Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


nlies schreef op 24-05-2024 om 22:55:

Ik lees nu De Schaduwlelie van Johanna Mo, aan begonnen wegens veel lovende dingen die ik gelezen had. Moest er wel even inkomen, vooral omdat het al deel 2 lijkt te zijn, en er veel uit het verleden opgehaald wordt. Maar nu wordt het spannend

ppff kom er nu achter dat ik deel 1 wel gelezen heb, kan er me niets meer van herinneren, maar zal het woordje "voltooid" op e-reader en mijn gelezen Hebban-lijst maar geloven

Cala schreef op 25-05-2024 om 20:59:

Ohh leuk, die gaat op mijn lijstje! Ik bedacht me laatst nog dat ik verhalen het leukste vind, als het gaat over een groepje mensen die op een afgelegen plek zijn en er een moord gepleegd wordt.

Ik was ook erg enthousiast over Gestrand van Sarah Goodwin.
Ben nu begonnen in Een voor een van Alice Feeney wat ook over een groep mensen op een eiland gaat.

De Baai van Allie Reynolds viel mij wat tegen, ik had geen "klik" met de personages.

Oversharing van Jane Fallon, ik zit er nog niet echt in. Gaat over een bedrogen vrouw die de minnares van haar man wat gaat stalken. Tenminste daar lijkt het nu op. 

Cala schreef op 25-05-2024 om 20:59:

Ohh leuk, die gaat op mijn lijstje! Ik bedacht me laatst nog dat ik verhalen het leukste vind, als het gaat over een groepje mensen die op een afgelegen plek zijn en er een moord gepleegd wordt.

Dan zijn de boeken van Ruth Ware en Jane Foley ook wel aanraders denk ik!

Tover-Feetje schreef op 26-05-2024 om 11:04:

[..]

Ik was ook erg enthousiast over Gestrand van Sarah Goodwin.
Ben nu begonnen in Een voor een van Alice Feeney wat ook over een groep mensen op een eiland gaat.

De Baai van Allie Reynolds viel mij wat tegen, ik had geen "klik" met de personages.

Ja ook goede tips! 

ik moet toch terugkomen op mijn mening over Je bent prachtig van Ann Napolitano. toch best een goed boek. Ben al een eind op weg. Scheelt dat ik dit regenachtige weekend op de camping zit. Dus alle tijd.

Tover-Feetje schreef op 26-05-2024 om 11:04:

[..]

Ik was ook erg enthousiast over Gestrand van Sarah Goodwin.
Ben nu begonnen in Een voor een van Alice Feeney wat ook over een groep mensen op een eiland gaat.

De Baai van Allie Reynolds viel mij wat tegen, ik had geen "klik" met de personages.

Daisy Darker (in het Nederlands Een voor een) van Alice Feeney vond ik inderdaad heel leuk en verrassend! Allie Reynolds ken ik niet, haar twee boeken gaan op mijn lijstje.

MildredRatched schreef op 26-05-2024 om 11:40:

[..]

Dan zijn de boeken van Ruth Ware en Jane Foley ook wel aanraders denk ik!

Bedoel je Lucy Foley? Ik heb echt genoten van The Guest List en The Hunting Party!
The Paris Apartment heb ik dan weer niet uitgelezen, kon me niet boeien. Maar ik zie dat ze volgende maand een nieuw boek heeft, dus die komt ook op de lijst.
En Ruth Ware kende ik ook nog niet, maar haar boeken (en ook de andere boeken van Sarah Goodwin) klinken heel vermakelijk en precies als wat ik leuk vind.

Bedankt voor de tips!

Ik heb De schaduwlelie van Johanna Mo uit. verhaal ging hier en daar nogal langzaam, maar heb deel 3 gereserveerd, want er zit een behoorlijke cliffhanger in

Cala schreef op 26-05-2024 om 22:07:

[..]

Daisy Darker (in het Nederlands Een voor een) van Alice Feeney vond ik inderdaad heel leuk en verrassend! Allie Reynolds ken ik niet, haar twee boeken gaan op mijn lijstje.

[..]

