Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-02-2025 om 20:45

Boer zoekt vrouw 2025

"Wakker Dier is een procedure gestart tegen Boer Zoekt Vrouw-boer Martijn Smets uit Haghorst. De melkveeboer zou volgens de stichting voor dierenwelzijn kalfjes van elkaar isoleren en hiermee de wet overtreden. "De kalfjes zijn de dupe", vindt de stichting.

4ca5ab6d6ff94c9d93af7f0d09391d5f.jpg

Geschreven doorEvie Hendriks

Wakker Dier roept de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) op om in te grijpen tegen drie Boer Zoekt Vrouw-boeren. Naast de 47-jarige melkveeboer uit Haghorst worden ook Boer Zoekt Vrouw-deelnemers Jan en Julius door de stichting beschuldigd van het gescheiden houden van hun kalfjes.

"Volgens de wet moeten kalfjes elkaar kunnen zien en aanraken. In het gunstigste geval kunnen deze kalfjes elkaar zien in tegenoverliggende hokken", schrijft Wakker Dier in een persbericht. De stichting vindt dat de jonge kalveren die dit seizoen in beeld komen te weinig ruimte hebben in de hokken voor fysiek contact.

Boetes
"Deze boeren zijn helaas geen uitzondering. De NVWA kijkt nog te vaak weg van dit dierenleed, zelfs nu het in de schijnwerpers staat. En de kalfjes zijn de dupe", zegt Leonie Vestering, campagneleider van Wakker Dier. De stichting hoopt dat de NVWA boetes oplegt aan de drie boeren uit het programma.

Boer Martijn, de NVWA en KRO-NCRV, die het programma uitzendt, hebben nog niet gereageerd op de beschuldigingen van de dierenwelzijnsorganisatie.

thinkso schreef op 19-05-2025 om 20:19:

Ik kreeg het stiekem wel warm van Roy hoe hij soms keek. Ik dacht dus ook echt: kom op meid, stel je open, gá ervoor!

Ik vind Martijn en Cisca een verrassing, wat hebben ze het leuk samen.

John en Eileen, zelfde laken zelfde pak? Allebei niet helemaal te peilen eigenlijk. Ik zou haar karakter nou niet echt kunnen omschrijven. Jullie wel?

Nu Karin weg is, valt het des te meer op wat een grijze muis Eileen eigenlijk is.

Wat me bij haar ook opvalt is dat ze helemaal geen passie of überhaupt interesses lijkt te hebben. Het gaat alleen maar over verdergaan na een scheiding en de "kindjes". (Ik gruwel ook een beetje van dat woord als het over kinderen ouder dan de peuterleeftijd gaat, maar goed.) En ik snap dat dat je bezighoudt, maar wie is Eileen buiten die moederrol? Ik zou het niet weten.

Dandy schreef op 20-05-2025 om 13:35:

[..]

Nu Karin weg is, valt het des te meer op wat een grijze muis Eileen eigenlijk is.

Wat me bij haar ook opvalt is dat ze helemaal geen passie of überhaupt interesses lijkt te hebben. Het gaat alleen maar over verdergaan na een scheiding en de "kindjes". (Ik gruwel ook een beetje van dat woord als het over kinderen ouder dan de peuterleeftijd gaat, maar goed.) En ik snap dat dat je bezighoudt, maar wie is Eileen buiten die moederrol? Ik zou het niet weten.

Past toch prima bij John? Waar heeft hij het over naast zijn eieren?  Waar hebben de meeste van de deelnemende boeren het over, bloemkolen, paarden, koeien.🥚🐮🥦🐴

Yumi schreef op 20-05-2025 om 13:50:

[..]

Past toch prima bij John? Waar heeft hij het over naast zijn eieren? Waar hebben de meeste van de deelnemende boeren het over, bloemkolen, paarden, koeien.🥚🐮🥦🐴

Ik krijg bij hem het idee dat hij vanuit een extreem verlangen naar veiligheid (dus onderliggend gestuurd door angst) heeft gekozen voor de saaiste van het stel. Vanuit de overtuiging dat zij dan wel bij hem zal blijven, want buiten dat moederen heeft ze toch niet zoveel interesses (of zo lijkt het).

