Media en cultuur

Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942

Snoeske
25-04-2025 om 19:28
Fiorah schreef op 25-04-2025 om 18:42:
Ik ben begonnen met Mijn Zeven Vaders. Begint goed!
Ik vond het heel goed.
Nu een beetje zoekende. Ik heb een hele stapel liggen, maar ik kan me slecht concentreren.

Regendrup.
25-04-2025 om 21:30
Fiorah schreef op 25-04-2025 om 18:42:
Ik ben begonnen met Mijn Zeven Vaders. Begint goed!
Helaas niet op Kobo+. Maar ik heb hem op mijn verlanglijstje gezet. Lijkt me een goed moederdagcadeau 😁

Zandkorrel
25-04-2025 om 21:39
Momenteel lees ik 's avonds in bed een (flut) romannetje "weddenschap zonder verliezer" van Candace Camp. Liever lees ik wat anders, de reden dat ik ervoor kies is dat ik bij dit soort romannetjes snel (na het lezen van een paar pagina's) in slaap val.

Miraval
25-04-2025 om 21:57
Ik heb de afgelopen weken de serie van Gina Harte gelezen, ik vind het fijn om boekenseries te lezen heb ik gemerkt.
Nu begonnen in De waarheid van Colleen Hoover. Haar schrijfstijl is altijd fijn en hoewel net begonnen pakt het me gelijk.

Boekenuil
26-04-2025 om 15:01
Boekenuil schreef op 25-04-2025 om 07:45:
Ik lees ‘Tussenjaren’ van Yannick M. Dangre
Ik vond dit een goed boek. En ik lees nu ‘De geheimen van de bodhiboom’ van Nguyen Phan Que Mai. Veelbelovend tot nu toe!

Beterlaat2021!
26-04-2025 om 15:20
Het Bloemenmeisje, van Anya Niewierra. 22e druk, september 2024. Uit een straatbieb. Het is eerder gelezen door iemand die het woord 'verdomme' met zorg heeft doorgestreept. Het komt af en toe voor in het boek.
Overigens een interessant verhaal, literaire thriller.

nlies
26-04-2025 om 15:54
Beterlaat2021! schreef op 26-04-2025 om 15:20:
Het Bloemenmeisje, van Anya Niewierra. 22e druk, september 2024. Uit een straatbieb. Het is eerder gelezen door iemand die het woord 'verdomme' met zorg heeft doorgestreept. Het komt af en toe voor in het boek.
Overigens een interessant verhaal, literaire thriller.
Dat die iemand het dan toch nog door heeft durven geven, en het niet gelijk verbrandt heeft.
Ik heb trouwens een hekel aan doorhalingen of verbeteringen in een boek. Ik vind taalfouten erg, maar iemand die van de d een t maakt of andersom, nog erger

Beterlaat2021!
26-04-2025 om 17:00
@Nlies, nou heel soms doe ik dat zelf ook wel. Of een uitroepteken!
<< Laatst las ik een boek over mensen in de trein op transport naar Auswitz. Op een gegeven moment stopte de trein en moesten de mensen er uit om in het dorp eten te gaan halen. Het meisje beschreef dat ze op tijd terug wilde zijn, om 'de trein niet te missen' Daar heb ik toen een uitroepteken bij gezet. Dat vond ik zo bizar. >>
Maar ja, wist zij veel...(En nee, behalve haar zusje - die bij haar was - zat er geen familie in die trein).

Maheiden
27-04-2025 om 22:19
Maheiden schreef op 23-04-2025 om 10:55:
Ik ben begonnen in het offer van Henrik Fexeus. Veelbelovend! Hij schreef al een trilogie met Camilla Lackberg, die is ook erg goed.
Uit! Maar was minder dan ik in eerste instantie dacht. Vrij veel beschrijvingen, het duurde allemaal vrij lang. Aan het eind werd het beter en kwamen er wat antwoorden. Behalve op die ene vraag 😖 Irritant, vind ik dat. Ik heb het idee dat er een vervolg gaat komen.want hij schrijft ook in het nawoord dat de het eerste boek over de hoofdpersoon is.
Nu begonnen in De laatste steen van M.J.Arlidge en Steph Broadribb. Een lekkere who dunnit tot nu toe.

nlies
27-04-2025 om 23:50
Ik lees nu Mortuarium, van Patricia Cornwell . Vind haar boeken meestal wel goed, maar begin nu die uitgebreide beschrijvingen van de autopsies wel zat te worden. Weet niet of ik het toch ga uitlezen

Maheiden
28-04-2025 om 08:48
Getsie, neem ik mijn boek mee naar bed, merk ik dat het naar sigarettenrook ruikt 🤢 In de tuin had ik dat gisteren niet in de gaten. Die lees ik dus maar overdag verder.
Toen heb ik maar De leraar van Freida McFadden erbij gepakt. Als cadeau gekregen en ligt te wachten op een mooi moment. Dat is deze zonnige vakantieweek wel.
Hebben jullie dat ook? Dat je een goed boek hebt maar eigenlijk niet wil beginnen omdat je weet dat het snel uit is en dan is het weer voorbij.

joky
28-04-2025 om 09:14
Ja dat ken ik. Heb ik ook met n spannend boek wacht ik op het laatst ook vaak omdat ik niet wil dat ie uit is.

Tover-Feetje
28-04-2025 om 10:11
Ik ben gisteren begonnen in Tyler Green komt nooit meer vrij van Nicci French.
In het verleden een van mijn favoriete schrijver(s) maar begon de boeken steeds minder te vinden.
Dit boek krijgt hele enthousiaste reviews dus ben toch weer benieuwd.
Mijn vorige boek De nieuwe collega van Tammy Cohen was boeiend maar had een teleurstellend einde.

Regendrup.
28-04-2025 om 10:19
Ik ben nu begonnen in die nieuwe serie van Helen Fields. Ben benieuwd!