Media en cultuur
madee
16-06-2026 om 17:49
De Slimste Mens België op NPO3
Sinds gisteren is de Vlaamse versie in Nederland op tv. Een echte aanrader als je de tijd hebt en zin om te lachen. Wie kijkt er mee? En wat vind je er van?
madee
16-06-2026 om 17:51
Ik heb heel veel gelachen, echt geweldig! Wel vind ik het onnodig vertragend dat ze ook de goede antwoorden herhalen en uitleggen. Maar ik ga denk ik wel veel (of alles) kijken, de serie staat bij mij helemaal ingepland om op te nemen.
letterkoekje
16-06-2026 om 19:26
Het moeten ongetwijfeld herhalingen zijn, madee. De Slimste Mens Ter Wereld wordt altijd in oktober/november uitgezonden. Gaat het over de serie van vorig jaar of nog van dáárvoor? Ik ben superfan van DSMTW, maar - sorry, sorry, sorry - niet van de Nederlandse versie. De Belgische show is meer humoristisch programma, terwijl het er in Nederland héééééél ernstig aan toegaat. Is dat nog steeds die professor die dat presenteert? Ik kom niet direct op zijn naam.
Of de Nederlanders de woordenschat helemaal gaan begrijpen weet ik niet (ik onderschat ze niet hoor!!!). En of ze het concept: meer lachen dan de rest, gaan appreciëren, weet ik ook niet. Want hou u vast, het kan zijn dat er iemand van de kandidaten over de studiovloer rolt of dat Eric Van Looy (presentator) plots na de onderbreking met een (opgeplakte) snor verschijnt. Vol verwachting (omdat ik een soortgelijk programma verwachtte) heb ik ooit afgestemd op de Nederlandse DSMTW, maar dat was snel gedaan!
Ik zit alweer te wachten tot de serie van dit jaar van start gaat en heb ooit hier een topic geopend over 'onze' DSMTW
madee
16-06-2026 om 20:13
letterkoekje schreef op 16-06-2026 om 19:26:
Het moeten ongetwijfeld herhalingen zijn, madee. De Slimste Mens Ter Wereld wordt altijd in oktober/november uitgezonden. Gaat het over de serie van vorig jaar of nog van dáárvoor? Ik ben superfan van DSMTW, maar - sorry, sorry, sorry - niet van de Nederlandse versie. De Belgische show is meer humoristisch programma, terwijl het er in Nederland héééééél ernstig aan toegaat. Is dat nog steeds die professor die dat presenteert? Ik kom niet direct op zijn naam.
Of de Nederlanders de woordenschat helemaal gaan begrijpen weet ik niet (ik onderschat ze niet hoor!!!). En of ze het concept: meer lachen dan de rest, gaan appreciëren, weet ik ook niet. Want hou u vast, het kan zijn dat er iemand van de kandidaten over de studiovloer rolt of dat Eric Van Looy (presentator) plots na de onderbreking met een (opgeplakte) snor verschijnt. Vol verwachting (omdat ik een soortgelijk programma verwachtte) heb ik ooit afgestemd op de Nederlandse DSMTW, maar dat was snel gedaan!
Ik zit alweer te wachten tot de serie van dit jaar van start gaat en heb ooit hier een topic geopend over 'onze' DSMTW
Het is die van 2025. En het is ondertiteld. Met Francis van Broekhoven (NL operazangeres) in de eerste aflevering. Ik wist al dat jullie versie veel meer te lachen heeft 😂 Bij ons geen professor (Maarten van Rossem) en Philip Freriks meer, maar de veel jongere Paulien Cornelisse en Herman van der Zand. Die zijn al veel grappiger dan het vorige oudemannenduo. Meer het droge soort en speelser.
Zeesterretje
16-06-2026 om 21:10
Ik zal wel een chagrijn zijn maar ik heb een klein stukje van de eerste aflevering gezien en iets meer van de tweede(nu te zien). Bij het eerste spel dat ik na de derde vraag; hoe lang duurt één aflevering.
Nee vind het tot nu toe niet mijn humor. Had het graag anders gezien aangezien deze editie enorm populair is en ik er stieken naar uitkeek.