Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ik hou van boeken die over andere boeken gaan De Troostbibliotheek gaat op mijn lijstje. 
T Is maf, ik zou zweren dat ik eerder iets van Vikram Seth heb gelezen, maar geen van de titels van zijn boeken zegt me echt iets. Misschien heb ik ooit iets over hem gelezen dan..

bieb1963 schreef op 23-03-2024 om 21:29:

Eerste deel van Het Bureau van Voskuil net uit. Echt fantastisch!

O die heb ik ook gelezen, Heel mooi, en eigenlijk gebeurt er niets bijzonders.

Ik vond De moeder van Nicolien, van hem ook een prachtig boek. Wel een stuk heftiger.

Ik las het nadat mijn dementerende moeder was overleden, en ik herkende zoveel

Mick87 schreef op 23-03-2024 om 22:44:

[..]

Oh dat boek ken ik van naam. In De Troostbibliotheek van Sara Nisha Adams komt dat boek namelijk voor. Het verhaal gaat over een leeslijst met boeken er op. En dat boek staat op die lijst en een deel van het boek beslaatnl dat de personages dat boek lezen, en het beschrijft wat het verhaal met de personages doet.

Nu ben ik ook wel benieuwd naar dat boek

Dat boek heb ik ook gelezen, en me toen voorgenomen dat boekenlijstje over te nemen, en dan die ook ooit eens te lezen (kan best zijn dat ik er al van gelezen heb) maar ben dat vergeten dus

Miekje6 schreef op 23-03-2024 om 22:58:

[..]

Haha dat heb ik ook. Kwam ook al een ander boek van die leeslijst tegen, waar ik ook nieuwsgierig door werd, weet even niet meer welke..

Het lijstje wat ik herinner:

- little women 

- to kill a mockingbird

- the kite runner

- life of pi

- pride and predjudice 

- a suitable boy

En verder? Of heb ik ze allemaal genoemd ? (kan me herinneren een boek over een overleden echtgenote)

Mick87 schreef op 23-03-2024 om 23:15:

[..]

Het lijstje wat ik herinner:

- little women

- to kill a mockingbird

- the kite runner

- life of pi

- pride and predjudice

- a suitable boy

En verder? Of heb ik ze allemaal genoemd ? (kan me herinneren een boek over een overleden echtgenote)

Goed bezig, verder nog iets met een vrouwennaam, Rebecca?

Niet op de lijst, maar wel een onderdeel uit het boek is A time travelers wife. 

Ik geloof dat ik geen enkel boek van de lijst heb gelezen, een aantal had ik zelfs nog nooit van gehoord. Kan me voorstellen dat je het boek anders beleefd als je deze titels wel kent. 

O heb al wat  van die lijst gelezen, Life of pi aan begonnen, maar kwam er niet door, Tome travellers wife wel gelezen, goed boek, ik lees t allemaal wel vertaald

Mick87 schreef op 23-03-2024 om 23:15:

[..]

Het lijstje wat ik herinner:

- little women

- to kill a mockingbird

- the kite runner

- life of pi

- pride and predjudice

- a suitable boy

En verder? Of heb ik ze allemaal genoemd ? (kan me herinneren een boek over een overleden echtgenote)

Beloved, van Toni Morrison (die leek me afschuwelijk heftig om te lezen).

Rebecca inderdaad.

Ik ga het opgeven met Ik heb een paar vragen voor je. Volgens mij probeer ik dat boek al maanden uit te lezen maar het pakt me gewoon écht niet. Tenzij iemand zegt: het einde is fantastisch, dan wil ik nog wel doorzetten. Maar ik ben zeker op driekwart en nog steeds denk ik 'ugh' als ik het zie liggen.

Fiorah schreef op 29-03-2024 om 10:49:

Ik ga het opgeven met Ik heb een paar vragen voor je. Volgens mij probeer ik dat boek al maanden uit te lezen maar het pakt me gewoon écht niet. Tenzij iemand zegt: het einde is fantastisch, dan wil ik nog wel doorzetten. Maar ik ben zeker op driekwart en nog steeds denk ik 'ugh' als ik het zie liggen.

Lekker laten liggen dan, er zijn nog zoveel andere goede boeken waar je anders niet aan toekomt

Ik ben met deel 3 van de Levende schepen bezig

Dit heb ik uit :

550x819.jpg

Ik vond het een  prachtig boek.  Het speelt rond 1900 in Amerika  en geeft een goede indruk van die tijd.    Een dramatisch verhaal over een verboden liefde en het gevolg daarvan.

klaar met  biografie van Mariah Carey.. ik kende haar levensverhaal wel een beetje maar dat het zo heftig was....
moest af en toe stoppen met lezen. vind het wel jammer dat ze door sommige stukken heen vliegt en andere weer lang van stof is.

veel dingen waar overschrijft met name ''biracel zijn'' herken ik niet echt bij mezelf maar heb het wel in mijn omgeving meegemaakt. 

Ik heb The Frozen River van Ariel Lawhon gelezen. Een aanrader wat mij betreft, zeker als je van geschiedenis houdt.
Geïnspireerd op het dagboek van Martha Ballard 1735 - 1812, American midwife and healer. 

het verbond van het water van Abraham Verghese is uit. Eindelijk. Sommige stukken waren wel wat zwaar. Maar al met al een prachtig boek. Speelt zich af in India door verschillende decennia heen. Ook gaat het verhaal voor een heel deel  over de ziekte Lepra. 
Dat vind ik dus ook zo fijn aan lezen: je leert echt een andere wereld kennen. India wist ik niet zoveel van. En ook niet hoe heftig die ziekte is en wat een taboe er op heerst.

Nu even wat luchtigers: stille schreeuw van Angela Marsons. 

Bezig met een klassieker: Jane Eyre. 

Ik ben bezig in One Day maar het pakt me nog niet echt. Herkenbaar?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.