Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb toch moeite met al die nare publiekelijke beschuldigingen aan de koninklijke familie (en ze er m.i. schuld aan hebben dat mensen nare woorden gaan roepen over William en zelfs naar zijn zoontje George) en de 'slachtofferrol' die H en M zich aanmeten, want "slachtoffer hier en slachtoffer daar", de koninklijke familie was er niet toen het slecht met meghan ging (?), en Meghan mocht geen hulp zoeken (?) en .....bla bla bla....en daarom voorjaar 2020 afstand namen van het koningshuis. (want die gingen niet mee met de eisen van H en M, partime prinstaken, want de commerciële wereld slurpte vast veel tijd)

Maar anno 2021 wel nog een onvergetelijk standbeeld in de tuin van Kensington Palace realiseren, zodat 'de-nog-net-niet-heilig-verklaarde' Diana niet vergeten word, want dan staat Harry ook hoger op zijn sokkel. Het beeld waar 'ze' in september 2021 met bekende mensen (velen die Diana waarschijnlijk nooit ontmoet hebben) een borrel gaan drinken. Ze wouden toch uit de schijnwerpers? En als het H en M uitkomt, toch weer 'gebruik' maken van die koninklijke voordeeltjes zoals bv een 'koninklijke doop' mét de queen erbij, zodat Lili op de troonopvolglijst van het koninklijk huis komt te staan.

In een interview vertelde Meghan dat ze geen hulp mocht zoeken toen het slecht met haar ging. Tjonge jonge, ik kan het niet geloven, William en Harry hebben zich jarenlang ingezet voor mensen met psychische klachten "Heads Together". Kate kwam er later bij. Ze deden het prima met hun drietjes. Toen kwam Meghan erbij, en toen heeft de 'formatie' niet lang meer geduurt. Maar Harry wist de weg op dat gebied. Zou Harry dan niet de weg hebben geweten naar een goede psych voor Meghan toen het slecht met haar ging?

In een AD artikel van 10-10-'19 met de titel "Prins Harry en Ed Sheeran hebben een 'misverstand' staat:

................
Hoewel de video humoristisch bedoeld is, eindigt hij wel met een
serieuze boodschap. De zanger spreekt de kijkers dan ook rechtstreeks
aan, terwijl hij naast de prins op de bank zit. ,,Jongens, dit is World
Mental Health Day. Help elkaar, zorg ervoor dat je vrienden en vreemden
letten op mensen die mogelijk in stilte lijden. We doen dit allemaal
samen.”


Voor Harry is het zeker niet opmerkelijk dat hij stilstaat bij de dag
waarop wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor geestelijke
gezondheidszorg. De prins zet zich samen met zijn broer William,
Catherine en Meghan al langer in voor het bespreekbaar maken van
psychische problemen.
Hij was ook openhartig over de hulp die hij zelf
zocht bij een psychiater voor het verwerken van het verlies van zijn
moeder Lady Di.

...........etc.etc.etc...........

De kans dat ze hun zin krijgen is minimaal, schat ik in. Wel opvallend dat Lili niet in de lijst van troonopvolgers is opgenomen op de website van de koninklijke familie. Is dat omdat ze nog niet gedoopt is?

SophieHowl

SophieHowl

19-07-2021 om 23:22 Topicstarter

Harry gaat een boek schrijven!

De "intieme en oprechte" memoires worden eind 2022 uitgebracht door uitgever Random House.

Het boek geeft voor het eerst een inkijkje in de "ervaringen, avonturen, verliezen en levenslessen" die de prins hebben gevormd, meldt de uitgever. Het boek heeft nog geen titel. De opbrengst van het boek wordt gedoneerd aan een goed doel.

Harry hoopt dat zijn verhaal, over de fouten die hij maakte en de lessen die hij heeft geleerd, laat zien dat mensen meer met elkaar gemeen hebben dan ze denken. De memoires zijn volgens de prins "nauwkeurig en volledig waarheidsgetrouw".

"Ik schrijf dit niet als de prins die ik bij mijn geboorte werd, maar als de man die ik ben geworden":

https://nos.nl/artikel/2390003-prins-harry-komt-met-intiem-en-oprecht-boek-over-zijn-leven

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-07-2021 om 23:26

Harry gaat laat een boek schrijven, zijn memoires.

"Ik schrijf dit niet als de prins die ik ben sinds mijn geboorte, maar als de man die ik geworden ben", zegt Harry in een verklaring.

Hij is echt full Hollywood gegaan: 'but enough about me, let's talk about me' 😂


WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-07-2021 om 23:27

Ah, ik was al mosterd! 

SophieHowl

SophieHowl

19-07-2021 om 23:32 Topicstarter

"Volledig waarheidsgetrouw"; waarheid is zó subjectief... of denkt Harry de waarheid in pacht te hebben?
Ik kan me voorstellen dat Charles hier niet blij van wordt, hij zal denk ik kunnen rekenen op forse kritiek.
William en Kate zullen ook een herhaling van zetten vrezen; William die vond dat Harry te hard van stapel liep met Meghan, Kate die Meghan aan het huilen bracht. 
Alle royals (inclusief Elizabeth) die niets deden (of meededen) aan racisme gericht tegen Meghan.
Komt het boek uit in het Jubilee-jaar van Elizabeth; wanneer zij 70 jaar op de troon zit? Harry en Meghan willen bij de festiviteiten aanwezig zijn. Het zal een gezellige familiereünie worden...

