Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

08-07-2021 om 13:40

Een Huis Vol - deel 10 (vervolg Viva)

Cookielover schreef op 02-08-2021 om 17:39:

[..]

Dat ze in een vreemd land de verantwoordelijkheid hebben over zes kinderen die jonger zijn dan zij.

De oudste kinderen hebben vaker opgepast en zo vreemd is het land niet meer voor ze.

"Totaal onverantwoord" vind ik dus schromelijk overdreven.

noemmijmaarsuus schreef op 02-08-2021 om 17:54:

[..]

De oudste kinderen hebben vaker opgepast en zo vreemd is het land niet meer voor ze.

Ik niet. Ze wonen niet in dat land, ze zijn er een paar keer op vakantie geweest. Die kinderen zijn net 16 en 15 en hebben de verantwoordelijkheid over 6 kinderen, waaronder een peuter. 

noemmijmaarsuus schreef op 02-08-2021 om 17:54:

[..]

Ze spreken de taal niet en de ouders zijn katjelam. Wat doen ze als er eentje zich snijdt en ernstig bloedt? 

Expreszo schreef op 02-08-2021 om 17:57:

[..]

Ze spreken de taal niet en de ouders zijn katjelam. Wat doen ze als er eentje zich snijdt en ernstig bloedt?

De ouders spreken de taal ook niet.

Als een van de kinderen gewond raakt, zijn de oudsten slim genoeg om een ziekenhuis en/of dokter te bellen. Kunnen ze hun verhaal in het Engels doen, het is immers een toeristisch gebied en weinig toeristen spreken Spaans.

noemmijmaarsuus schreef op 02-08-2021 om 18:00:

[..]

Als een van de kinderen gewond raakt, zijn de oudsten slim genoeg om een ziekenhuis en/of dokter te bellen. Kunnen ze hun verhaal in het Engels doen, het is immers een toeristisch gebied en weinig toeristen spreken Spaans.

Dat zou niet de verantwoordelijkheid van een kind van 16/15 moeten zijn. 

Die oudsten moeten niet slim zijn, Jan en Sofie moeten de verstandige ouders zijn en niet zo popiejopie met servetten gaan zwaaien. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

02-08-2021 om 18:03

hé is 2 augustus jongens! 

Idris schreef op 02-08-2021 om 18:03:

Gelukkig hebben we ook nog elkaars mail 

Oh ja serieus... zou het dan toch einde verhaal zijn? Of moeten ze nu de naam veranderen enzo. 

[..]

Tja. Evengoed vind ik het niet de taak van oudere knd om wekelijks zo niet vaker op de jongeren te passen. Er kan van alles gebeuren. En daarbij, je bent op gezinsvakantie. Doe dat lekker thuis. Een kind van 15, 16 weet niet hoe op diverse situaties te reageren. 

[..]

Thuis oké, maar niet in een vakantieland. Waar de kinderen volgens mij nog maar één keer geweest zijn. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

02-08-2021 om 18:17

Ivan heeft de kamer gesausd. Ik vind het zelf nogal snel, ze wonen er volgens mij hooguit 2 jaar. Maar w
Het is wel mooi geworden. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

02-08-2021 om 18:17

oh en Nadine heeft weer een boods hap voor de roddelaars

Idris schreef op 02-08-2021 om 18:17:

Ivan heeft de kamer gesausd. Ik vind het zelf nogal snel, ze wonen er volgens mij hooguit 3 jaar. Maar w
Het is wel mooi geworden.

Ja ik vind het ook leuk, zeker icm de stoelen. 

Regendrup. schreef op 02-08-2021 om 18:04:

[..]

Oh ja serieus... zou het dan toch einde verhaal zijn? Of moeten ze nu de naam veranderen enzo.

Neeeeeee

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.