Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Jeetjemina
30-08-2026 om 07:28
joky schreef op 30-08-2026 om 00:48:
Ben vanavond begonnen in n boekvan B.A.Paris .Achter gesloten deuren.heb er nog n stuk of 5 van haar. Ik zat eventjes ineen lees dip. Maar dit boek pakt mij gelijk.
B.A. Paris schrijft prettig leesbare boeken vind ik. Fijn dat jij dat ook vindt.
Mick87
30-08-2026 om 13:03
Fiorah schreef op 29-08-2026 om 10:16:
[..]
Dank je! Heb je deze zelf gelezen en vond je hem mooi? Ik heb ook Anna Boom gereserveerd.
Ik heb De postbezorger van Puglia uitgelezen, wel een beetje een overgeromantiseerd boek maar toch heb ik ervan genoten.
Ik heb die vorig jaar gelezen. Genoot er ook van. Er is onlangs een nieuw boek van die schrijfster verschenen die ik ook op m'n leeslijstje heb gezet.
Ik begin net in Ik zal de wereld breken van Lex Noteboom en ben meteen gegrepen en aangenaam verrast.
Fiorah
30-08-2026 om 19:15
Mick87 schreef op 30-08-2026 om 13:03:
[..]
Ik heb die vorig jaar gelezen. Genoot er ook van. Er is onlangs een nieuw boek van die schrijfster verschenen die ik ook op m'n leeslijstje heb gezet.
Ik begin net in Ik zal de wereld breken van Lex Noteboom en ben meteen gegrepen en aangenaam verrast.
Die heb ik ook liggen!
Mick87
31-08-2026 om 08:17
Fiorah schreef op 30-08-2026 om 19:15:
[..]
Die heb ik ook liggen!
Ik vind hem echt heel goed. Leest als een trein.
Fiorah
02-09-2026 om 00:05
Ik ben benieuwd, heb je die eerdere van hem ook gelezen?
Op dit moment ben ik bezig in het Ultieme Geheim van Dan Brown. Het leest een beetje als een serie met steeds een hoofdstuk vanuit het perspectief van een ander personage. Er wordt enórm veel spanning opgebouwd, allemaal mysteries en raadsels. Ik weet nog niet of ik het nu prettig vind, maar het is een heel dik boek, dus dit is misschien de beste manier om erin te komen.
Dolfje
02-09-2026 om 12:57
Ik lees momenteel niks, net de Linda uitgelezen maar ga vrijdag mijn ereader volgooien voor de vakantie . Nu gaan we met vrienden op vakantie dan lees ik wel minder dan wanneer ik alleen met man weg ben.
Ted68
02-09-2026 om 13:18
Ben op vakantie, en heb dus tijd….
Heb gelezen; Yesteryear geschreven door Caro Claire Burk, Een lach een Tran en een tondeuse; Ellen Brom en Stephanie Blom. De briefenbezorgster van Puglia; Francesca Giannone. En het eiland van de drie Husters; Nora Roberts.
Nu ben ik bezig aan een boek in het duits;Das Geheimnis des Mondgartens van Santa Montefiore.
nlies
02-09-2026 om 15:48
Ik ben eindelijk weer begonnen met lezen. Bitterzoet van Katrin Juliusdottir.
Beetje wennen aan het tijdschema, soms ben je opeens jaren terug in de tijd, maar wel goed tot nu toe
Maheiden
02-09-2026 om 16:30
Maheiden schreef op 29-08-2026 om 23:08:
Ik ben begonnen in Stille wateren van Kicki Sehldtedt. Zweedse thriller.Tot nu toe prima!
Toch weer in gestopt, het pakt me te weinig om door te willen lezen. Er zit een verhaallijn in die je veel tegenkomt in Scandinavische thrillers: Iemand keert terug naar de plaats waar ze opgroeide en raakt betrokken bij een zaak die uiteindelijk iets met het verleden vsn de hoofdrolspeler te maken heeft. Die ken ik nu wel...
Nu begonnen in de vergeten vrouwen van Kristin Hannah.
Beterlaat2021!
02-09-2026 om 18:10
Ik lees nu : Schaduwrijk, van Faber en Pedersen uit Denemarken, 2023.
Een actueel onderwerp, misdaad samenhangend met milieuterrorisme. Boeiend.
Jeetjemina
03-09-2026 om 20:42
Ik heb De laatste vlucht van Julie Clark gelezen nav tips hier. Vlot leesbaar boek, maar ik vind 't niet heel verrassend ofzo. Had voor mijn gevoel al vrij snel door hoe t zat.
nlies
03-09-2026 om 20:45
nlies schreef op 02-09-2026 om 15:48:
Ik ben eindelijk weer begonnen met lezen. Bitterzoet van Katrin Juliusdottir.
Beetje wennen aan het tijdschema, soms ben je opeens jaren terug in de tijd, maar wel goed tot nu toe
Heb het uit, geen boek waar je nagelbijtend naar het einde racet maar ook weer niet slecht
Bellebelle
03-09-2026 om 22:01
Jeetjemina schreef op 03-09-2026 om 20:42:
Ik heb De laatste vlucht van Julie Clark gelezen nav tips hier. Vlot leesbaar boek, maar ik vind 't niet heel verrassend ofzo. Had voor mijn gevoel al vrij snel door hoe t zat.
O ja, die heb ik ook gelezen. Ik wilde wel graag doorlezen om te weten hoe het nou zou aflopen.
Ik ga binnenkort beginnen aan het nieuwe boek van Matthijs Deen, het is het laatste boek in de serie over Lieuwe Cupido, een Duitse politieagent die opgegroeid is op één van de Waddeneilanden. De andere delen heb ik ook gelezen, dus ik heb zin om eraan te gaan beginnen.
Fiorah
04-09-2026 om 00:32
Bellebelle schreef op 03-09-2026 om 22:01:
[..]
O ja, die heb ik ook gelezen. Ik wilde wel graag doorlezen om te weten hoe het nou zou aflopen.
Ik ga binnenkort beginnen aan het nieuwe boek van Matthijs Deen, het is het laatste boek in de serie over Lieuwe Cupido, een Duitse politieagent die opgegroeid is op één van de Waddeneilanden. De andere delen heb ik ook gelezen, dus ik heb zin om eraan te gaan beginnen.
Dat boek heb ik deze zomer ook gelezen, fijn boek!