Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Boekenwurm83
19-11-2021 om 13:15
Lali schreef op 17-11-2021 om 22:04:
Ik heb vandaag Amalia gelezen van Claudia de Brey. Ik ben helemaal niet zo'n koningshuis fan maar Claudia heeft er wel een heel leuk boek van gemaakt. Staat in Kobo Plus.
Klinkt goed dit, had hem wel al op mijn ereader gezet, maar nog niet gelezen.
Ben zelf nu nog bezig in Middernachtbibliotheek van Matt Haig. Wel leuk boek tot nu toe, en leest ook wel lekker makkelijk weg.
Boekenwurm83
19-11-2021 om 13:17
Beterlaat2021! schreef op 18-11-2021 om 14:20:
Ik ben verslingerd aan de straatbiebs dus koop nooit een nieuw vers boek.
Wat doen de mensen die dat wel doen met al die boeken?
* Gaan ze in je boekenkast?
* Geef je ze weg aan anderen?
* Ruil je ze met anderen?
* Gaan ze in een straatbieb/minibieb?
* Doe je aan bookcrossing?
* Gaan ze naar de Kringloop?
Koop alleen boeken die mij echt goed lijken. Boeken die goed zijn bevallen zet ik in boekenkast. Soms kijk ik wel welke wegkussen, die zet ik dan ergens in een straatbief/minibieb en kijk dan als ik daar boeken neerzet meteen of ik zelf iets leuks tegenkom om te lezen.
Lees de meeste boeken op mij ereader en heb kobo plus abonnement en koop daardoor ook weinig boeken.
Fiorah
19-11-2021 om 22:04
De Grisha uit. Aan de ene kant een fijn, spannend boek. Aan de andere kant allemaal net iets te eenvoudig, en er zitten een paar véél te snelle wendingen in waar ik me totaal niet in meegenomen voelde.
Alyssa85
19-11-2021 om 23:36
Ik heb net De heks van Limbricht uitgelezen. Wat een boek. Diep onder de indruk.
Lolly
20-11-2021 om 05:29
Ik heb net uit: gesluierde jaren.
Een waargebeurd verhaal over hoe Perzie is verandert in het huidige Iran. De schrijfster is uiteindelijk gevlucht naar Nederland
Windhond
20-11-2021 om 06:37
Beterlaat2021! schreef op 18-11-2021 om 14:20:
Ik ben verslingerd aan de straatbiebs dus koop nooit een nieuw vers boek.
Wat doen de mensen die dat wel doen met al die boeken?
* Gaan ze in je boekenkast?
* Geef je ze weg aan anderen?
* Ruil je ze met anderen?
* Gaan ze in een straatbieb/minibieb?
* Doe je aan bookcrossing?
* Gaan ze naar de Kringloop?
Ik koop mijn boeken als e-book op bol.com omdat ik het ecologischer vind.
Nu heb ik een digitale boekenplank en hoef ik niets weg te doen.
Ik heb Winter Garden van Kristin Hannah bijna uit. (Ben er niet zo vlot doorgeraakt zoals haar boek, The Great Alone.)
Niet slecht maar tikje langdradig, en de twee zussen zijn een beetje tenenkrommend afstandelijk naar hun partner toe.
Dolfje
20-11-2021 om 09:43
Boekenwurm83 schreef op 19-11-2021 om 13:15:
[..]
Ben zelf nu nog bezig in Middernachtbibliotheek van Matt Haig. Wel leuk boek tot nu toe, en leest ook wel lekker makkelijk weg.
Oh ja die staat ook nog op mijn lijst.
Ik ben "in between" boeken en heb keuzestress...iets van bookchoice, online bieb of wat ik al heb... Ik weet het even niet.
Ik lees sowieso nog De edele kunst van not giving a fuck. En ben nog bezig in de Linda van afgelopen maand en de nieuwe ligt er ook al..
Dolfje
20-11-2021 om 12:45
Beterlaat2021! schreef op 20-11-2021 om 12:15:
Je laatste zin :
En ben nog bezig in de Linda van afgelopen maand en de nieuwe ligt er ook al..
was voor mij een paar jaar geleden om mijn tijdschriften abonnementen op te zeggen. Ik kwam er gewoon niet aan toe.
Nu valt er af en toe wel een tijdschrift op de mat van een buurvrouw en dat is genoeg.
Linda is ook mijn enige tijdschrift. Ooit met vakantie koop ik wat losse nummers van het een of ander.
Alyssa85
20-11-2021 om 17:23
Ik ben begonnen in De Testamenten van Margaret Atwood. Lijkt veelbelovend.
nlies
20-11-2021 om 18:26
Ik heb gisteren een Maigret gelezen, Omdat ik even iets simpelers wilde ,a die psychologische thriller. Tijdsbeeld was wel weer n keer grappig, maar voorlopig weer genoeg maigret
Rogue
20-11-2021 om 21:50
Alyssa85 schreef op 18-11-2021 om 23:20:
Bij twijfel niet doen. Ik dacht dat ik ‘te groot’ was voor m’n Harry Potter serie en met pijn in het hart weggedaan. Nog nooit zo’n spijt gehad achteraf.
HP gaat nooit weg hier!!, mijn achter-achter-kleinkinderen moet het nog lezen
Alyssa85
20-11-2021 om 22:08
Rogue schreef op 20-11-2021 om 21:50:
[..]
HP gaat nooit weg hier!!, mijn achter-achter-kleinkinderen moet het nog lezen
![]()
Als er dan nog boeken bestaan wel ja
Regendrup.
21-11-2021 om 18:51
oké mijn boek is bijna uit.
Twijfel tussen het 4e deel van de "Perfecte" reeks, Orakel of De heks van Limbricht.
weneri
21-11-2021 om 19:31
ik lees 'mijn man had nog een vrouw' van Mary Turner Thomson. Waargebeurd, wat een verhaal.