Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Jeetjemina schreef op 21-09-2026 om 21:19:

[..]

Die heb ik allebei gelezen de afgelopen maanden. Volgens mij beide goede boeken. Ik vergeet altijd vrij snel weer waar ze precies over gingen op de een of andere manier.

Ik heb dat ook, dat ik dat vergeet. Het zijn natuurlijk ook geen indrukwekkende hoogstandjes😅, en veel lijkt op elkaar, maar ik vind het wel echt heerlijk om te lezen.

Ik ben gisteravond in “Haar huishoudster”begonnen en dan ga ik hierna “De nieuwe moeder” lezen denk ik 👍🏻💃🏻.

En Fiora  ik heb inderdaad ook de brievenbezorgster van Puglia van Francesca Giannone gelezen.... ik vind haar boeken heerlijk. Kijk nu al uit naar de volgende....

Ik lees nu de nachtegaal van Kristin Hannah. Maar zo raar: Ik weet zeker dat ik de eerste hoofdstukken eerder gelezen heb en toen gestopt ben. Maar het boek heb ik niet eerder geleend uit de bieb, dat geeft het systeem aan. En zelf heb ik het niet. 

Net een boek uit van Harlan Coben Momentopname

Spannend boek met een onverwachte twist. 

Nieuwe ereader vandaag in gebruik genomen. 
Ook calibre op de pc gezet. Ik gebruikte altijd Adobe digital editions daarvoor ( heb ik nog wel maar dacht ff iets anders kijken hoe dat werkt).
Wat gebruiken jullie?

Ben begonnen in De vondeling in Veenhuizen  van Patricia Snel. Uit de Online bieb, had die tijdens de vakantie willen lezen.

Ik lees nu de nachtegaal van Kristin Hannah. Volgens sommigen haar mooiste boek. Vind ik niet. Maar wel mooi genoeg om door te lezen.. 

Jeetjemina schreef op 21-09-2026 om 20:48:

Ik lees nu Hoor jij wie liegt van Amy Tintera.
Over een jonge vrouw die verdacht wordt van de moord op haar beste vriendin. Na vijf jaar gaat een presentator van een true crime podcast de zaak onderzoeken.

Leest lekker tot nu toe.

Deze uit, las vlot, maar wat mij betreft niet geweldig of zo.

Ik heb DE vrouwen van de familie Flores gelezen. 
Vond het een beetje "rommelig" boek. Hoe zitten die relaties nu, en waar gebeurt het, dat soort dingen.
Ben nu bezig met Stille wateren, van Kicki Sehlstedt. een thriller die in het heden en verleden speelt.
En eigenlijk lees ik ook nog Soms sneeuwt het in april, van Janneke Siebelink. Was ik al eerder aan begonnen, maar toen had ik geen zin in die oorlogstrauma's.
Nu valt het me op dat de laatste 3 boeken allemaal in het heden en in het verleden afspelen.
heb gisteren De vrouw in de kooi, bij de bieb opgehaald. Zal ik wel gereserveerd hebben omdat ik er hier over gelezen heb?

De Vrouw in de Kooi van  Jussi Adler-Olsen vond ik een náár verhaal, maar ik heb het wel uitgelezen.

Ik heb net “Haar huishoudster” van Samantha Hayes uitgelezen, was ook weer lekker leesbaar, maar vond het niet perse een leuk boek. Het einde dan weer wel, dus ik ben blij dat ik het uitgelezen heb.

Nu twijfel ik tussen “De nieuwe moeder” van Julia Crouch, en “Het beste bod” van Marisa Kashino.

Uiteraard staat “De gevangene” van Freida McFadden ook nog op mijn lijstje, volgende week komt het nieuwste boek van Robert Bryndza uit en begin oktober de nieuwste boeken van Lisa Regan en Freida McFadden. Echt zin in!

ik ga verder met mijn stapel Harlan Coben boeken. De volgende is zijn eerste boek: Dood Spel

buufie schreef op 26-09-2026 om 19:04:

ik ga verder met mijn stapel Harlan Coben boeken. De volgende is zijn eerste boek: Dood Spel

Ik heb bijna alle Harlan Coben boeken gelezen, en ik geef je groot gelijk. Hij schrijft snel en makkelijk leesbaar, en het blijft altijd boeiend. Heerlijke boeken, er is ook nog geen boek van hem geweest dat ik niet leuk vond.

Ik lees De calamiteitenclub van Kathrynn Stockett. Fenomenaal! Geniet intens van dat boek. Goede verhaallijn die blijft boeien, historische setting, leuke karakters. Een dikke pil maar leest als een trein. Aanrader.

Mick87 schreef op 26-09-2026 om 19:10:

Ik lees De calamiteitenclub van Kathrynn Stockett. Fenomenaal! Geniet intens van dat boek. Goede verhaallijn die blijft boeien, historische setting, leuke karakters. Een dikke pil maar leest als een trein. Aanrader.

O wat leuk dat je dit schrijft, je hebt me meteen over de drempel geholpen: ik had de papieren versie besteld en die ligt al een tijdje naar me te lachen vanuit de boekenkast, maar het is zo dik… 😅.

Maar dan ga ik er toch maar aan beginnen 💃🏻

Loulou39 schreef op 26-09-2026 om 19:06:

[..]

Ik heb bijna alle Harlan Coben boeken gelezen, en ik geef je groot gelijk. Hij schrijft snel en makkelijk leesbaar, en het blijft altijd boeiend. Heerlijke boeken, er is ook nog geen boek van hem geweest dat ik niet leuk vond.

ik heb er een gehad, waar ik niet in kwam. Die is in IJsland blijven liggen  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.