camilla dan van bijvoorbeeld een goede vriend met wie hij een drankje doet. Maar als Meghan ook aanwezig zou zijn bij die vriend, zou Harry misschien beschermend zijn naar Meghan en zelf ook weer gevoeliger voor een opmerking.

Was het “grappend” of spottend? Op welke toon werd het gezegd? Wat was de gelegenheid waarbij dit werd gezegd. Wie waren er aanwezig? Verliep het gesprek tot aan de opmerking goed of was er wrevel?

Stel dat Meghan erbij was, ze was toen pas in de familie. Dan zou ik begrijpen dat ze zich niet op haar gemak zou voelen en zich zou afvragen of er een diepere boodschap achter deze opmerking verscholen zou zijn.

Ik vermoed dat we de context waarbij deze of de opmerkingen waaraan Harry en Meghan refereerden in het Oprah-interview nooit helder gaan krijgen.

SophieHowl

SophieHowl

22-07-2022 om 18:00 Topicstarter

Wat een prachtige foto is dit toch. Het geluk straalt ervan af.

Ik meen me te herinneren dat dit in Zuid-Afrika was, bij het bezoek aan bisschop Desmond Tutu.

60553181-11036943-Duke_and_Duchess_of_Sussex_Prince_Harry_and_his_wife_Meghan_hold-a-10_1658441445297.jpg

Harry is bij een voorprocedure toegelaten een rechtszaak te starten tegen de Britse Staat, over zijn status als wel/geen internationaal beschermd persoon. 

SophieHowl

SophieHowl

22-07-2022 om 21:21 Topicstarter

Hamer schreef op 22-07-2022 om 19:08:

Harry is bij een voorprocedure toegelaten een rechtszaak te starten tegen de Britse Staat, over zijn status als wel/geen internationaal beschermd persoon.

Dat is goed nieuws voor Harry.

Echter zijn bepaalde zaken door de rechter afgewezen, zoals bijvoorbeeld het argument  van Harry dat de leden van de koninklijke familie die verplicht zijn toestemming aan het staatshoofd te vragen voor hun huwelijk, ook automatisch recht zouden hebben op beveiliging.

Madamecannibale schreef op 22-07-2022 om 15:04:

[..]

Ja en ook op vader Middleton vind ik. 

Poezie schreef op 22-07-2022 om 14:44:

[..]

Je mag wel wat meer respectvol zijn als je het hebt over een klein meisje die een naam heeft: Lillibet, en die toevallig de dochter is van iemand waar jij een hekel aan hebt.

Een kind dus. (ps. Ik was het niet wat 'dat kind' schreef. Ik reageerde alleen op jouw facepalm-reactie)

Ik heb geen hekel aan Meghan, ik vind haar alleen net iets te vaak heel hypocriet.

Ik vind haar manier van doen, bv met dat Oprah interview, om de koninklijke familie bewust in een kwaad daglicht zetten zeer kwalijk.

Het is al meermaals aangetoond dat het niet waar is wat M. zegt. Bijvoorbeeld toen ze beweerde niet aan het boek van Omib mee gewerkt te hebben, achteraf bij de rechter gaf ze onder ede toe dat ze wel aan het boek mee heeft gewerkt.

Ook dat ze een kopie van de brief aan haar vader zelf heeft doorgespeeld naar Omib.

Ik vind H en M beide hypocriet als ze het over het milieu hebben, geroep om niet meer dan twee kinderen op de wereld te zetten om de aarde niet meer te belasten, en "elke stap maakt het verschil", maar wel tig tig tig kilo's kleren, schoenen en tassen kopen, en om de haverklap een privéjet nemen.

Ik vind het zeer genant om in coronatijd met cameraploeg naar een Amerikaanse school met kleuters te gaan om met die kindjes plantjes te poten ter ere aan Diana. Terwijl die ouders van de kindjes hun kleuter niet mochten begeleiden tot aan de deur ivm corona. En waarom zou je kleine kinderen gaan belasten met een tragisch ongeval van Diana terwijl de kleutertjes niet eens weten wie dat is. En tegelijkertijd reclame maken voor de kleren die Meghan draagt bij het plantjes poten.

Ik vind het een goede actrice als ze voor de show met een cameraploeg een bloemenbos gaat leggen. Maar als het haar echt aan het hart zou gaan, dan ging ze zonder poehaa.

Ik heb geen hekel aan Meghan, wel aan haar manier van handelen. Mag dat ook?

Hamer schreef op 22-07-2022 om 22:31:

[..]

Ja en ook op vader Middleton vind ik.

Dat zag ik vandaag ook.

