Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Moosey schreef op 17-03-2024 om 21:05:

Oh, fijn Mick! Ik vind Cutting for Stone van hem nog steeds één van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen. Wist niet dat hij er recent nog een geschreven had, gaat op m’n lijstje

Het is wel een genre waar je van moet houden en het is een dikke pil. Maar het is echt een boek wat je aan het denken zet. Een prachtig uitgebreid verhaal tot zover. Benieuwd waar het verder nog heengaat. Ben nog maar op 25% dus nog even te gaan. 

A Court of Mist and Fury uit.

♥️♥️♥️

Even bijkomen en dan door met deel III.

Ergens deze week ook Atlas af-luisteren. Wat een langdradig verhaal zeg, ik wil nog wel weten hoe het afloopt maar het gáát maar door.

Ik heb De Troostbibliotheek gelezen van Sara Nisha Adams. Even inkomen maar het is een lief boek.

Nu verder met Het hof van Mist en Woede van Sarah J. Maas óf met Ik wil je een paar vragen stellen, daarin ben ik halverwege.

Ik ben net aan het derde deel begonnen van de serie van doorns en rozen van Sarah J Maas. 
Ik moet ook snel verder gaan in winterbijwn want die bespreken we tijdens de bijeenkomst van de leesclub volgende week. 
Daarnaast luister ik nog steeds naar gloriedagen van Corina Bomann. 

ik luister het perfecte huwelijk van Anna Ekberg. Echt een goed voorbeeld van een spannende psychologische thriller. Geschreven door een schrijversduo uit Denemarken. Blijkbaar ook verfilmd te zien op Netflix onder de titel l Kærlighed for Voksne

Ik heb het vierde deel van de Helen Grace reeks uit van M.J. Arlidge , Liar Liar. De eerste drie vond ik heel goed, deze viel een beetje tegen. 

Net begonnen in The Frozen River van Ariel Lawhon, ik verwacht er veel van dus hopelijk is het boek zijn hoge score op Goodreads waard. 

Atlas uit. Ehm… na ja het is eindelijk uit. 

kapow schreef op 21-03-2024 om 17:09:

Atlas uit. Ehm… na ja het is eindelijk uit.

Ik ben niet verder gekomen dan de helft van deel 2. En toen dacht ik, ik lees het laatste deel wel om te weten of vader echt nog leeft, zoals ik denk. Maar denk dat ik in onwetendheid blijf

nlies schreef op 21-03-2024 om 22:23:

[..]

Ik ben niet verder gekomen dan de helft van deel 2. En toen dacht ik, ik lees het laatste deel wel om te weten of vader echt nog leeft, zoals ik denk. Maar denk dat ik in onwetendheid blijf

Snap ik heel goed. Je hebt niks gemist. 

Deel 1 van de Levende schepen van Robin Hobb uit, meteen door naar nummer 2

Eerste deel van Het Bureau van Voskuil net uit. Echt fantastisch!

Nou je kunt nog even door bieb

Ik las het Pauperparadijs van Suzanna Jansen. Heel boeiend!

Nu bezig in A suitable boy van Vikram Seth. Weer even moeite met alle namen en families uit elkaar te houden maar het is erg onderhoudend tot nu toe. 

Moosey schreef op 23-03-2024 om 22:04:


Nu bezig in A suitable boy van Vikram Seth. Weer even moeite met alle namen en families uit elkaar te houden maar het is erg onderhoudend tot nu toe.

Oh dat boek ken ik van naam. In De Troostbibliotheek van Sara Nisha Adams komt dat boek namelijk voor. Het verhaal gaat over een leeslijst met boeken er op. En dat boek staat op die lijst en een deel van het boek beslaatnl dat de personages dat boek lezen, en het beschrijft wat het verhaal met de personages doet. 

Nu ben ik ook wel benieuwd naar dat boek

Ik ben nog bezig in Het verbond van het water van Abraham Verghese. het is een dik boek en best wel literair. Het is een goed verhaal, maar soms wel wat zwaar. Dus ik denk dat ik er even iets anders, luchtigers, naast ga lezen. Vandaag meer dan 2.5 uur in dat boek gezeten Dus nu even toe aan iets anders.
Misschien dat ik in dat andere deel van Freia McFadden ga beginnen.

Mick87 schreef op 23-03-2024 om 22:44:

[..]

Oh dat boek ken ik van naam. In De Troostbibliotheek van Sara Nisha Adams komt dat boek namelijk voor. Het verhaal gaat over een leeslijst met boeken er op. En dat boek staat op die lijst en een deel van het boek beslaatnl dat de personages dat boek lezen, en het beschrijft wat het verhaal met de personages doet.

Nu ben ik ook wel benieuwd naar dat boek

Haha dat heb ik ook. Kwam ook al een ander boek van die leeslijst tegen, waar ik ook nieuwsgierig door werd, weet even niet meer welke.. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.