Media en cultuur
SatisfiedIbex97
08-07-2021 om 13:40
Een Huis Vol - deel 10 (vervolg Viva)
GEEN SPOILERS S.V.P.
Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.
Gezinnen van seizoen 2021:
- Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun kinderen mee (10-11 stuks)
- Familie uit Amsterdam
- Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen en negende op komst.
- De familie Adema: gezin met een vierling.
Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen:
- Familie Nagelkerke, met moeder Sofie en vader Jan en acht kinderen. We kunnen al ruim twee jaar hun hele leven volgen via Instagram, Facebook en YouTube. Op YT wordt elke dag een interessante vlog gezet.
- Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en prins Jordy.
- Familie Adema, het gezin met de vierling en nog twee dochters.
- Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen.
- Willy Vink en haar 11 kinderen.
- Familie Baumgard: bekend van Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
- Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.
Herfstappeltaart
22-08-2021 om 10:29
Idris schreef op 22-08-2021 om 10:15:
[..]
Ik denk daar echt anders over.
Ik ook.
SatisfiedIbex97
22-08-2021 om 10:37
Kijk eens naar de achtergrond als Thaila even zit. Het is altijd overal een bende. En dan kan Thaila shrjeeuwen dat ze de kast net heeft opgeruimd met een grote schoonmaakbeurt, maar dat zijn meer woorden dan daden.
Herfstappeltaart
22-08-2021 om 10:40
Idris schreef op 22-08-2021 om 10:37:
Kijk eens naar de achtergrond als Thaila even zit. Het is altijd overal een bende. En dan kan Thaila shrjeeuwen dat ze de kast net heeft opgeruimd met een grote schoonmaakbeurt, maar dat zijn meer woorden dan daden.
Zo denk ik er ook over. Ze loopt voornamelijk te schreeuwen tegen iedereen en dat ramen zemen wat ze deed kwam op mij ook niet erg secuur over. Meer alles met de grove schaaf zal ik maar zeggen. Als je je huishouden met zoveel kinderen op orde hebt, heb je een systeem zodat ook iedereen daadwerkelijk zijn kleding en schoenen kan vinden e.d.
Vergelijk eens met de fam. uit Urk (oké dat is het andere uiterste, maar dat vind ik een stuk aangenamer overkomen)
Namensgebruikersnaam
22-08-2021 om 10:41
Er is zéker veel op te merken, en het is zeker niet míj́n huishouden. Maar stel je eens voor hoe dat beter zou moeten lukken in de bende/chaos van zoveel drukke kids. Ik kan het me niet voorstellen. Het huis en tuin zijn in beeld vaak echt niet vol rotzooi. Maar vol “gebruikerssporen” 😁
SatisfiedIbex97
22-08-2021 om 10:47
Namensgebruikersnaam schreef op 22-08-2021 om 10:41:
Er is zéker veel op te merken, en het is zeker niet míj́n huishouden. Maar stel je eens voor hoe dat beter zou moeten lukken in de bende/chaos van zoveel drukke kids. Ik kan het me niet voorstellen. Het huis en tuin zijn in beeld vaak echt niet vol rotzooi. Maar vol “gebruikerssporen” 😁
Iemand zei hier dat ze het huishouden goed op orde heeft, maar vol gebruikssporen is wat mij betreft niet op orde. Kijk ook eens bij de fam C. Als ze in beeld zijn, is de tafel bijv leeg, de vloer leeg. Maar ook zij leven daar met 8 personen. Het kan wel, als je je kinderen opvoedt. Als ze dan de helft doen van wat je ze probeert te laten doen, dan ziet het er al minder uitgeleefd rommelig uit.
Dico
22-08-2021 om 10:49
Namensgebruikersnaam schreef op 22-08-2021 om 10:41:
Ze schrijft altijd dat ze iedere dag poetst en sopt. Maar dat heen en weer rijden naar school kost mega veel tijd. Daarnaast zit ze op social media alles te volgen en overal commentaar op te geven. Dus dat huishouden op orde hebben. Hoe dan?
Namensgebruikersnaam
22-08-2021 om 10:51
De was wordt gedaan, schoenen en kleding worden gekocht, dekbedovertrekken zíj́n verwisseld, boodschappen gehaald, er wordt ontbeten, geluncht en avondeten gegeten , kinderen worden gedoucht, en dan vreten ze stuk voor stuk wat uit. Er zit ontzettend veel werk in een huishouden van zoveel kids. (ik probeer de dagelijkse wekelijke routine mee te nemen om e beeld te scheppen van wat er nog wel allemaal meer bij komt kijken dan we zien) er is géén tijd om het zo ‘knap’
te krijgen en schoon te houden zoals bij mij. En in mijn ogen is dat logisch maar wordt er wel aandacht aan besteedt om het bij te houden en te managen.
maar goed, we kunnen daarin verschillen van standpunt natuurlijk
(Ik heb het trouwens niet over de opvoeding als ik het hier heb over het huishouden. Sterker nog: het huishouden wordt deels teniet gedaan door de opvoeding)
mariarosa
22-08-2021 om 13:03
Het lijkt me een hels karwei, het huishouden met zoveel kinderen. Maar voor mij komt het huishouden van Thalia en Rob wel meer over als heel chaotisch en rommelig dan de anderen. Ik vind Thalia ook zo bozig altijd zowel naar de kinderen als Rob. Ook lief maar zo schreeuwend corrigeren, ik zie dat de anderen anders doen.
