Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Miss_Moneypenny schreef op 17-03-2023 om 10:39:

[..]

Waarom vond je het tegenvallen?

Ik ben begonnen aan De amandelboom. Ben nog niet zo ver, maar twijfel of ik verder ga lezen. Iemand hier gelezen? Is het een aanrader?

Ik vond het een prachtig boek! In de trant van De vliegeraar. 

De Moordclub (op donderdag) uit, na bijna 3 weken. Het was oké maar pakte me helaas niet echt. 

Ik ga verder met het luisterboek De Olijfboom van Lucinda Riley. 

Wandelvrouwtje schreef op 17-03-2023 om 17:38:

[..]

Ik heb ervan genoten . Heb je nog tips voor boeken die erop lijken?

Poeh, erop lijken vind ik lastig, maar andere boeken die ik prachtig vond zijn:

Vingervlug - Sarah Waters

De boekbinder - Bridget Collins 

Noem me bij jouw naam - Andre Aciman 

Het onzichtbare leven van Addie LaRue - V.E. Schwab










Ik ben De vriendelijke 100 aan het lezen (de 100 beste kinderboeken) maar af en toe ook wat anders tussendoor. 
Net het boekenweekgeschenk uitgelezen. 
Van de vriendelijke 100 lees ik nu de trilogie van Floortje Zwigtman. Eerder al eens gelezen en ze staan in mijn kast, toch lees ik hem als ebook want het zijn zware boeken. 
Net wel het boekenweekgeschenk uitgelezen. Wel aardig. Leest goed weg. Ook goed te lezen voor de jeugd. 

Ik vind die van Floortje Zwigtman prachtig! Vooral de eerste. 

Volgens mij heb ik nog nooit een Boekenweekgeschenk gelezen. Ik hou niet van die kleine boekjes en ik vond Het Smelt ook geen fijn boek.

Het één-na-laatste boek van Bryndza is echt weer als vanouds!

Ik heb net Verzwegen, het laatste deel van de Will Trent serie van Karin Slaughter uit. Ga nu beginnen aan Feniks van Deon Meyer, benieuwd of ik in mijn boekenkast nog iets tegenkom wat net zo goed is als Slaughter

Fiorah schreef op 18-03-2023 om 18:23:

Ik vind die van Floortje Zwigtman prachtig! Vooral de eerste.

Volgens mij heb ik nog nooit een Boekenweekgeschenk gelezen. Ik hou niet van die kleine boekjes en ik vond Het Smelt ook geen fijn boek.

Het één-na-laatste boek van Bryndza is echt weer als vanouds!

Ik heb alle ooit verschenen boekenweekgeschenken. Mijn moeder is ermee begonnen te verzamelen. Vorig jaar heb ik het laatste ontbrekende stuk aangeschaft. Jaren voor gespaard 😅. Het ging om het mapje anzichtkaarten uit 1934. Alles tot mijn moeders overlijden staat nog in mijn vaders huis (die kan er nog geen afscheid van nemen, dan is het of er weer een stukje van mijn moeder weggaat). Daarna heb ik zelf thuis staan. Ik heb ze lang niet allemaal gelezen hoor. Vooral de wat oudere niet. Maar wel Oeroeg bijvoorbeeld. 

poeh ik heb een hoop gelezen afgelopen tijd : 
Victor Judith Fanto vond het wel mooi maar het was een hoop gehakketak tussen de ''hoofdpersonages''

Een nieuw begin - Ellie Dean mooi, maar beetje afgeraffeld op het eind.
De olijfboom - Lucinda Riley mooi werd wel steeds op het verkeerde been gezet.

en ter voorbereiding  op Atlas : de 7 zussen : Maia's verhaal ga straks beginnen met Storm 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

19-03-2023 om 21:09

Fiorah schreef op 17-03-2023 om 23:06:

[..]

Poeh, erop lijken vind ik lastig, maar andere boeken die ik prachtig vond zijn:

Vingervlug - Sarah Waters

De boekbinder - Bridget Collins

Noem me bij jouw naam - Andre Aciman

Het onzichtbare leven van Addie LaRue - V.E. Schwab


Dankje! Ik heb inmiddels een ander boek van Schwab op mijn ereader gezet, This savage song, omdat die aansluit bij de challenge die ik lees.

Grappig dat je de boekbinder noemt. Daar ben ik eens aan begonnen en heb ik niet uitgelezen. Die andere zal ik eens opzoeken, ben benieuwd.

Ik heb Wat de fak uit. Interessant, maar ik had toch moeite met het door blijven lezen.
Ik lees nu Zeg maar Agaath van Margôt Ros & Jeroen Kleune.

Tot de dood ons scheidt van Alice Feeney net uitgelezen.
Wel een aardig en niet direct voorspelbaar boek maar voor mij niet een boek wat ik in een ruk uit moet lezen.

Nu ligt klaar Haar perfecte leven van Sam Hepburn.

Haar perfecte leven van Sam Hepburn uit.
Boeiend niet voorspelbaar boek waarbij het even duurde voor ik in de juiste richting zat.

De volgende Achter de voordeur van Alex Marwood

Ik heb de biografie van Will Smith gelezen, opgegroeid met 'the fresh pince' en het was interessant te lezen hoe deze serie ontstaan is en hoe hij de filmwereld in gerold is. Met moment wel wat zweverig, maar verder een fijn boek.

Ik ga nu beginnen in pappie's kleine meid slaapt niet meer op straat van Stephanie-Joy Eerhart

Ik heb Twee tieten in een envelop, van Wim Daniels gelezen.
Door de titel en door een paar optredens van Daniels verwachtte ik een anekdotisch verhaal. Niet dus, wel een lief, ontroerend verhaal over hoe een meisje van 12 en haar familie het overleiden van de moeder aan borstkanker beleeft.

Net drie boeken van de Grote Vriendelijke 100 gelezen: Floddertje, Het Boek zonder Tekeningen en Alle verhalen van Kikker en Pad. Ondertussen lees ik ook nog de trilogie van Floortje Zwigtman, die lees ik ‘s avonds. 
Nu op de bank met Jojo Moyes - In haar schoenen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.