Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Alle verhalen van Kikker en Pad ❤️

SuzyQFive schreef op 23-03-2023 om 17:55:


Nu op de bank met Jojo Moyes - In haar schoenen.

Die heb ik geluisterd! Fijn voorgelezen. Ik heb me af en toe wel geergerd aan een van de hoofdpersonen, maar vond het een vermakelijk boek. Ben maar van alles gaan opruimen in huis om dan ondertussen te kunnen luisteren Boek moest uit!

Achter de voordeur van Alex Marwood uit.
Leuk boek met voldoende spanning.
Korte hoofdstukken waarin iedere hoofdpersoon zijn eigen verhaal vertelt.
De gebeurtenissen worden wel beeldend omschreven, dus hou je niet van "luguber" zou ik dit boek overslaan.

Nu een waargebeurd verhaal van een meisje dat door haar vader werd gedwongen tot prostitutie.
En toch hield ik van hem van Maria Landon.

Ik zag laatst een leuk boek liggen, maar dat bleek deel twee te zijn in een serie. Dus deze week heb ik deel één gelezen; The Sanatorium van Sarah Pearse. Het had zo leuk kunnen zijn, als de hoofdpersoon niet zo'n ontzettende onstabiele muts was geweest. Ik vind hoofdpersonen met bagage of onhandige karaktertrekken best leuk, maar niet als ze daardoor eigenlijk niet in staat zijn om te doen wat ze moeten doen (zoals deze detective). Deel twee ga ik dus niet meer lezen.
Zo ga ik denk ik beginnen in The night raven van Sarah Painter.

even een update wat betreft mijn e-reader. De batterij gedraagt zich weer prima

Ooh ik snap dat Cala! Dat beïnvloedt toch je gevoel over het boek.

Fijn Nlies!

Ik kom maar niet in de Kleur van Toverij en overweeg het gewoon terug te brengen en eerst de serie van Robin Hobb uit te lezen voor ik me verder aan Fantasy waag.

Vinden jullie de vervolgdelen van De Genezer van Zalindov de moeite waard? Ik vond boek 1 een fijn boek, maar ben direct daarna gestopt omdat ik de plottwist zó stom vond 😅. Maar er zijn nog 2 boeken zag ik in de boekwinkel.

Lezen jullie voordat je een boek begint de beoordelingen op internet?
Ik wel en nou heb ik er spijt van. Ik vond in een straatbieb een thriller van een favoriete schrijfster.

Lees ik op internet dat lezers teleurgesteld zijn dat ze na het lezen van het boek nóg niet weten wie het gedaan heeft... 
Vervelend dat ik dat nu weet!

Beterlaat2021! schreef op 25-03-2023 om 08:57:

Lezen jullie voordat je een boek begint de beoordelingen op internet?
Ik wel en nou heb ik er spijt van. Ik vond in een straatbieb een thriller van een favoriete schrijfster.

Lees ik op internet dat lezers teleurgesteld zijn dat ze na het lezen van het boek nóg niet weten wie het gedaan heeft...
Vervelend dat ik dat nu weet!

Ik lees vooraf ook de reviews en als de meerderheid negatief is laat ik daardoor ook wel eens een boek aan mij voorbij gaan.
Als ik , zoals jij nu, min of meer het einde lees zou ik daar ook van balen.
Voor mij misschien wel een reden om er niet meer in te beginnen.

Fiorah schreef op 25-03-2023 om 08:41:

Ooh ik snap dat Cala! Dat beïnvloedt toch je gevoel over het boek.

Fijn Nlies!

Ik kom maar niet in de Kleur van Toverij en overweeg het gewoon terug te brengen en eerst de serie van Robin Hobb uit te lezen voor ik me verder aan Fantasy waag.

Vinden jullie de vervolgdelen van De Genezer van Zalindov de moeite waard? Ik vond boek 1 een fijn boek, maar ben direct daarna gestopt omdat ik de plottwist zó stom vond 😅. Maar er zijn nog 2 boeken zag ik in de boekwinkel.

 O ik heb dat boek de eerste keer ook teruggebracht omdat ik er niet door kwam, nu heb ik de hele serie hier staan, maar het wordt pas echt leuk als de verhalen zich meer rond de heksen en de nachtwacht en de Dood gaan afspelen.  misschien kun je beginnen met zijn jeugdboeken zoals De vrijgemaakte ortjes. Of probeer het monsterlijk regiment

Aah dank voor de tip!

BeterLaat - als ik eenmaal heb besloten een boek te lezen, lees ik NOOIT recensies. Want die kunnen heel demotiverend zijn. Ik lees alleen recensies van tevoren, als ik twijfel of ik iets wil lezen (en dan meestal nog niet). Soms lees ik ze achteraf, als ik wil weten of mijn mening nou echt zo afwijkend is ,😂.

En toch hield ik van hem van Maria Landon uit.
Een waargebeurd verhaal van een meisje dat door haar vader werd gedwongen tot prostitutie.
Voor mij een ongeloofwaardig verhaal, wat ik dan ook weer lastig vind om te zeggen omdat ik daarmee impliceer het slachtoffer niet te geloven.
Nu De gevangene van B.A Paris. 

Fiorah schreef op 25-03-2023 om 12:41:

Aah dank voor de tip!

BeterLaat - als ik eenmaal heb besloten een boek te lezen, lees ik NOOIT recensies. Want die kunnen heel demotiverend zijn. Ik lees alleen recensies van tevoren, als ik twijfel of ik iets wil lezen (en dan meestal nog niet). Soms lees ik ze achteraf, als ik wil weten of mijn mening nou echt zo afwijkend is ,😂.

Zo doe ik het ook! Of heel soms tijdens het lezen kijk ik alvast op goodreads, als ik twijfel of ik wil doorlezen. Soms staan daar dan zoveel slechte reviews dat ik aan de hand daarvan beslis om het boek niet uit te lezen


Nu De gevangene van B.A Paris.

Ik begon vanavond enthousiast in het boek maar het kwam me gelijk allemaal zo bekend voor.
Blijk ik het al gelezen te hebben 
Dan nu naar Kleine meid van Sophie Hannah.

De amandelboom van Michelle Cohen Corasanti gelezen. Las lekker weg ondanks het heftige thema.

Wij waren, ik ben nu ook eindelijk uit. Het was heftig en interessant, maar ik vond het absoluut niet fijn lezen. 

Nu herlees ik IM van Connie Palmen, vind het een mooi verhaal over haar relatie met Ischa Meijer. 

En ik lees Met slaande deuren, over de kunst van het ruziemaken. Beetje werkgerelateerd, maar interessant. 

Ik heb de laatste tijd weinig gelezen, maar nu ben ik weer op het goede pad. 

Ik was begonnen in Pappie's kleine meid slaapt niet meer op straat en ging er vanuit dat dit 1 boek was, maar zijn 2 boeken in 1, dat staat niet duidelijk op de cover, dus had het niet door toen ik dit boek kocht. Het eerste boek pappie's kleine meid slaapt op straat heb ik nu uit, wat een heftig verhaal. Maar het 2e boek littekens van de straat ga ik nu nog even niet lezen, wellicht later. Voor nu ga ik denk ik even iets luchtig kiezen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.