Ik vind hem overkomen als een jong knulletje.

Maar eens, hij is ook saai.

Dandy schreef op 20-05-2025 om 13:35:

[..]

Ik vind Eileen geen grijze muis. Zij was het wel die lekkere hapjes had gemaakt en die aanbood aan de gasten van John, terwijl Karin alleen maar stond te kletsen en te drinken.

En wat Eileen vertelde over haar scheiding vond ik diepgang hebben. En voor John is het misschien wel heel herkenbaar. Ik hoop dat ze samen gelukkig worden.

Ik denk dat de meeste kandidaten (zowel boeren als vrouwen/ mannen) echt wel een beetje anders zijn en anders  reageren als er een camera draait of als de camera + mensen erom heen weg zijn. Dus wij als kijkers kunnen niet oordelen hoe iemand is, op basis van deze korte fragmenten.

Maar uiteraard heeft ieder wel een eerste indruk of mening over de kandidaten, ik ook hoor, maar wel wetende dat dat misschien helemaal niet klopt met de werkelijkheid 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-05-2025 om 16:43

Deci schreef op 20-05-2025 om 16:41:

Ik denk dat de meeste kandidaten (zowel boeren als vrouwen/ mannen) echt wel een beetje anders zijn en anders reageren als er een camera draait of als de camera + mensen erom heen weg zijn.

tuurlijk, zouden we toch allemaal hebben? 

Fleurtje_5 schreef op 20-05-2025 om 15:51:

[..]

Ik vind Eileen geen grijze muis. Zij was het wel die lekkere hapjes had gemaakt en die aanbood aan de gasten van John, terwijl Karin alleen maar stond te kletsen en te drinken.

Grappig, ik dacht alleen maar lekker grijze muizig van Eileen. Niet mengen met vrienden maar jezelf opstellen als catering. Ik zou daar persoonlijk niks mee kunnen. Nadat dit gebeurd was wist ik wel voor wie John zou kiezen, hij zit helemaal niet te wachten op iemand die zo vrij is als Karin. Hij wil iemand die zorgt en in een traditionele rol zit. 
Ik hoop dat Eileen blij wordt van de ondergeschikte traditionele vrouwenrol. 

Deci schreef op 20-05-2025 om 16:41:

Ik denk dat de meeste kandidaten (zowel boeren als vrouwen/ mannen) echt wel een beetje anders zijn en anders reageren als er een camera draait of als de camera + mensen erom heen weg zijn. Dus wij als kijkers kunnen niet oordelen hoe iemand is, op basis van deze korte fragmenten.

Maar uiteraard heeft ieder wel een eerste indruk of mening over de kandidaten, ik ook hoor, maar wel wetende dat dat misschien helemaal niet klopt met de werkelijkheid

Het valt mij vooral op omdat Eileen er zelf zo'n punt van maakte. Dat ze meermaals zat te vertellen dat ze ook heus wel druk is en veel grapjes maakt. Tja.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-05-2025 om 17:55

ik heb vanavond een feestje,  dus kan de laatste niet kijken.  Morgen maar even kijken 

Friezinnetje schreef op 24-05-2025 om 17:55:

ik heb vanavond een feestje, dus kan de laatste niet kijken. Morgen maar even kijken

Veel plezier op je feestje, maar de laatste komt toch ook pas morgen op tv, dus je mist niks  

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-05-2025 om 18:13

Yumi schreef op 24-05-2025 om 18:03:

[..]

Veel plezier op je feestje, maar de laatste komt toch ook pas morgen op tv, dus je mist niks

Oh sjips, het is idd altijd op zondag. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-05-2025 om 20:39

Laatste aflevering vandaag. 
Mooi om te zien dat Roel en Simone beter contact hebben
En ja hoor, Jan en Dorien hebben weer contact! Leuk voor hen

Ik vind het zo leuk voor Jan en Dorien!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-05-2025 om 20:57

conclusie:
Deedry en Roy, Jan en Dorien en Martijn en Ciska zijn nog bij elkaar. De rest niet meer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.