Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Maheiden schreef op 19-09-2026 om 14:08:

Ik lees nu de hike van Lucy Clarke. Ligt al een jaar op de plank te wachten. Zeker de moeite waard! Over 4 vriendinnen die een meerdaagse bergwandeling in Noorwegen maken en daar een levenloos lichaam vinden, de moordenaar loopt rond. Al ben ik daar nog niet (nu op de helft) maar het leest lekker door. Nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren.

Deze lijkt me leuk, heb hem meteen gedownload.
Dank voor de tip!

Ted68 schreef op 19-09-2026 om 15:24:

Ik lees nu de zeepmaakster van Salento geschreven door Francesca Giannone. Vind het een prachtig boek.

Heb jij die vorige van haar ook gelezen? Die heb ik pas geleden gelezen. 

Ik was op vakantie en las achtereenvolgens :

B&b Italia - Linda van Rijn

Dushi Curaçao - Tamara Haagmans

Huismus op Wereldreis -. Gaby Rasters

Ik wil ook zo'n man - Ellen Berg

De laatste als fysiek boek wat ergens in het hotel lag want afgelopen maandag kapte mijn ereader er mee  . Was ff flink balen. Denk dat het scherm van binnen kapot is. Meteen een nieuwe besteld die komt morgen binnen.

Ben nu nog bezig in De boot gemist van Jill Mansell, dat boek lag ook daar en ben ik donderdag in begonnen en lees ik nu uit op mijn ipad in de app van de Online bieb.

buufie schreef op 13-09-2026 om 20:22:

ik had op vakantie een boek mee van Harlan Coban- Spoorloos. IK kwam er niet in, en heb het boek in IJsland laten liggen

Ik lees nu ook spoorloos.  Maar dan van Charlotte Link. Leuk boek.

Maheiden schreef op 05-09-2026 om 14:23:

[..]

Op een gegeven moment wordt het minder hoor. Van mij had dit boek 100 bladzijden korter mogen zijn.

Ik zag net dat er een serie van komt op Netflix.

Eens! Het. Gaat. Maar. Door!

546x840.jpg

Poor Judd Foxman returns home early to find his wife in bed with his boss - in the act. He now faces the twin threats of both divorce and unemployment. His misery is compounded further with the sudden death of his father.

He is then asked to come and 'sit Shiva' for his newly deceased parent with his angry, screwed-up and somewhat estranged brothers and sisters in his childhood home. It is there he must confront who he really is and - more importantly - who he can become.

Ik lees nu Hoor jij wie liegt van Amy Tintera.
Over een jonge vrouw die verdacht wordt van de moord op haar beste vriendin. Na vijf jaar gaat een presentator van een true crime podcast de zaak onderzoeken. 

Leest lekker tot nu toe.

Jeetjemina schreef op 21-09-2026 om 20:48:

Ik lees nu Hoor jij wie liegt van Amy Tintera.
Over een jonge vrouw die verdacht wordt van de moord op haar beste vriendin. Na vijf jaar gaat een presentator van een true crime podcast de zaak onderzoeken.

Leest lekker tot nu toe.

Die staat ook op mijn lijstje, ben benieuwd wat je er van vindt (zonder spoilers natuurlijk 😅).

Ik heb vanmiddag “De hike” van Lucy Clark uitgelezen, vond het wel een “veel gedoe boek”. Maar las wel lekker door, en ik wilde ook wel weten wat er ging gebeuren etc.

Nu ga ik denk ik in “Haar huishoudster” van Samantha Hayes beginnen, of “De nieuwe moeder” van Julia Crouch (was een tip van iemand hier op het forum volgens mij). Ben er nog niet uit welke het wordt.

Ik lees nu Ginervvan Simone van der Vlugt. Een historische roman die speelt in Florence en Bologna van de 13e eeuw. 

Loulou39 schreef op 21-09-2026 om 21:09:

[..]

Nu ga ik denk ik in “Haar huishoudster” van Samantha Hayes beginnen, of “De nieuwe moeder” van Julia Crouch (was een tip van iemand hier op het forum volgens mij). Ben er nog niet uit welke het wordt.

Die heb ik allebei gelezen de afgelopen maanden. Volgens mij beide goede boeken. Ik vergeet altijd vrij snel weer waar ze precies over gingen op de een of andere manier. 

Ik ben DE GAST van B.A Paris aan het lezen leest wel lekker weg niet superspannend. Wel spannend.

Ik heb afgelopen week "het Boek de deuren" uitgelezen, van Gareth Brown. Een fantasy boek over magische boeken, waar de hoofdpersoon het boek der deuren krijgt van een man die altijd in haar boekenwinkel komt. Met dat boek kan ze door elke deur stappen, en er weer uitkomen op welke plek ze maar wil. Ik vond het heel erg leuk leesbaar, het is een origineel verhaal, en het verhaal neemt vaak een verrassende wending. 
Nu heel wat anders: Sociopaat, van Patric Gagne, een psycholoog die zelf ook sociopaat is, het boek gaat over haar leven en hoe ze als kind al ervoer dat ze zo anders is dan anderen. 

Ik lees nu; voor altijd samen, geschreven door Dani Atkins.
Heb gisteren de correspondente van Virginia Evans gelezen. Vond ik een leuk boek, ontspannend….

Narcis schreef op 22-09-2026 om 09:17:

Ik heb afgelopen week "het Boek de deuren" uitgelezen, van Gareth Brown. Een fantasy boek over magische boeken, waar de hoofdpersoon het boek der deuren krijgt van een man die altijd in haar boekenwinkel komt. Met dat boek kan ze door elke deur stappen, en er weer uitkomen op welke plek ze maar wil. Ik vond het heel erg leuk leesbaar, het is een origineel verhaal, en het verhaal neemt vaak een verrassende wending.

Oh wat fijn dat je dit zegt, want ik zit al heel lang tegen dat boek aan te hikken, ik heb het hier in de kast staan.

Narcis schreef op 22-09-2026 om 09:17:

Nu heel wat anders: Sociopaat, van Patric Gagne, een psycholoog die zelf ook sociopaat is, het boek gaat over haar leven en hoe ze als kind al ervoer dat ze zo anders is dan anderen.

Dat klinkt beide goed! Ik vond het genootschap van onkenbare objecten van Gareth Brown ook leuk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.