Nomade
22-08-2021 om 14:30
de enige manier om het leefbaar te houden is denk ik systeem. Net als dat handdoekengebeuren in Amsterdam. Wanneer je dat erin hebt zitten zowel bij jezelf als bij je partner en een soort van bij de kinderen dan denk ik dat je redelijk schoon en opgeruimd kunt leven. Maar dat vergt wel discipline.
Hier thuis een stuk minder mensen rondlopen maar zonder systeem en discipline is het hier ook een chaos. Dan is het huishouden gewoon te onoverzichtelijk met 2 banen, een kind, sport, enz
SatisfiedIbex97
22-08-2021 om 15:59
Namensgebruikersnaam schreef op 22-08-2021 om 10:51:
De was wordt gedaan, schoenen en kleding worden gekocht, dekbedovertrekken zíj́n verwisseld, boodschappen gehaald, er wordt ontbeten, geluncht en avondeten gegeten , kinderen worden gedoucht, en dan vreten ze stuk voor stuk wat uit. Er zit ontzettend veel werk in een huishouden van zoveel kids.
Omdat er kleding wordt gekocht is het huishouden op orde?
Het overkomt ze regelmatig dat ze ergens heen moeten, want er is geen brood. Op zondagochtend moeten er broodjes in Duitsland gehaald worden. Als dat niet gebeurt, is er geen brood in huis (vorig seizoen). Nou, je kunt mij veel vertellen, maar dan heb je het niet op orde. Hier ligt altijd nog wel een brood in de vriezer.
Ja, er zit ontzettend veel werk in een huishouden met zoveel kinderen. Ik reageerde op de stelling dat ze het op orde heeft. Ik denk daar anders over.
SatisfiedIbex97
22-08-2021 om 16:01
Nomade schreef op 22-08-2021 om 14:30:
de enige manier om het leefbaar te houden is denk ik systeem. Net als dat handdoekengebeuren in Amsterdam. Wanneer je dat erin hebt zitten zowel bij jezelf als bij je partner en een soort van bij de kinderen dan denk ik dat je redelijk schoon en opgeruimd kunt leven. Maar dat vergt wel discipline.
Hier thuis een stuk minder mensen rondlopen maar zonder systeem en discipline is het hier ook een chaos. Dan is het huishouden gewoon te onoverzichtelijk met 2 banen, een kind, sport, enz
Dit.
+ Rob en Thaila kunnen allebei niet vooruitkijken. Dat zie je in van alles terug. Dagje uit, dagje sporten, huis bekijken/kopen, boodschappen doen en het huishouden. Alles gaat ad-hoc.
Namensgebruikersnaam
22-08-2021 om 17:30
kleding kopen zie ik niet als huishouden en duidde daarmee de tijd aan die ook ‘weg’ is aan dingen, net als dat er gewerkt wordt. Ik ben het er absoluut mee eens dat de andere huishoudens veel meer gestructureerd en netter zijn. Maar dat zijn andere soorten gezinnen met hun eigen cultuur. En Thalia en rob hebben ook hun eigen cultuur. En rekening houdend met dié cultuur (en niét mijn maatstaf), typte ik dat ze het wel aardig op orde lijkt te hebben. Maar het doel is niet om te overtuigen maar om langs elkaar te houden. Ik begrijp dat anderen er anders in kunnen staan vanuit hun vertrekpunt
Dierenvriend97
23-08-2021 om 09:58
Ik vind het één grote chaos daar.
Dan gaan ze een dagje naar de dierentuin en moet last minute de werk-bus nog leeggehaald worden, komen ze daar aan weten ze niet eens of de dierentuin überhaupt wel open is!
Krullen-bol
23-08-2021 om 10:32
Ik sta ook altijd versteld van de chaos en de ad hoc plannen bij BB maar dat komt ook omdat het een groot contrast is met hoe het hier gaat. Ik ben altijd voorbereid en gestructureerd
Maar ze doen het toch maar wel met het gezin en dat vind ik toch mooi om te zien. Er is daar ondanks al het geduw, getrek en geschreeuw wel liefde voor elkaar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.