Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Documentaire: Eindeloos gepest

De documentaire Eindeloos Gepest vertelt het verhaal van de 14-jarige Maryana, die zichzelf van leven beroofde. Dit omdat zij jarenlang moest omgaan met pesters. 
----- 

Ingrijpend 😥
Hebben jullie deze documentaire gekeken?


Ik wist dat het programma zou komen, maar heb expres niet gekeken!
Veel te aangrijpend, kan dat (nu nog) niet aan.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

09-02-2022 om 22:14

Ja gezien

Niet gezien, ik kan daar niet zo goed naar kijken op dit moment. Verplichte kost voor pesters lijkt me een goed idee.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-02-2022 om 12:32

Nee, ik kijk het bewust niet. Komt veel te dichtbij, zoon is er bijna aan onderdoor gegaan.

Maar laat het vooral aan alle pesters en meelopers zien. 

Hetvrijewoord schreef op 10-02-2022 om 12:32:

Nee, ik kijk het bewust niet. Komt veel te dichtbij, zoon is er bijna aan onderdoor gegaan.

Maar laat het vooral aan alle pesters en meelopers zien.

Ik heb het nog niet gekeken maar wil dat wel gaan doen. Ik heb bij meerdere mensen gezien wat de impact is op hun verdere leven

Hetvrijewoord schreef op 10-02-2022 om 12:32:

Nee, ik kijk het bewust niet. Komt veel te dichtbij, zoon is er bijna aan onderdoor gegaan.

Maar laat het vooral aan alle pesters en meelopers zien.

Jeetje, wat heftig. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-02-2022 om 14:49

Het ligt gelukkig al heel lang (ruim 30 jaar) achter me. En toch, iedere keer als het in het nieuws komt ben ik toch weer aangedaan. Blijkbaar zitten de littekens heel diep. Ik ga dan ook niet kijken, maar zou het net als hier al eerder geschreven werd, mooi vinden als het verplichte kost voor pesters wordt.

Heb altijd al moeten huilen om dingen die ik zielig vond voor anderen, soms om de domste dingen. En sinds ik zelf een kind heb ben ik helemaal een weekdier, dus deze documentaire ga ik niet aan beginnen. 

Dezyi

Dezyi

10-02-2022 om 17:42 Topicstarter

Aviendha schreef op 10-02-2022 om 14:52:

Heb altijd al moeten huilen om dingen die ik zielig vond voor anderen, soms om de domste dingen. En sinds ik zelf een kind heb ben ik helemaal een weekdier, dus deze documentaire ga ik niet aan beginnen.

Ik ben niet eens een heel emotioneel persoon, maar ook ik heb wel een traantje moeten wegpinken toen haar broer en buurmeisje op het eind huilden 😥

Rondstruiner schreef op 10-02-2022 om 07:08:

Niet gezien, ik kan daar niet zo goed naar kijken op dit moment. Verplichte kost voor pesters lijkt me een goed idee.

Voor iedereen zou ik ook een goed idee vinden welke rol je ook in het geheel hebt.

MidasWolf schreef op 10-02-2022 om 17:58:

[..]

Voor iedereen zou ik ook een goed idee vinden welke rol je ook in het geheel hebt.

Voor degenen die gepest worden lijkt het me juist erg heftig om hier naar te moeten kijken, laat staan verplicht. Vandaar dat ik schreef de pesters, ik weet niet of je dit nou aan hele klassen moet laten zien, je ziet hier hoeveel het zelfs bij volwassenen nog oproept. Maar de meelopers zouden het ook ook moeten zien ja.

Rondstruiner schreef op 10-02-2022 om 20:52:

[..]

Voor degenen die gepest worden lijkt het me juist erg heftig om hier naar te moeten kijken, laat staan verplicht. Vandaar dat ik schreef de pesters, ik weet niet of je dit nou aan hele klassen moet laten zien, je ziet hier hoeveel het zelfs bij volwassenen nog oproept. Maar de meelopers zouden het ook ook moeten zien ja.

Dit vind ik vervelendere mensen dan de hoofd- pestkoppen. 

Dezyi

Dezyi

10-02-2022 om 22:03 Topicstarter

Ik vraag me af in hoeverre een dergelijke documentaire impact gaat maken op pesters. Het overlijden van dit meisje lijkt namelijk weinig impact te hebben gemaakt op haar pester.

De hoofdpester van Maryana pest nog steeds, zegt Corita. Wordt een blonde jongen met prachtige lange krullen door haar uitgescholden. ,,Je moeder zal wel zo verdrietig met jou zijn, dat ze haar zoon een meisje laat zijn”, citeert ze. ,,Ze heeft er niets van geleerd. Maryana was net overleden of ze fietste al heel langzaam langs mijn huis en riep ‘Oh oh, wat ben ik toch verdrietig. Ik zou bijna gaan huilen’.
(Bron: pzc) 

Rondstruiner schreef op 10-02-2022 om 20:52:

[..]

Voor degenen die gepest worden lijkt het me juist erg heftig om hier naar te moeten kijken, laat staan verplicht. Vandaar dat ik schreef de pesters, ik weet niet of je dit nou aan hele klassen moet laten zien, je ziet hier hoeveel het zelfs bij volwassenen nog oproept. Maar de meelopers zouden het ook ook moeten zien ja.

Verplicht is een groot woord, gepeste Mensen weten dan dat ze niet alleen staan en dat het helaas op grotere schaal gebeurd.

Daarnaast wordt dan misschien ook subtiel pestgedrag opgepakt wat eigenlijk ook al een grens over gaat, een soort van herkenning bij het slachtoffer.

Maar goed pesten blijft vind ik lastige materie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.