Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ooh wat heerlijk hè, zulke gelukjes!

De Grisha is een aanrader trouwens.

Ik heb vandaag Amalia gelezen van Claudia de Brey. Ik ben helemaal niet zo'n koningshuis fan maar Claudia heeft er wel een heel leuk boek van gemaakt. Staat in Kobo Plus.

Ik heb net 1984 van George Orwell uit. Heel heftig en beangstigend.

Ik heb To Shake the sleeping self uit, een reisverslag van iemand die van oregon naar patagonie is gefietst. Vond het best leuk. En geinig dat er een ebola uitbraak was op dat moment en het in het boek kort even ging over hoe onwaarschijnlijk het was dat de uitbraak groter zou worden en hoe dat dan zou zijn enzo. Grappig om te lezen dat wat jaren geleden onvoormogelijk gehouden werd, nu echt is.

Ik hou bij op Goodreads wat ik gelezen heb, maar ook wat ik nog wil lezen. Dit jaar heb ik 68 boeken gelezen in 27,011 pagina's.

Zojuist ‘Zonder Gezicht’ van Robert Bryndza gelezen. Het tweede boek uit de serie moet ik nog lezen, en het derde boek is vandaag uitgekomen, dus dat wordt een bezoekje brengen aan de plaatselijke Bruna.. 

Ik ben verslingerd aan de straatbiebs dus koop  nooit een nieuw vers boek.
Wat doen de mensen die dat wel doen met al die boeken?

* Gaan ze in je boekenkast?
* Geef je ze weg aan anderen?
* Ruil je ze met anderen?
* Gaan ze in een straatbieb/minibieb?
* Doe je aan bookcrossing?
* Gaan ze naar de Kringloop?

Momenteel luister ik vooral boeken. Ben inmiddels aanbeland in het derde deel van de zeven zussen serie. Ik heb een tijd lang vrij veel boeken gekocht. Die gingen in de kast en las ik. Maar ik ben daarmee gestopt en heb stapels en stapels weggeven aan familie en vrienden die dan zelf naar eigen smaak konden uitzoeken, verkocht via bol.com en weggedaan naar de kringloop. Ik lees en luister nu via Kobo en de kinderen gratis via de bieb.  

Beterlaat2021! schreef op 18-11-2021 om 14:20:

Ik ben verslingerd aan de straatbiebs dus koop nooit een nieuw vers boek.

Ik koop bijna altijd mijn boeken en hou alleen de echt goede boeken.
Ik leen sowieso veel uit, maar krijg het altijd weer terug, tenzij ze iemand kennen aan wie ze het door kunnen geven. Soms ruil ik het in een mini bieb of met een vriendin. Eens in de zoveel tijd gaan er een paar boodschappentassen naar een vrijwilligersinitiatief in een soort loods. Daar kunnen mensen gratis de boeken mee nemen en het is een grote ruimte dus er is superveel keuze (een soort gratis bieb). Dat vind ik een mooi (vrijwilligers)initiatief, lezen voor iedereen mogelijk maken. Kringloop doe ik niet, want dan moeten mensen er dus voor betalen

Ik heb vandaag de boekenmarkt voor zaterdag weer helpen inrichten. En kon het natuurlijk niet laten om al wat boeken mee te nemen. Van Jostein Gaardner tot Marten Toonder. En ik had me zo voorgenomen het niet te doen

Ik geef de boeken door, ruil ze, zet ze in een minibieb of breng ze naar een dame die ik op Instagram volg en boeken voor 3,50 verkoopt en de gehele opbrengst naar de dierenopvang schenkt. Bij haar koop ik zelf dan ook weer geregeld boeken. 

'Vroeger' (tot een paar jaar terug) kocht ik heel veel boeken en die hield ik ook allemaal. Op een gegeven moment heb ik héél veel weggedaan. Nu koop ik alleen de boeken die ik echt heel graag wil hebben. Als ik ze Fantastisch vond, hou ik ze. Anders zet ik ze op Marktplaats of geef ze door of zet ze in een weggeefkast.

ik ga al sinds ik kan lezen naar de bieb, dus kocht nooit veel boeken heel soms, had als puber wel een periode dat al mijn zakgeld op ging aan de Fear Street serie. 

ik heb wel wat boeken in mijn kast die ik stiekem weg wil doen, maar twijfel ben bang dat ik er spijt van krijg..

Bij twijfel niet doen. Ik dacht dat ik ‘te groot’ was voor m’n Harry Potter serie en met pijn in het hart weggedaan. Nog nooit zo’n spijt gehad achteraf. 

Hen HP vandaag op de boekenmarkt zien liggen, dus die is wel voor een redelijke prijs weer te krijgen.
Ik heb De stille patiënt van Alex Michaelidis gelezen.  In het begin vond ik het niet zo, te psychologisch naar mijn zin, maar toen werd het toch nog spannend, en onverwacht

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.