Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Lali schreef op 23-03-2023 om 20:58:

[..]

Die heb ik geluisterd! Fijn voorgelezen. Ik heb me af en toe wel geergerd aan een van de hoofdpersonen, maar vond het een vermakelijk boek. Ben maar van alles gaan opruimen in huis om dan ondertussen te kunnen luisteren Boek moest uit!

Kon er van de week nog niet helemaal inkomen dus eerst even in wat anders begonnen. 

Beterlaat2021! schreef op 25-03-2023 om 08:57:

Lezen jullie voordat je een boek begint de beoordelingen op internet?
Ik wel en nou heb ik er spijt van. Ik vond in een straatbieb een thriller van een favoriete schrijfster.

Lees ik op internet dat lezers teleurgesteld zijn dat ze na het lezen van het boek nóg niet weten wie het gedaan heeft...
Vervelend dat ik dat nu weet!

Nee, maar haal wel eens een boek nav recensies. Maar dat zegt vaak ook maar weinig heb ik gemerkt. Dunkelblum Zwijgt bijvoorbeeld. Lastig boek. 

Ik heb in een ruk Briefjes voor Pelle van Marlies Slegers gelezen. 
Het is een jeugdboek maar poeh, prachtig! Goed geschreven, emotioneel, rauw en toch eerlijk. 
Ik had Ludovico Einaudi op de achtergrond.
en hoe toevallig en prachtig dat in de apotheose van het boek de muziek precies zo meeging.  

Regendrup.

Regendrup.

28-03-2023 om 10:41 Topicstarter

Ik heb de gehele zomerreeks van Tamara Postma uit. Die hebben mijn aantal gelezen boeken dit jaar wel enorm opgeschroefd haha.

Nu ben ik bezig in een heel ander boek, namelijk Moederdag van Nele Neuhaus. Ik wist niet dat het eigenlijk ook een serie boeken is, maar het leest prima los tot nu toe. 

Oh en ik luister De geheimen van de kostschool van Lucinda Riley omdat het e-book niet in Kobo Plus staat. En ik moest nogal wat uurtjes in de auto doorbrengen de afgelopen tijd, dus die heb ik in de files geluisterd. Helaas nog niet klaar, maar luisteren doe ik eigenlijk alleen als ik alleen in de auto zit. 

Nele Neuhaus schrijft fijne detectives vind ik!

Regendrup.

Regendrup.

28-03-2023 om 11:46 Topicstarter

Fiorah schreef op 28-03-2023 om 11:09:

Nele Neuhaus schrijft fijne detectives vind ik!

Fiorah schreef op 28-03-2023 om 11:09:

Nele Neuhaus schrijft fijne detectives vind ik!

Vind het tot nu toe erg fijn lezen en spannend! Wel veel verschillende personages.

Is het eerste boek dat ik van deze auteur lees. 

Fiorah schreef op 28-03-2023 om 11:09:

Nele Neuhaus schrijft fijne detectives vind ik!

o die ken ik niet, zal eens zoeken

Ik ga opnieuw beginnen aan De jongen, de viool en de meester van Julie Thomas. Ik was daar al in begonnen en het sprak me ook aan, maar ik kwam - dacht ik - ib tijdsnood voor de leesclub en ben toen snel het boek daarvoor gaan lezen. Dat was De herinnerde soldaat van Anjet Daantje. Dat boek vond ik uiteindelijk wel heel mooi, maar het begin vond ik lastig omdat ik de schrijfstijl niet mooi vind. De zinnen worden in één grote brei aan elkaar geknoopt met heel vaak het woord ‘en’. 

Ninoea schreef op 28-03-2023 om 18:52:

Ik ga opnieuw beginnen aan De jongen, de viool en de meester van Julie Thomas. Ik was daar al in begonnen en het sprak me ook aan, maar ik kwam - dacht ik - ib tijdsnood voor de leesclub en ben toen snel het boek daarvoor gaan lezen. Dat was De herinnerde soldaat van Anjet Daantje. Dat boek vond ik uiteindelijk wel heel mooi, maar het begin vond ik lastig omdat ik de schrijfstijl niet mooi vind. De zinnen worden in één grote brei aan elkaar geknoopt met heel vaak het woord ‘en’.

Ik heb hier van haar Het lied van Ooievaar en Dromedaris liggen. Nog niet in begonnen. 

Vandaag nog weer drie boekjes van de Grote Vriendelijke 100 gelezen. En net is de nieuwe Esther Verhoef bezorgd. Een hele mooie gebonden versie, gesigneerd. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-03-2023 om 06:01

Ik ben begonnen in Wolf Hall van Hillary Mantel. Over Thomas Cromwell (Engels politicus uit de 16e eeuw).
 
Hoewel ik historische romans vaak prachtig vind, leest deze best lastig en kom ik niet echt in het verhaal. In veel dialogen is niet duidelijk wie er spreekt (alleen "he", en er zijn nogal wat verschillende personages). En omdat het een dik boek is, ruim 500 paginas, gaat het nog wel even duren... Ik weet niet of ik de twee volgende delen ook ga lezen.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

29-03-2023 om 06:51

Coreopsis schreef op 29-03-2023 om 06:01:

Ik ben begonnen in Wolf Hall van Hillary Mantel. Over Thomas Cromwell (Engels politicus uit de 16e eeuw).

Hoewel ik historische romans vaak prachtig vind, leest deze best lastig en kom ik niet echt in het verhaal. In veel dialogen is niet duidelijk wie er spreekt (alleen "he", en er zijn nogal wat verschillende personages). En omdat het een dik boek is, ruim 500 paginas, gaat het nog wel even duren... Ik weet niet of ik de twee volgende delen ook ga lezen.

Ik hoor hier zo veel wisselende verhalen over. Laat je weten wat je ervan vond als je hem uit hebt? Ben ik benieuwd naar.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

29-03-2023 om 06:52

ik heb net Dynastie van Tom Holland uit. Was interessant. Nu begonnen in Han van Min Jin Lee, dikke pil.

Fiorah schreef op 28-03-2023 om 11:09:

Nele Neuhaus schrijft fijne detectives vind ik!

Ik ben van haar nu begonnen in Zomer van de waarheid. Boeiend boek! Met een hoofdpersoon die voor zichzelf opkomt.

Wandelvrouwtje schreef op 29-03-2023 om 06:51:

[..]

Ik hoor hier zo veel wisselende verhalen over. Laat je weten wat je ervan vond als je hem uit hebt? Ben ik benieuwd naar.

Ja, ik ben ook heel benieuwd! Hij staat hier in de boekenkast, maar ik heb de moed nog niet gevonden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.