Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

MildredRatched schreef op 03-06-2025 om 10:19:

[..]

Die vind ik echt onleesbaar zo dik, in de papieren versie tenminste

Ik heb ze allemaal gelezen in papieren versie en ze zijn ook zo zwaar! Maar de volgende lees ik denk ik op mn ereader. Kan niet wachten tot de volgende! De serie kijk ik niet, misschien ooit als de boekenreeks klaar is, maar ik vind het jammer als het plaatje in mn hoofd niet klopt met hoe de serie eruit ziet. 

Bij dikke boeken vind ik het wel fijn om echt het boek in handen te hebben, dan heb ik een goed idee van hoe ver ik ben en bij fantasy boeken kan ik dan makkelijk even naar de wereldkaart kijken, maar ik merk steeds meer dat ik boeken met mee dan 700 pagina's te onhandig (te dik en te zwaar) vind om vast te houden

Ik lees het volgende deel van De theetuin. 

(  Vroeger, 25 jaar geleden heb ik veel boeken van Rosamunde Pilcher gelezen in het Engels. Toen ik een leesdip had, heb ik bijna mijn hele boekenkast opgeruimd.
Sinds corona lees ik weer, ga ik de straatbiebs langs en kom soms weer 'bekende' boeken tegen.  )
Nu lees ik dus :  Wilde Tijm   van  Rosamunde Pilcher

Beterlaat2021! schreef op 03-06-2025 om 19:18:

( Vroeger, 25 jaar geleden heb ik veel boeken van Rosamunde Pilcher gelezen in het Engels. Toen ik een leesdip had, heb ik bijna mijn hele boekenkast opgeruimd.
Sinds corona lees ik weer, ga ik de straatbiebs langs en kom soms weer 'bekende' boeken tegen. )
Nu lees ik dus : Wilde Tijm van Rosamunde Pilcher

Ik vind dat zulke heerlijke boeken! Ik heb ze volgens mij allemaal op papier. Maar zou ze zo graag als e-book willen in het Nederlands. Alleen zijn die er volgens mij niet. De Schelpenzoekers is wel een van mijn grootste favorieten van haar.

Ik zag gisteren dat het boek van Lisa Regan "Het meisje in het water", als ebook in Kobo Plus staat.
Daar ben ik gisteravond meteen in begonnen en het stelt absoluut niet teleur tot nu toe.

Eén van mijn lievelingsschrijvers van thrillers.

Heerlijk, heb nu al zin om weer naar bed te gaan en te lezen 😄

Lali schreef op 03-06-2025 om 19:31:

[..]

Ik vind dat zulke heerlijke boeken! Ik heb ze volgens mij allemaal op papier. Maar zou ze zo graag als e-book willen in het Nederlands. Alleen zijn die er volgens mij niet. De Schelpenzoekers is wel een van mijn grootste favorieten van haar.

Zeker ik heb ze als ebook.

Loulou39 schreef op 03-06-2025 om 21:45:

Ik zag gisteren dat het boek van Lisa Regan "Het meisje in het water", als ebook in Kobo Plus staat
Daar ben ik gisteravond meteen in begonnen en het stelt absoluut niet teleur tot nu toe.

Eén van mijn lievelingsschrijvers van thrillers.

Heerlijk, heb nu al zin om weer naar bed te gaan en te lezen 😄

En ik heb ook meteen het boek van Robert Bryndza "Dwaalspoor" gedownload.

joky schreef op 03-06-2025 om 21:50:

[..]

Zeker ik heb ze als ebook.

Over de e-books van Rosamunde Pilcher: In het Nederlands?

Cala schreef op 03-06-2025 om 16:52:

[..]

Ik heb ze allemaal gelezen in papieren versie en ze zijn ook zo zwaar! Maar de volgende lees ik denk ik op mn ereader. Kan niet wachten tot de volgende! De serie kijk ik niet, misschien ooit als de boekenreeks klaar is, maar ik vind het jammer als het plaatje in mn hoofd niet klopt met hoe de serie eruit ziet.

Bij dikke boeken vind ik het wel fijn om echt het boek in handen te hebben, dan heb ik een goed idee van hoe ver ik ben en bij fantasy boeken kan ik dan makkelijk even naar de wereldkaart kijken, maar ik merk steeds meer dat ik boeken met mee dan 700 pagina's te onhandig (te dik en te zwaar) vind om vast te houden

Ja helemaal met je eens, bij fantasy boeken is dat vaak fijn. Of een namenlijstje ofzo. Maar qua ergonomische leeshouding is een ereader wel heel fijn

Lali schreef op 04-06-2025 om 09:52:

[..]

Over de e-books van Rosamunde Pilcher: In het Nederlands?

Ja zeker .

joky schreef op 04-06-2025 om 18:57:

[..]

Ja zeker .

(Over de e-books van Rosamunde Pilcher: In het Nederlands?)

Waar heb jij ze gekocht? Via bol.com niet te koop. Evt via PB?

Lali schreef op 04-06-2025 om 19:21:

[..]

Waar heb jij ze gekocht? Via bol.com niet te koop. Evt via PB?

Kun jij mij n  prive bericht sturen? Ik weet nl, niet hoe en of dat hier kan.

Beterlaat2021! schreef op 06-06-2025 om 19:06:

Kijken jullie ook even naar dit topic van mij :
🪳🕷️🐜
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/wat-doe-jij-om-terug-kunnen-vinden-waar-je-bent-in-een-boek

Hahahaha, topic promoten😄, dat doe je goed! (Waarom trouwens spinnen en mieren? Even uit nieuwsgierigheid? Ben zo bang voor spinnen!! Hahaha😅)

Maar ik ga zeker naar je nieuwe topic en de poll invullen 👍️😀.

Mezelf getrakteerd op het nieuwe boek van Soren Sveistrup: Koekoeksjong. Dat is de schrijver van Oktober. Lekker dik boek, net in begonnen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.