Louis lijkt idd veel op pa Middleton. Toen ik vanmorgen foto's bekeek van George in de leeftijd van Louis, moest ik effe goed kijken of het niet Louis was.

Madamecannibale schreef op 22-07-2022 om 15:04:

[..]

Dat klopt ook weer.

SophieHowl

SophieHowl

23-07-2022 om 01:47 Topicstarter

Opnieuw worden er delen van Bower’s boek gepubliceerd.
Tom Bower haalt verschillende gebeurtenissen aan om aan te tonen dat Meghan regelmatig een eigen versie van gebeurtenissen (die andere betrokkenen zich heel anders herinneren) in elkaar zet:

Nothing illustrates that more clearly than the competing — and vastly different — family recollections he has uncovered relating to the Los Angeles race riots of 1992. Video emerged of four white policemen beating Rodney King, an African-American motorist, during his arrest for driving while intoxicated the year before.

After the officers were acquitted of assault, large swathes of the city erupted in protest with neighbourhoods torched.

Bower says that Meghan’s father, by then divorced from her mother Doria, took immediate action to protect his ten-year-old daughter. ‘During the afternoon that the riots started he drove with her to Palm Springs,’ he writes.

His ex-wife declined to join them. ‘I feel quite safe,’ she had told Thomas in a telephone conversation.

Bower continues: ‘There are serious doubts that Meghan saw any violence, not even the minor looting near the ABC studio (where Markle worked as a TV lighting engineer). After five days the curfew was lifted and they returned to Los Angeles.’

Yet Meghan’s account, more than 20 years later, was of a different experience. ‘I remember the curfew,’ she said, ‘and I remember rushing back home and on that drive home, seeing ash fall from the sky and smelling the smoke and seeing people run out of buildings carrying bags and looting.’

She said she had seen men in the back of a van holding guns and rifles. ‘Those memories don’t go away,’ she insisted.

Later still, in an interview for Vanity Fair she recalled that as ‘the ash from street fires sifted down on suburban lawns . . . she exclaimed, “Oh my God, mommy, it’s snowing.” “No, Flower,” Doria answered. “It’s not snow. Get in the house.” ’

Bower says Markle was ‘incredulous when he read his daughter’s version of those events.’

Meghan, he claimed, didn’t see Doria for the duration of the riots.

https://www.dailymail.co.uk/debate/article-11040597/RICHARD-KAY-Megans-eye-popping-new-biography.html

Nog wat van Tom Bower: 

Town Harry en Meghan laatst tijdens de dankdienst van het jubileum opzettelijk te laat kwamen om een eigen “grand entrance” te hebben, moesten ze voorbij de prinsessen Beatrice en Eugenie en hun echtgenoten, naar stoelen 9 en 10. Harry vond dat zijn familie naar moest opschuiven en zei: “ Wie zegt dat we daar moeten zitten?” “Uw grootmoeder”, was het antwoord van de ceremoniemeester. 

Na de geboorte werd Meghan door verteld door degene die alles over titels weet, dat Archie recht heeft op de titel “graaf van Dumbarton”. “Hell no”, zou Meghan gezegd hebben. Geen kind van mij wordt aangesproken met “dumb”. 

Hamer schreef op 23-07-2022 om 09:47:

Nog wat van Tom Bower:

Town Harry en Meghan laatst tijdens de dankdienst van het jubileum opzettelijk te laat kwamen om een eigen “grand entrance” te hebben, moesten ze voorbij de prinsessen Beatrice en Eugenie en hun echtgenoten, naar stoelen 9 en 10. Harry vond dat zijn familie naar moest opschuiven en zei: “ Wie zegt dat we daar moeten zitten?” “Uw grootmoeder”, was het antwoord van de ceremoniemeester.

Na de geboorte werd Meghan door verteld door degene die alles over titels weet, dat Archie recht heeft op de titel “graaf van Dumbarton”. “Hell no”, zou Meghan gezegd hebben. Geen kind van mij wordt aangesproken met “dumb”.

Ze hebben die titel blijkbaar speciaal voor Harry een paar jaar geleden - voor het eerst in eeuwen - terug bovengehaald.

Voorlopig draagt hij hem  .

https://en.wikipedia.org/wiki/Earl_of_Dumbarton

Marty1984 schreef op 23-07-2022 om 17:19:

[..]

Ze hebben die titel blijkbaar speciaal voor Harry een paar jaar geleden - voor het eerst in eeuwen - terug bovengehaald.

Voorlopig draagt hij hem .

https://en.wikipedia.org/wiki/Earl_of_Dumbarton

Als Harry die titel voert, dan is Meghan automatisch “countess Dumbarton” 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.