Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De Slimste Mens 2025

Beterlaat2021! schreef op 26-08-2025 om 12:55:

[..]

Dat heet ~' het nieuwe TV seizoen'. Als ze in de zomer(vakantietijd) met nieuwe programma's beginnen klagen de mensen dat ze niet kunnen kijken omdat ze met vakantie zijn... Tisaltijdwat!

Ik denk omdat vakanties duurde worden mensen meer thuisblijven en daarom graag iets in de zomer te zien willen hebben.

Uhhmm. De Slimste Mens begon eerdere jaren altijd in juli. De zogenaamde zomereditie. Zo raar is die vraag dus niet waarom het nu ineens pas in september begint.

Mijn theorie was in eerste instantie dat Paulien en Herman misschien zelf aan de schoolvakanties vast zitten, dus zelf een gezinsvakantie plannen in de zomer, maar dat snijdt geen hout als de afleveringen ruim van tevoren worden opgenomen. Ik heb geen moeite gedaan om uit te zoeken of ze (schoolgaande) kinderen hebben.

afrodite05 schreef op 26-08-2025 om 15:05:

Mijn theorie was in eerste instantie dat Paulien en Herman misschien zelf aan de schoolvakanties vast zitten, dus zelf een gezinsvakantie plannen in de zomer, maar dat snijdt geen hout als de afleveringen ruim van tevoren worden opgenomen. Ik heb geen moeite gedaan om uit te zoeken of ze (schoolgaande) kinderen hebben.

Misschien waren ze bang dat de kijkcijfers tegenvielen in de zomer. Een nieuw duo is altijd een beetje aftasten en ik betwijfel of Paulien en Herman de macht hebben om dingen te gaan eisen. Maarten en Phillip wel naar 10.000 seizoenen. Maar die 2 moeten zich nog bewijzen. 

Ik ben benieuwd, had het eigenlijk ook wel leuk gevonden als ze de Belgische variant hadden genomen met een wisselend duo als jury.

Dolfje schreef op 26-08-2025 om 17:00:

Ik ben benieuwd, had het eigenlijk ook wel leuk gevonden als ze de Belgische variant hadden genomen met een wisselend duo als jury.

Nederlanders houden niet van verandering. 

Rosemary00 schreef op 26-08-2025 om 17:06:

[..]

Nederlanders houden niet van verandering.

Ja daarom juist omdat het nu ook een verandering is daarom maar meteen iets totaal anders.

Dolfje schreef op 26-08-2025 om 17:22:

[..]

Ja daarom juist omdat het nu ook een verandering is daarom maar meteen iets totaal anders.

Dat is te veel voor Paul en Gerda.

Rosemary00 schreef op 26-08-2025 om 17:24:

[..]

Dat is te veel voor Paul en Gerda.

Er zijn meer mensen dan Paul en Gerda.

Beterlaat2021! schreef op 26-08-2025 om 12:55:

[..]

Dat heet ~' het nieuwe TV seizoen'. Als ze in de zomer(vakantietijd) met nieuwe programma's beginnen klagen de mensen dat ze niet kunnen kijken omdat ze met vakantie zijn... Tisaltijdwat!

Gut je meent het.

Het is toch al jaren in de zomer op tv en niet in september. 

Wij kijken bijna alles opgenomen, dus de tijd maakt me niet uit. Ik vond het inderdaad wel jammer dat het niet in de zomer werd uitgezonden, omdat er dan toch al zo weinig is. Paulien&Herman lijkt me een prima duo.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

27-08-2025 om 08:10 Topicstarter

Grindelwald schreef op 26-08-2025 om 18:59:

[..]

Gut je meent het.

Het is toch al jaren in de zomer op tv en niet in september.

Echt? Me nooit opgevallen dan.

Ik dacht dat het juist altijd op de koudere dagen op tv is. Lekker knus op de bank. In september vind ik een prima begin, want in augustus zijn toch nog veel mensen met vakantie, en in de zomermaanden zitten mensen graag wat langer buiten en niet voor de tv.

Herman lijkt me een goede opvolger van Philip Freriks. We zullen het zien. 

Paulien vind ik heel sympathiek én 'goed in dat wat ze doet'. En, niet onbelangrijk, ik vind haar echt grappig. Grappig op een natuurlijke manier.

Ik vind dat Sjoerd het heel leuk doet bij "Met het mes op tafel". 

Fleurtje_5 schreef op 27-08-2025 om 08:10:

[..]

Echt?

Ik dacht dat het juist altijd op de koudere dagen op tv is. Lekker knus op de bank. In september vind ik een prima begin, want in augustus zijn toch nog veel mensen met vakantie, en in de zomermaanden zitten mensen graag wat langer buiten en niet voor de tv.

Nou er zijn juist heel veel mensen die graag in de zomer iets leuks zouden willen kijken i.p.v. eindeloze herhalingen van alles. Niet iedereen is de hele dag en avond buiten.  Er is ook een winter-editie voor de koudere dagen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

27-08-2025 om 08:18 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 27-08-2025 om 08:14:

[..]

Nou er zijn juist heel veel mensen die graag in de zomer iets leuks zouden willen kijken i.p.v. eindeloze herhalingen van alles. Niet iedereen is de hele dag en avond buiten. Er is ook een winter-editie voor de koudere dagen.

Dat is zeker. Het mes op tafel zijn allemaal herhalingen. Ook nog best recente herhalingen. Dan zitten de antwoorden en de uitslag nog vers in het geheugen. Daarom kijk ik nu niet meer naar die herhalingen.

1 tegen 100 waren ook allemaal herhalingen. Niks aan.

Fleurtje_5 schreef op 27-08-2025 om 08:10:

[..]

Echt? Me nooit opgevallen dan.

Misschien omdat er ook een winterseizoen is. Het is twee keer per jaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.