Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Lali schreef op 29-03-2023 om 17:04:

[..]

Ik ben van haar nu begonnen in Zomer van de waarheid. Boeiend boek! Met een hoofdpersoon die voor zichzelf opkomt.

Oh die heb ik dan weer niet gelezen! Dat is een roman toch?

Fiorah schreef op 29-03-2023 om 23:21:

[..]

Oh die heb ik dan weer niet gelezen! Dat is een roman toch?

Ja, een gewone roman! Hoewel er in het 2e deel toch een moord voorkomt.

stond op de bieb en ik zocht wat humoristisch, geen flauwe grappen, maar kon niets bedenken. Iemand die me inspiratie kan geven?

Ik heb Mijn belofte aan jou - Colleen hoover in 2 dagen uit gelezen. Een verdrietig verhaal over een koppel met een onvervulde kinderwens.

Nu ga ik beginnen in De kleine theewinkel in Tokyo - Julie Caplin

Gisteren Kleine meid van Sophie Hannah uit gelezen.
Best een origineel verhaal, al had ik wel redelijk snel door hoe het ongeveer in elkaar zat.

Inmiddels begonnen in Wacht maar af van Loes den Hollander.

@ nlies : is dit misschien iets voor jou?

9789083059808?hash=6b24fe7&width=556

Vanmiddag uit de afprijsbak bij mijn boekwinkel Hex van Thomas Olde Heuvelt gekocht voor 3.99.  Ben benieuwd !

nlies schreef op 30-03-2023 om 17:58:

stond op de bieb en ik zocht wat humoristisch, geen flauwe grappen, maar kon niets bedenken. Iemand die me inspiratie kan geven?

Ik vond Zeg maar Agaath ook erg leuk om te lezen. 


Na het overlijden van haar man besluit Agaath (78) haar villa in Amsterdam-Zuid te ontruimen, onder toeziend oog van kaketoe De Generaal. Dankzij een advertentie in de supermarkt krijgt ze hulp van vakkenvuller Karim (18), die nog geen idee heeft wat hij wil met zijn leven. Samen slaan ze nieuwe wegen in. Hij laat haar kennismaken met hiphop, zij leert hem Arabisch. Dan stuit Karim op een stapel oude liefdesbrieven. Wie is die mysterieuze man die Agaath zo aanbad? En kan Karim haar helpen haar grote liefde op te sporen?

Dankzij deze onwaarschijnlijke vriendschap ontdek je dat het geluk in je leven soms uit onverwachte hoek komt. Een boek waar je blij van wordt.’ – André van Duin
‘Een verhaal dat onder je huid gaat zitten. Hoe onaangepaster Agaath zich gedraagt, hoe meer je hoopt dat ze weer gelukkig wordt.’ – Ilse Warringa
‘Agaath en Karim daveren als twee sympathieke olifanten door de porseleinkast van hun wereldje. Heerlijk om erbij te mogen zijn.’ – Erik van Muiswinkel

Regendrup.

Regendrup.

31-03-2023 om 20:32 Topicstarter

Op de valreep van maart ga ik vanavond Moederdag nog uitlezen! Vond het een goed lezend verhaal en werd steeds op het verkeerde been gezet: daar hou ik van!! 
Dus..  nog een Nele Neuhaus proberen hierna denk ik 

Beterlaat2021! schreef op 31-03-2023 om 08:03:

@ nlies : is dit misschien iets voor jou?

9789083059808?hash=6b24fe7&width=556

Ik heb deze dus serieus al 2 keer uit de bieb meegenomen maar elke keer niet gelezen. Las in de Linda dat het verfilmd gaat worden dus toch nog maar eens meenemen.

Wacht maar af van Loes den Hollander gisterenavond nog uitgelezen.
Een boeiend verhaal dat heel veel kanten op had gekund, waardoor het niet gelijk overduidelijk was wie "de dader" was.

Nele Neuhaus staat nu ook op mijn lijstje maar eerst Het duivelskind van Maria Genova en Angel van der Vecht met als onderschrift foute ouders en falende jeugdzorg.

Na ongeveer 100 pagina's gestopt met de kleine theewinkel in Tokio het wilde me helaas niet boeien. 

Net Alter Ego van Esther Verhoef gelezen.
Kon me goed boeien. Niet superspannend maar wel vlot geschreven. Het boek maakt je vooral nieuwsgierig. 
Nu begonnen in Duizend Vaders van Nhung Dam. Sommige dingen in het boek zijn grappig herkenbaar omdat het speelt op de plek waar ik (en Nhung) ben opgegroeid. 

Het duivelskind van Maria Genova en Angel van der Vecht uit.
Wederom een waargebeurd verhaal over kindermisbruik en mishandeling waarbij jeugdzorg hele grote steken heeft laten vallen.
Het vorige soortgelijk boek (En toch hield ik van hem van Maria Landon)
voelde voor mij als een ongeloofwaardig verhaal omdat ik mij niet voor kon stellen dat jeugdzorg zo faalt in Nederland.
Na het lezen van dit boek moet ik daarop terug komen.
Soortgelijke verhalen met ook hier ernstig falende instanties.
Het boek is wel "slecht" geschreven, het is meer een opsomming van gebeurtenissen dan het verhaal van het kind.
Daarom even iets anders voordat ik aan deel 2 begin.

Nele Neuhaus staat inmiddels op mijn ereader maar eerst nog In het vizier van Karen Rose.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

02-04-2023 om 20:00

Wandelvrouwtje schreef op 29-03-2023 om 06:52:

ik heb net Dynastie van Tom Holland uit. Was interessant. Nu begonnen in Han van Min Jin Lee, dikke pil.

Han heb ik weggelegd en ga ik ook niet weer oppakken. Zo anders dan haar andere boek, Pachinko. Ik vond de hoofdpersoon erg onsympathiek en het verhaal weinig boeien. Nu even totaal wat anders: Naked in death van J.D. Robb.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.