SophieHowl

SophieHowl

19-07-2021 om 23:34 Topicstarter

Hetvrijewoord schreef op 19-07-2021 om 23:27:

Ah, ik was al mosterd!

Verse mosterd dan toch 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-07-2021 om 23:40

SophieHowl schreef op 19-07-2021 om 23:32:

"Volledig waarheidsgetrouw"; waarheid is zó subjectief... of denkt Harry de waarheid in pacht te hebben?
Ik kan me voorstellen dat Charles hier niet blij van wordt, hij zal denk ik kunnen rekenen op forse kritiek.
William en Kate zullen ook een herhaling van zetten vrezen; William die vond dat Harry te hard van stapel liep met Meghan, Kate die Meghan aan het huilen bracht.
Alle royals (inclusief Elizabeth) die niets deden (of meededen) aan racisme gericht tegen Meghan.
Komt het boek uit in het Jubilee-jaar van Elizabeth; wanneer zij 70 jaar op de troon zit? Harry en Meghan willen bij de festiviteiten aanwezig zijn. Het zal een gezellige familiereünie worden...

Volledige waarheid is een fluide begrip hebben ik inmiddels begrepen na het zien van dat interview.

Maar het verkoopt beter dan: 'mijn versie van het verhaal en een tikje aangedikt met wat slachtofferpraat/psychologie van de koude grond'



SophieHowl

SophieHowl

19-07-2021 om 23:40 Topicstarter

Dubbel

SophieHowl

SophieHowl

19-07-2021 om 23:40 Topicstarter

Ik snap Harry en Meghan niet.
Enerzijds hebben ze forse kritiek op Harry's familie en het leven als royal.
Dat mag uiteraard, onafhankelijk of je het daarmee eens bent of niet.
Maar waarom willen ze Lilibet dan in Groot-Brittannië dopen terwijl ze gaat opgroeien in de VS, waarom zouden ze een titel wensen voor Archie, en waarom willen ze deelnemen aan festiviteiten ter ere van een jubileum van een instituut dat ze verfoeien?
Waarom zijn ze zo inconsequent?

SophieHowl schreef op 18-07-2021 om 23:09:

Heel bijzonder. Ze willen dus dat Lilibet op dezelfde wijze wordt gedoopt als Archie, uiteraard in aanwezigheid van Elizabeth.
Destijds woonden ze in GB, nu niet meer. Het idee van dopen is toch ook dat het kind wordt opgenomen in de plaatselijke gemeenschap van gelovigen? Dat zou dan toch in Montecito zijn?
Maar Lilibet moet waarschijnlijk in de Church of England worden gedoopt om in de lijn van troonopvolging te worden opgenomen.

Daarnaast komen er ook nog peettantes/peetooms aan te pas, wie zouden ze daarvoor in gedachten hebben? Omid Scobie? Oprah?
En moet Charles daarbij aanwezig zijn? Zou hij daar nog zin in hebben?

Voor de vorm zal hij wel moeten, net zoals William, maar echt van harte zal 't niet zijn, lijkt mij.

Is Lillibet eigenlijk Amerikaans staatsburger? Of Brits?

SophieHowl

SophieHowl

19-07-2021 om 23:53 Topicstarter

Marty1984 schreef op 19-07-2021 om 23:43:

[..]

Voor de vorm zal hij wel moeten, net zoals William, maar echt van harte zal 't niet zijn, lijkt mij.

Is Lillibet eigenlijk Amerikaans staatsburger? Of Brits?

Beide, neem ik aan. 

SophieHowl

SophieHowl

19-07-2021 om 23:59 Topicstarter

SophieHowl schreef op 19-07-2021 om 23:40:

Ik snap Harry en Meghan niet.
Enerzijds hebben ze forse kritiek op Harry's familie en het leven als royal.
Dat mag uiteraard, onafhankelijk of je het daarmee eens bent of niet.
Maar waarom willen ze Lilibet dan in Groot-Brittannië dopen terwijl ze gaat opgroeien in de VS, waarom zouden ze een titel wensen voor Archie, en waarom willen ze deelnemen aan festiviteiten ter ere van een jubileum van een instituut dat ze verfoeien?
Waarom zijn ze zo inconsequent?

Edit: de Megxit en de verhuizing naar de VS waren toch om los te komen van de ondraaglijke druk van het leven als royal?

Harry en Meghan wilden selfsupporting zijn, en hadden lucratieve deals gesloten. Prima.

Waarom dan weer terugvallen op het verleden? Eerst in het interview, nu weer in een boek, en straks aanwezig bij festiviteiten rondom het platina jubileum van Elizabeth.

Waarom niet gewoon verder gaan met de rest van je leven?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-07-2021 om 00:06

Ik lees net dit:

'A statement from the publisher reads: 'In an intimate and heartfelt memoir from one of the most fascinating and influential global figures of our time, Prince Harry will share, for the very first time, the definitive account of the experiences, adventures, losses, and life lessons that have helped shape him.'

Ik begrijp best dat men een boek aan de man moet brengen hoor, maar: 'most fascinating and influential global figures of our time'

Da fuk.
Je laat toch niet gebeuren dat dit soort PR de wereld ingeslingerd wordt.

Typical American zeker.

Benieuwd of het boek in Europa veel gekocht gaat worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.