Bedoel je Lucy Foley? Ik heb echt genoten van The Guest List en The Hunting Party!
The Paris Apartment heb ik dan weer niet uitgelezen, kon me niet boeien. Maar ik zie dat ze volgende maand een nieuw boek heeft, dus die komt ook op de lijst.
En Ruth Ware kende ik ook nog niet, maar haar boeken (en ook de andere boeken van Sarah Goodwin) klinken heel vermakelijk en precies als wat ik leuk vind.

Bedankt voor de tips!

Dit is precies mijn lijstje! Dan vind je misschien de boeken van Riley Sager ook leuk. Ik vind Mijn laatste leugen goed!


En de allerbeste ’locked room mystery’ blijft And then there were none van Agatha Christie (en de geweldige verfilming van de BBC).

Had niemand moeite met de hoofdpersoon in Stranded van Sarah Goodwin? Ik vond het zo frustrerend hoe die omging met de situaties. Ik heb best vaak in mijn hoofd geschreeuwd ZEG OF DOE DAN IETS.

Verder was het wel een goed verhaal en een spannend boek.

Cala schreef op 26-05-2024 om 22:07:

[..]

Daisy Darker (in het Nederlands Een voor een) van Alice Feeney vond ik inderdaad heel leuk en verrassend! Allie Reynolds ken ik niet, haar twee boeken gaan op mijn lijstje.

[..]

Bedoel je Lucy Foley? Ik heb echt genoten van The Guest List en The Hunting Party!
The Paris Apartment heb ik dan weer niet uitgelezen, kon me niet boeien. Maar ik zie dat ze volgende maand een nieuw boek heeft, dus die komt ook op de lijst.
En Ruth Ware kende ik ook nog niet, maar haar boeken (en ook de andere boeken van Sarah Goodwin) klinken heel vermakelijk en precies als wat ik leuk vind.

Bedankt voor de tips!

Ja die bedoel ik inderdaad! 

Sherlock schreef op 26-05-2024 om 23:17:

Had niemand moeite met de hoofdpersoon in Stranded van Sarah Goodwin? Ik vond het zo frustrerend hoe die omging met de situaties. Ik heb best vaak in mijn hoofd geschreeuwd ZEG OF DOE DAN IETS.

Verder was het wel een goed verhaal en een spannend boek.

Jawel hoor! Ik heb dat boek geluisterd en ik zat echt regelmatig met mn ogen te rollen 

Ik heb net Buitenleven van Nina Polak uit. Met enige regelmaat mooi taalgebruik maar het wist me niet enorm te boeien. Het ging voor mij te langzaam. 
Verder deel 1 geluisterd van de waldfriede serie geluisterd. Best mooi, maar veel minder gelaagd dan de leeuwenhof serie van dezelfde schrijfster. 
Ik ben nu begonnen met het luisteren van  storm and fury en die doet me erg denken aan fourth wing. 

Cala schreef op 26-05-2024 om 22:

Bedoel je Lucy Foley? Ik heb echt genoten van The Guest List en The Hunting Party!
The Paris Apartment heb ik dan weer niet uitgelezen, kon me niet boeien. Maar ik zie dat ze volgende maand een nieuw boek heeft, dus die komt ook op de lijst.
En Ruth Ware kende ik ook nog niet, maar haar boeken (en ook de andere boeken van Sarah Goodwin) klinken heel vermakelijk en precies als wat ik leuk vind.

Bedankt voor de tips!

Jij ook bedankt voor deze tip! Ik heb “Het appartement” wel uitgelezen, vond het niet mega-goed, maar wel lekker doorlezen, dus die andere boeken van haar klinken zeer interessant 💃🏻

Ruth Ware heb ik “in een donker donker bos” en “door het sleutelgat” gelezen. Heel spannend!

Dank voor de reminder, ik ga haar andere boeken nu ook meteen op mijn Kobo lijstje zetten 👍🏻

Ik ben aan Het negende huis begonnen. Zit er nog niet echt in, maar ik hou nog even vol.
Voor op bed ben ik begonnen met De wereld van Sophie. Eigenlijk veel te dik voor op bed, maar helaas was er op de onlinebieb geen exemplaar beschikbaar

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.