Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ik heb Lessen in chemie uit, vond het erg leuk!

Het volgende boek wordt Het perfecte zusje van Anna van den Breemer.

Ik heb The girls who disappeared van Claire Douglas uit. Het boek viel een beetje tegen en dat kwam doordat ik het gevoel had dat haar problemen haar menselijk zouden moeten maken, maar dan zo geschreven dat het voornamelijk voor vrouwen is. Dat is eigenlijk ook waarom ik het liefst detectives lees van mannelijke schrijvers. Daar heb je nooit dat je een detective denkt te gaan lezen en dat het dan een half romantiek boek blijkt te zijn of dat de vrouw allerlei problemen heeft waarmee ik me zou moeten kunnen identificeren.
Halverwege ben ik dus ook maar aan een ander boek begonnen, maar uiteindelijk wel uitgelezen.
Nu heb ik ook This charming man bijna uit van C.K. McDonnell. Heb nu al zin het volgende boek in deze serie, Love will tear us apart.

begonnen in De Lincoln Highway van Amor Towles.

Net onderweg in het boek. Maar voel nu al aan dat dit mijn genre is. Goed boek tot nu toe

Mick87 schreef op 03-04-2023 om 12:19:

begonnen in De Lincoln Highway van Amor Towles.

Net onderweg in het boek. Maar voel nu al aan dat dit mijn genre is. Goed boek tot nu toe

Oh ik ben hier heel benieuwd naar. Jij leest volgens mij wel vaker boeken die ik ook goed vind.

Ik heb de laatste tijd maar weinig tijd gehad om lekker te lezen, helaas. Ik sla al jullie tips wel op! Afgelopen weekend Mijn belofte aan jou (Colleen Hoover) gelezen, een heel ontroerend liefdesverhaal over de impact van ongewenste kinderloosheid. 

Regendrup.

Regendrup.

03-04-2023 om 21:12 Topicstarter

Ben nu bezig in De Hulp van Freida McFadden. Leest lekker weg. Ben benieuwd hoe het verder gaat: Ben net in deel 2 begonnen!

Gisteren Feniks van Deon Meyer uitgelezen, niet helemaal m'n ding maar toch doorgezet. Geen idee waar het aan lag, misschien omdat het door een man geschreven is, maar ik kwam er niet echt lekker in. Nu bezig in Ciao Sicilia van Marelle Boersma en daar zit ik gelijk lekker in, leuk boek weer!

Vorige week naar de bieb geweest, en deel 3 meegenomen ipv deel 2. Ik twijfelde nog of ik het wel of niet gelezen had, was al een tijd geleden. Dus nu terug om ander deel te halen, of het moet in de onlinebieb zitten. Is van de spiegelpassante serie.

Toevoeging, even gekeken, het is ook online. dus denk dat ik maar thuis blijf

Cala schreef op 03-04-2023 om 11:51:

Ik heb The girls who disappeared van Claire Douglas uit. Het boek viel een beetje tegen en dat kwam doordat ik het gevoel had dat haar problemen haar menselijk zouden moeten maken, maar dan zo geschreven dat het voornamelijk voor vrouwen is. Dat is eigenlijk ook waarom ik het liefst detectives lees van mannelijke schrijvers. Daar heb je nooit dat je een detective denkt te gaan lezen en dat het dan een half romantiek boek blijkt te zijn of dat de vrouw allerlei problemen heeft waarmee ik me zou moeten kunnen identificeren.
Halverwege ben ik dus ook maar aan een ander boek begonnen, maar uiteindelijk wel uitgelezen.
Nu heb ik ook This charming man bijna uit van C.K. McDonnell. Heb nu al zin het volgende boek in deze serie, Love will tear us apart.

Herkenbaar, ik lees ook liever detectives geschreven door een man. MJ Arlidge vind ik daar wel een uitzondering op

nlies schreef op 04-04-2023 om 13:37:

Vorige week naar de bieb geweest, en deel 3 meegenomen ipv deel 2. Ik twijfelde nog of ik het wel of niet gelezen had, was al een tijd geleden. Dus nu terug om ander deel te halen, of het moet in de onlinebieb zitten. Is van de spiegelpassante serie.

Toevoeging, even gekeken, het is ook online. dus denk dat ik maar thuis blijf



Ja die oP volgorde lezen is wel noodzakelijk. Vond ik wel een hele fijne serie, alleen zo lang inkomen bij elk boek 

ik heb net de camino van Anya Niewierra uit. Vond het een goed en spannend boek en was ook en passant nog een geschiedenisles voor mij. Ik was kleuter ten tijde van de oorlog in Joegoslavië dus ik vond dat wel echt meerwaarde

nlies schreef op 04-04-2023 om 13:37:

Vorige week naar de bieb geweest, en deel 3 meegenomen ipv deel 2. Ik twijfelde nog of ik het wel of niet gelezen had, was al een tijd geleden. Dus nu terug om ander deel te halen, of het moet in de onlinebieb zitten. Is van de spiegelpassante serie.

Toevoeging, even gekeken, het is ook online. dus denk dat ik maar thuis blijf

Oh dat is een goede, ik weet ook niet meer of ik deel 2 nu wel of niet heb gelezen.

Fiorah schreef op 04-04-2023 om 18:16:

[..]

Oh dat is een goede, ik weet ook niet meer of ik deel 2 nu wel of niet heb gelezen.

deel 3 staat er ook al op, deel 4 nog niet

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-04-2023 om 08:38

Wandelvrouwtje schreef op 29-03-2023 om 06:51:

[..]

Ik hoor hier zo veel wisselende verhalen over. Laat je weten wat je ervan vond als je hem uit hebt? Ben ik benieuwd naar.

Uit (Wolf Hall van Hillary Mantel).

Wat ik er van vond? Het is geen boek dat je even makkelijk tussendoor leest, maar uiteindelijk absoluut de moeite waard.

De eerste hoofdstukken waren een worsteling.

Het is handig als je wat kennis over Engeland in die tijd hebt. Met name de verschillende hoofdrolspelers, en wat hun functies zijn en inhouden. Dat wordt in het boek namelijk niet uitgelegd. Ik heb na de eerste hoofdstukken toen het begon te duizelen de wikipedia pagina's van de belangrijkste figuren gelezen. Dat hielp heel erg.

De schrijfstijl doet mij een beetje denken aan een toneelstuk. Veel dialogen en feitelijke beschrijvingen van situaties. Weinig gevoelens.

Het is in derde persoon geschreven, waardoor het regelmatig niet duidelijk is wie er spreekt. In de praktijk merkte ik dat het dan meestal Cromwell was. Dus daar ben ik vanaf dat moment standaard vanuit gegaan - helpt ook erg bij het begrijpen.

Ik ga als volgende boek iets luchtigers doen, maar wil daarna zeker ook de volgende delen lezen.

Ik ben Het boek van vergeten woorden aan het lezen van Pip Williams. Echt een aanrader!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.