Media en cultuur

Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942

MildredRatched
28-04-2025 om 13:27
Getuige Nr. 8, een rechtbank thriller van Steve Cavanagh. Erg boeiend weer

Fiorah
28-04-2025 om 14:03
Tover-Feetje schreef op 28-04-2025 om 10:11:
Ik ben gisteren begonnen in Tyler Green komt nooit meer vrij van Nicci French.
In het verleden een van mijn favoriete schrijver(s) maar begon de boeken steeds minder te vinden.
Dit boek krijgt hele enthousiaste reviews dus ben toch weer benieuwd.
Mijn vorige boek De nieuwe collega van Tammy Cohen was boeiend maar had een teleurstellend einde.
Ik ben benieuwd want ik vond Nicci French ook steeds minder. Alle eerdere boeken en Frieda Klein vond ik wel top.
Herkenbaar Maheiden, ik wil het juiste moment voor het juiste boek.
Ik zit voor een leesdrempel. Ik heb een boek waarvan ik alleen maar goeds heb gehoord en wat ik al een tijd heb liggen, van Elif Shafak, iets met Bomen in de titel. Maar het leest niet meteen makkelijk weg dus ik moet even inkomen.
Mijn zeven vaders vond ik mooi, en Beren op de weg van Gijs Middelkoop (fietsen door Canada en USA) was ook weer leuk.

Maheiden
30-04-2025 om 09:48
Het is me gelukt om De leraar te verspreiden en in anderhalve dag te lezen 😄
Freida McFadden heeft elke keer hetzelfde stramien: Het verhaal leest heel lekker weg, je denkt dat het door hebt hoe het zit. Aan het eind gebeurt iets waardoor je denkt: Dat zag ik nog niet maar oké, logisch. En dan in het laatste hoofdstuk komt er nog een plot die ik niet aan had zien komen.
Nu ben ik begonnen in iets heel anders: De biblebelt van Johan Falke.

kapow
30-04-2025 om 10:31
nlies schreef op 27-04-2025 om 23:50:
Ik lees nu Mortuarium, van Patricia Cornwell . Vind haar boeken meestal wel goed, maar begin nu die uitgebreide beschrijvingen van de autopsies wel zat te worden. Weet niet of ik het toch ga uitlezen
Vroeger las ik alles wat ze (be)schreef, maar begon me op een gegeven moment af te vragen waarom ik zo slecht sliep 😬

kapow
30-04-2025 om 10:32
Ninoea schreef op 25-04-2025 om 09:52:
Ik lees het tweede deel van de zeven wateren trilogie. Het eerste deel heb ik net uit. Ik ben er via een tip in dit topic aan begonnen en vind het prachtig. Heerlijk boek!!
Wat fijn dat je ook zo genoten hebt van het eerste deel!

kapow
30-04-2025 om 10:40
Ziener van Zeven Wateren en Vlam van Zeven Wateren. Deel 5 en 6 en tevens laatste 2 delen.
Ik vond Ziener oké, Vlam vooral in het middelste deel heel, heel erg langdradig. Maar mooie afsluiting van de serie van Juliet Marillier.
Getuige nr 8 van Steve Cavanagh.
Niet de beste uit de serie maar zou van deze man z’n boodschappenlijstje nog lezen.
Lieg nooit van Freida McFadden. Jeetje wat slecht, haha waar is het verhaal?!
Stormkind van Michael Robotham.
Wauw, ik hou van Evie en Cyrus. Spannend verhaal weer.
Ik ben begonnen aan Aan het einde van de wereld van Kristin Hannah.

Nikki1973
30-04-2025 om 12:15
n.a.v. een tip hier, heb ik Het appelmeisje bij de bieb gereserveerd. Gisteren in begonnen, helemaal mijn genre.

joky
30-04-2025 om 12:17
Na n super enge thriller nu begonnen in n makkelijk te lezen thriller van Kiki van Dijk. Tarifa. Leest lekker weg .

Maheiden
30-04-2025 om 15:34
joky schreef op 30-04-2025 om 12:17:
Na n super enge thriller nu begonnen in n makkelijk te lezen thriller van Kiki van Dijk. Tarifa. Leest lekker weg .
Dat zijn idd. lekkere 'wegleesthrillers'. Ze heeft er meer geschreven, allemaal over een andere plaats op de wereld. Echte vakantieliteratuur.

amarna
30-04-2025 om 16:24
Nikki1973 schreef op 30-04-2025 om 12:15:
n.a.v. een tip hier, heb ik Het appelmeisje bij de bieb gereserveerd. Gisteren in begonnen, helemaal mijn genre.
Dat was ik van die tip
In september komt een nieuwe uit over dezelfde rechercheur: De Dondermaker !

Schoondochter
30-04-2025 om 16:41
kapow schreef op 30-04-2025 om 10:40:
Ziener van Zeven Wateren en Vlam van Zeven Wateren. Deel 5 en 6 en tevens laatste 2 delen.
Ik vond Ziener oké, Vlam vooral in het middelste deel heel, heel erg langdradig. Maar mooie afsluiting van de serie van Juliet Marillier.
Getuige nr 8 van Steve Cavanagh.
Niet de beste uit de serie maar zou van deze man z’n boodschappenlijstje nog lezen.
Lieg nooit van Freida McFadden. Jeetje wat slecht, haha waar is het verhaal?!
Stormkind van Michael Robotham.
Wauw, ik hou van Evie en Cyrus. Spannend verhaal weer.
Ik ben begonnen aan Aan het einde van de wereld van Kristin Hannah.
Wat grappig dat je na een serie van/over zeven een boek met een nummer 8 in de titel bent gaan lezen. Bewust?
Ik kwam hier naartoe om inspiratie op te doen voor mijn volgende boek maar werd hierdoor afgeleid dus ga nu verder lezen

Grindelwald
30-04-2025 om 17:03
Ik heb gelezen: Dit heb je verdient van Carla Kovacs. Spannend boek weer. Gelukkig zijn hierna nog 8 delen van de serie dus ik kan nog even.
Geluisterd naar De Engel van Sevilla, leuke thriller.
Ben begonnen met luisteren naar De vergeten vrouwen van Kirsten Hannah. Mooi verhaal tot nu toe.
Gisteren begonnen met de drie zussen van Auschwitz van Heather Morris. Indrukwekkend verhaal. Kan het boek slecht weg leggen.

nlies
30-04-2025 om 17:09
Grindelwald schreef op 30-04-2025 om 17:03:
Ik heb gelezen: Dit heb je verdient van Carla Kovacs. Spannend boek weer. Gelukkig zijn hierna nog 8 delen van de serie dus ik kan nog even.
Geluisterd naar De Engel van Sevilla, leuke thriller.
Ben begonnen met luisteren naar De vergeten vrouwen van Kirsten Hannah. Mooi verhaal tot nu toe.
Gisteren begonnen met de drie zussen van Auschwitz van Heather Morris. Indrukwekkend verhaal. Kan het boek slecht weg leggen.
deel 2 ligt voor me klaar bij de bieb

joky
30-04-2025 om 18:22
Mlah! schreef op 30-04-2025 om 17:32:
Maarten van Rossum, Over populisme en onze democratie
Is dat de titel?