Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Mick87 schreef op 07-05-2026 om 22:59:

[..]

Is die op Netflix?

Ja, klopt.

Ik heb vanmorgen een dun boekje gelezen de vervalste Vermeer vann Jeroen Windmeijer. Een opwarmertje voor ern trilogie over Vermeer. 

Nu ga ik beginnen in Santorini van Linda van Rijn. Even lekker het zomerse vakantiegevoel vasthouden dit weekend. 

Haar laatste adem, van Taylor Adams (bookchoise) ppff die was spannend, heeft me een paar uur slaap gelost (wilde weten hoe het afliep)
Dood spoor van Jo Callaghan, ook spannend.
Het eiland en Opaal  gaan het dus niet worden voor mij

de hele robert galbraith serie. Ik ben echt verslaafd geraakt. Nu gelukkig het een na laatste boek die tot nu toe verschenen is

Maheiden schreef op 08-05-2026 om 09:40:

[..]

Ja, klopt.

Ik heb vanmorgen een dun boekje gelezen de vervalste Vermeer vann Jeroen Windmeijer. Een opwarmertje voor ern trilogie over Vermeer.

Nu ga ik beginnen in Santorini van Linda van Rijn. Even lekker het zomerse vakantiegevoel vasthouden dit weekend.

Niet alle 3 delen gaan over Vermeer. Alleen deel 1.  Wel spelen ze zich alle3 af in Delft en zijn los van elkaar te lezen. Deel 2 "de wraak van Balthasar" vond ik de beste.

amarna schreef op 08-05-2026 om 12:58:

[..]

Niet alle 3 delen gaan over Vermeer. Alleen deel 1. Wel spelen ze zich alle3 af in Delft en zijn los van elkaar te lezen. Deel 2 "de wraak van Balthasar" vond ik de beste.

Ah, verkeerd onthouden. Grappig, de wraak van Balthasar heb ik al gelezen. Zo ontdekte ik deze schrijver. 

Maheiden schreef op 08-05-2026 om 13:47:

[..]

Ah, verkeerd onthouden. Grappig, de wraak van Balthasar heb ik al gelezen. Zo ontdekte ik deze schrijver.

Mijn favoriete schrijver op het moment. Ik heb al zijn boeken.  De Wraak van Balthasar en Het Pilgrimfathers Complot vind ik zijn beste !

nlies schreef op 08-05-2026 om 12:47:

Haar laatste adem, van Taylor Adams (bookchoise) ppff die was spannend, heeft me een paar uur slaap gelost (wilde weten hoe het afliep)
Dood spoor van Jo Callaghan, ook spannend.
Het eiland en Opaal gaan het dus niet worden voor mij

Waarom die laatste 2 niet? Of heb je dat al ergens in dit topic geschreven?

Miss_Moneypenny schreef op 08-05-2026 om 20:05:

[..]

Waarom die laatste 2 niet? Of heb je dat al ergens in dit topic geschreven?

Nee, had ik nog niet geschreven.

Dat Eiland heb ik tot de helft gelezen, en toen bedacht ik me dat ik het allemal nogal raar vond zoals het ging. 

Bij Opaal, verhaal over 4 zussen had ik al het vooroordeel, dat iemand dacht O die serie an de zeven zussen, kan ik wel als voorbeeld gebruiken en er zo 4 boeken uitslaan. heb een stukje gelezen, maar boeide me niet echt (die 7 zussen ook niet trouwens)

ah ok! Bedankt voor de toelichting. Ik heb ook bookchoice, dus vandaar mijn interesse in jouw mening. 

Miss_Moneypenny schreef op 08-05-2026 om 21:50:

ah ok! Bedankt voor de toelichting. Ik heb ook bookchoice, dus vandaar mijn interesse in jouw mening.

Ik had er al speciaal bookchoise bij geschreven omdat ik al gezien had dat er meer leden daarvan hier zitten. Ik lees al lang via de prijs van de vriendenloterij. Is die nog ergens goed voor Staan vaak toch wel leuke boeken bij, ook altijd wel een par die ik niet hoef, en wat mij betreft had er meer fantasy bij gemogen

Hebben jullie dat ook? Een reader vol boeken merendeel niet gelezen en dan toch 
iets anders zoeken op de onlinebieb? omdat er echt niets leuks te vinden is in je collectie

nlies schreef op 08-05-2026 om 23:44:

Hebben jullie dat ook? Een reader vol boeken merendeel niet gelezen en dan toch
iets anders zoeken op de onlinebieb? omdat er echt niets leuks te vinden is in je collectie

Ja echt! Ik heb allemaal boeken op mijn reader en ik zet steeds boeken in mijn Kobo Plus lijstje, maar als ik weer een boek uit heb, dan heb ik nergens zin in 😅.

Grappig, ik heb een mand in de kamer staan met in kastjes gevonden boeken, 12  stuks, van alles wat.  Maar toch lijkt het of ik steeds in het láátst gevonden boek begin.
Vergelijkbaar met jullie E-readers dus.

Beterlaat2021! schreef op 09-05-2026 om 08:21:

Grappig, ik heb een mand in de kamer staan met in kastjes gevonden boeken, 12 stuks, van alles wat. Maar toch lijkt het of ik steeds in het láátst gevonden boek begin.
Vergelijkbaar met jullie E-readers dus.

Hahaha 😁 gek is dat he!

Ik heb overigens hetzelfde met m’n kledingkast: allemaal kleding, en nooit wat om aan te trekken: ik herken een patroon…  (maar dit laatste volledig terzijde en off topic😇).

Voor de liefhebbers van Freida McFadden, De bloemist van C.J Pattison.
Dezelfde schrijfstijl en opbouw, geen literair meesterwerk maar leest wederom lekker makkelijk weg 

Nu begonnen in Tegen beter weten in van Jane Fallon

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.