Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Als je nog een "verstand op 0"boek zoekt, raad ik je The Shippers van Katherine Center aan. 

Heb trouwens ook Het bos van roest, van Anders de la motte gelezen. Spannend weer, en een einde waardoor deel 4 al in de toekomst ligt

Loulou39 schreef op 13-09-2026 om 22:00:

[..]

Jaaaa had ik gezien! 💃🏻

Hij is alleen nog niet “gratis” in Kobo 😔, ik check al een paar dagen dagelijks… (ik vind boeken zo belachelijk duur tegenwoordig), ben heel benieuwd wat jij ervan vindt. Ik vind haar boeken steeds slechter worden, maar heb toch elke keer zin om ze te lezen.

Als je ‘m goed vindt, dan ga ik hem kopen en niet meer wachten 😇.

Er komen zoveel boeken van haar uit in een moordend tempo. Dan kan het niet anders dan dat de verhalen steeds minder worden. Of die verhalen lagen al jaren lang op de plank.

Ik heb zelf het idee dat er een heel team aan schrijvers achter de naam Frieda McFadden zit.

Maar ik kan daar natuurlijk finaal naast zitten 😅 

Lali schreef op 13-09-2026 om 19:40:

[..]

Ik vind dit zo'n heerlijke serie. Ik geloof dat ik al deel 16 heb gelezen, volgens mij nog maar een paar boeken daarna.

ik ook, geniet enorm van de personages    heb gister het 13de deel gedownload wel een luisterversie maar geen zin om te wachten op het E-book.

Grindelwald schreef op 14-09-2026 om 11:15:

[..]

Er komen zoveel boeken van haar uit in een moordend tempo. Dan kan het niet anders dan dat de verhalen steeds minder worden. Of die verhalen lagen al jaren lang op de plank.

Ik heb zelf het idee dat er een heel team aan schrijvers achter de naam Frieda McFadden zit.

Maar ik kan daar natuurlijk finaal naast zitten 😅

Nou zeg dat! Ik weet wel dat er meerdere boeken van haar al uitgegeven waren, maar nog niet de vertaling. Ik heb er zelfs een paar jaar geleden twee in het Engels gelezen omdat ik niet kon wachten.

Het boek dat in januari 2027 in het Nederlands uitkomt. (Niemand verder vertellen is bijvoorbeeld in het Engels al in 2021 uitgegeven, en ook De gevangene (The inmate) is al een paar jaar geleden in het Engels verschenen.

Blijft een feit dat ze in een hoog tempo heel veel boeken schrijft….🤔

Ik heb De gevangene inmiddels uit.
Want of je het nu goed of slecht vindt, Freida McFadden leest altijd als een trein.
De verhalen worden inderdaad steeds minder, je hebt als lezer ook steeds eerder het "trucje" door van de opbouw en ontknoping.
Bij dit boek wist ik al heel snel welke kant het op zou gaan.
Er kwam nog wel een kleine twist (eigenlijk 2) die ik niet direct had verwacht maar die had voor mij niet de wow-factor, meer de ook-dat-nog factor 
Mijn conclusie; Om gratis te lezen is het een aardig, vlot leesbaar, niet bij nadenk boek.
Als je er voor moet betalen zou ik het afraden.
Desalniettemin....ben ik toch iedere keer weer enthousiast om het volgende boek te lezen 

Tover-Feetje schreef op 14-09-2026 om 19:03:

Mijn conclusie; Om gratis te lezen is het een aardig, vlot leesbaar, niet bij nadenk boek.
Als je er voor moet betalen zou ik het afraden.
Desalniettemin....ben ik toch iedere keer weer enthousiast om het volgende boek te lezen

Dank je, dan ga ik hem niet kopen en wacht tot het boek in Kobo Plus komt.

Ik heb precies hetzelfde: ik vind de boeken steeds slechter, maar heb ook altijd zo’n zin om een nieuwe te lezen 😂.

Ik ga vanavond beginnen in Een verdiende dood van Peter Swanson.
Volgens recensies overeenkomsten met Strangers on a train maar toch verrassend met een sterk plot.
Ik ben benieuwd!

Ik ben begonnen in een nieuwe reeks scandi thrillers, de Doggerland reeks. Leest heerlijk weg

Miss_Moneypenny schreef op 13-09-2026 om 08:44:

Gisteren Als alles gedoofd is van Marie Vareille uitgelezen. Dit boek krijgt een enorme hoge waardering op Hebban en Goodreads, dus ik was heel erg benieuwd. En hoewel ik het einde wel mooi vond, vond ik het in zijn geheel te traag op gang komen.

Nu begonnen aan Onze lichte jaren van Sarah Damoff.

Onze lichte jaren vind ik denk ik het beste boek wat ik dit jaar las tot nu toe.

Mick87 schreef op 17-09-2026 om 21:26:

[..]

Onze lichte jaren vind ik denk ik het beste boek wat ik dit jaar las tot nu toe.

Goed om te horen want dat boek heb ik klaarliggen. Nu eerst bezig in Onderstroom van Chloe Benjamin.

‘Het einde van Erna Ankersmit’. Van Anna Enquist. 
Mooi boek.

Ben uit verveling maar eens door mijn Hebbanlijsten gegaan. Van die 115 wil-ik-lezen, zijn er een hoop waarvan ik nu denk: Waarom? maar laat ze maar even staan. Heb gelukkig ook ontdekt dat De rode kamer, van Craven op de bieb is aangekomen, dus meteen gereserveerd. Sta 2 op de lijst

Jeetjemina schreef op 12-09-2026 om 17:46:

Begonnen in Nachtkijker van Tracy Sierra. Ik denk n.a.v. een tip hier?
Weet nog niet zo goed wat ik ervan vind.

Heb 'm uitgelezen, omdat ik toch nieuwsgierig was naar de afloop en benieuwd was of er nog spannende twists kwamen. Maar nee, helaas. Vond het ook vrij langdradig allemaal. Het boek telt 380 bladzijden, maar het had wat mij betreft in een kwart minder gekund. 

Vanmiddag naar de bieb, eens kijken wat het volgende boek wordt.

Ik lees nu de hike van Lucy Clarke. Ligt al een jaar op de plank te wachten. Zeker de moeite waard! Over 4 vriendinnen die een meerdaagse bergwandeling in Noorwegen maken en daar een levenloos lichaam vinden, de moordenaar loopt rond. Al ben ik daar nog niet  (nu op de helft) maar het leest lekker door. Nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren.

Ik lees nu de zeepmaakster van Salento geschreven door Francesca Giannone. Vind het een prachtig boek.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.