Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

06-04-2023 om 05:35

Coreopsis schreef op 05-04-2023 om 08:38:

[..]

Uit (Wolf Hall van Hillary Mantel).

Wat ik er van vond? Het is geen boek dat je even makkelijk tussendoor leest, maar uiteindelijk absoluut de moeite waard.

De eerste hoofdstukken waren een worsteling.

Het is handig als je wat kennis over Engeland in die tijd hebt. Met name de verschillende hoofdrolspelers, en wat hun functies zijn en inhouden. Dat wordt in het boek namelijk niet uitgelegd. Ik heb na de eerste hoofdstukken toen het begon te duizelen de wikipedia pagina's van de belangrijkste figuren gelezen. Dat hielp heel erg.

De schrijfstijl doet mij een beetje denken aan een toneelstuk. Veel dialogen en feitelijke beschrijvingen van situaties. Weinig gevoelens.

Het is in derde persoon geschreven, waardoor het regelmatig niet duidelijk is wie er spreekt. In de praktijk merkte ik dat het dan meestal Cromwell was. Dus daar ben ik vanaf dat moment standaard vanuit gegaan - helpt ook erg bij het begrijpen.

Ik ga als volgende boek iets luchtigers doen, maar wil daarna zeker ook de volgende delen lezen.

Dankjewel! Dit klinkt een stuk genuanceerder dan wat er op sommige andere sites staat, fijn.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

06-04-2023 om 06:34

Fiorah schreef op 05-04-2023 om 22:43:

Ik ben Het boek van vergeten woorden aan het lezen van Pip Williams. Echt een aanrader!

Helemaal mee eens!

MenacingSwan87

MenacingSwan87

06-04-2023 om 06:59

Ik lees al een tijdje De kat van de Dalai lama van David Michie.

JeanneD1982 schreef op 06-04-2023 om 06:59:

Ik lees al een tijdje De kat van de Dalai lama van David Michie.

Ben je er al een tijdje in bezig omdat je er niet doorheen komt, of is het een aanrader? 
Heb het boek opgezocht n.a.v. jouw berichtje en het lijkt me eigenlijk best leuk als afwisseling van alle thrillers die ik lees, dus ik hoop op optie twee 😁

Ik kreeg afgelopen week van een kennis een hele lange lijst met boeken die voor een klein prijsje verkocht worden.
Ik lees inmiddels alleen nog maar digitaal maar mocht er iemand hier interesse hebben mag ik de lijst doorsturen.
Het zijn meer dan 300 boeken dus het is een aardig lijstje 

kapow schreef op 17-03-2023 om 22:18:

De Moordclub (op donderdag) uit, na bijna 3 weken. Het was oké maar pakte me helaas niet echt.

Ik ga verder met het luisterboek De Olijfboom van Lucinda Riley.

Bijna uit en weer lang mee bezig geweest zie ik. Ik zit in een drukke periode en ik kom amper aan lezen toe de komende maanden. Het topic blijf ik wel in stilte volgen!

Het heeft even geduurd maar In het vizier van Karen Rose is uit.
Doordat ik er dit keer wat langer over heb gedaan om het uit te lezen moest ik af en toe even teruglezen, dit haalde voor mij wel wat vaart uit het verhaal (terwijl dat geheel aan mij lag  )
Maar uiteindelijk een spannend boek met een sterke verhaallijn.

Nu even een "niet teveel nadenken" boek 
Alter ego van Esther Verhoef.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

12-04-2023 om 21:25

Ik ben nu bezig in The priory of the orange tree en geniet ervan. Hij krijgt erg wisselende recensies en dat snap ik wel, maar ik ben erg positief. Na enkele dagen pas op de helft, en ik heb zin in de tweede helft.

Nazomer van Ester Verhoef net uit. Las wel lekker weg. Goed om uit mijn leesdip te komen. 

Nu begonnen aan De overlevenden van Alex Schulman. Ben er al enthousiast over. 

ik heb deel 2-3 van de spiegelpassante intussen uit, en ben nu halfweg :Je liet me leven, van Catherine Ryan Howard. 
Origineel idee, en ik wil het wel uitlezen, maar ga eerst maar met deel 4 van de spiegelpassante verder.
Mijn reader loopt niet meer opeens snel leeg, maar als ik hem aan de pc aansluit, krijg ik nogal vaak het bericht dat pc het apparaat niet herkent?? En dan opeens heeft hij hem te pakken, dus denk toch dat reader zijn langste tijd heeft gehad. Ligt vast niet aan de kabeltjes, want fout is bij allebei

Dolfje schreef op 02-04-2023 om 20:14:


Het volgende boek wordt Het perfecte zusje van Anna van den Breemer.

Helaas moest dat boek terug naar de bieb want gereserveerd door een hoop anderen, had er nog geen letter in gelezen.

Las even niks want weekend weg en van de week tussendoor Morris van Bart Moeyart. Klein maar mooi boekje.

Heb de nieuwe Esther Verhoef klaar liggen en ga daar dadelijk in beginnen.

Ik heb eindelijk De amandelboom uit. Het kon mij niet echt grijpen, ondanks dat het op zich een mooi verhaal was.
Daarom tussendoor Kus kus, bezness gelezen van Noor Stevens. Over een Nederlandse vrouw die gevangen zat in een huwelijk met een Egyptenaar. Dit boek las zeer snel en had ik zomaar uit. De moeite waard.

Dolfje schreef op 13-04-2023 om 07:27:

[..]

Helaas moest dat boek terug naar de bieb want gereserveerd door een hoop anderen, had er nog geen letter in gelezen.

Las even niks want weekend weg en van de week tussendoor Morris van Bart Moeyart. Klein maar mooi boekje.

Heb de nieuwe Esther Verhoef klaar liggen en ga daar dadelijk in beginnen.

Jammer dat je het perfecte zusje terug moets brengen, ik heb dit boek ook op mijn wishlist staan, lees er veel goeds over.

Tover-Feetje schreef op 12-04-2023 om 12:43:

Het heeft even geduurd maar In het vizier van Karen Rose is uit.
Doordat ik er dit keer wat langer over heb gedaan om het uit te lezen moest ik af en toe even teruglezen, dit haalde voor mij wel wat vaart uit het verhaal (terwijl dat geheel aan mij lag )
Maar uiteindelijk een spannend boek met een sterke verhaallijn.

Nu even een "niet teveel nadenken" boek
Alter ego van Esther Verhoef.

Ik ben in die eerstgenoemde begonnen gisteren. 

Fiorah schreef op 28-03-2023 om 11:09:

Nele Neuhaus schrijft fijne detectives vind ik!

Inderdaad mooie thrillers .is n duitse schrijfster .

Nog n duitse schrijfster  Charlotte Link  heeft ook geweldige thrillers  geschreven . 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.