Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Jeetjemina
28-08-2026 om 19:30
Loulou39 schreef op 28-08-2026 om 16:16:
[..]
Op dit moment lees ik “De oppas” van Sophie Stava. Ik ben er net in begonnen, maar de schrijfstijl bevalt al goed 😁.
Die heb ik vanochtend uitgelezen! Fijne schrijfstijl inderdaad en ook wel wat verrassende twists.
Loulou39
28-08-2026 om 19:39
Jeetjemina schreef op 28-08-2026 om 19:30:
[..]
Die heb ik vanochtend uitgelezen! Fijne schrijfstijl inderdaad en ook wel wat verrassende twists.
O leuk! Hopelijk heb ik dit weekend veel tijd om te lezen 😁.
Ik ben ook benieuwd hoe je ”De nieuwe moeder" van Julia Crouch vindt. Ik heb het gedownload, maar had even een drempel ofzo bij dat boek, dus ik was gisteravond eerst maar met “De oppas” begonnen.
Mick87
28-08-2026 om 21:29
Miss_Moneypenny schreef op 27-08-2026 om 09:49:
Ik weet even niet wat ik moet lezen. Heb zoveel boeken, maar niks lijkt mij te boeien. Was begonnen aan Huwelijk op zee, maar de schrijfstijl vond ik raar.
Ik wil een mooi boek lezen met een beetje spanning. Iemand een tip? Mag ook best een wat oudere titel zijn.
Ik heb dat boek wel uitgelezen. Maar vond het ook geen leuke schrijfstijl. En vooral tweede helft boek echt minder. Wel een intrigerend verhaal
Mick87
28-08-2026 om 21:31
Miss_Moneypenny schreef op 28-08-2026 om 10:25:
Ja Harlan Coben schrijft goed! Je kunt op Netflix ook series kijken die hij geschreven heeft en/of nav zijn boeken verfilmd zijn.
Ik ben begonnen aan Theo in Golden. Iemand deze al gelezen?
Ik was er aan begonnen maar toen weer laten liggen omdat ineens heel veel gereserveerde boeken van de bieb klaarlagen. Maar hij staat nog op het lijstje om verder te lezen
Jeetjemina
28-08-2026 om 21:50
Loulou39 schreef op 28-08-2026 om 19:39:
[..]
O leuk! Hopelijk heb ik dit weekend veel tijd om te lezen 😁.
Ik ben ook benieuwd hoe je ”De nieuwe moeder" van Julia Crouch vindt. Ik heb het gedownload, maar had even een drempel ofzo bij dat boek, dus ik was gisteravond eerst maar met “De oppas” begonnen.
O oeps verkeerd gelezen haha.
Vandaag heb ik 'De nieuwe moeder' uitgelezen en daarvoor las ik 'De oppas'. Beide een beetje in de stijl van Freida McFadden, Prima dus!
Nu bet begonnen in 'De laatste vlucht' van Julie Clark.
Fiorah
29-08-2026 om 10:16
Rogue schreef op 26-08-2026 om 22:03:
[..]
een oudje : Katalin de wilde roos van Boedapest - Doris Mortman.
Dank je! Heb je deze zelf gelezen en vond je hem mooi? Ik heb ook Anna Boom gereserveerd.
Ik heb De postbezorger van Puglia uitgelezen, wel een beetje een overgeromantiseerd boek maar toch heb ik ervan genoten.
Rogue
29-08-2026 om 10:46
Fiorah schreef op 29-08-2026 om 10:16:
[..]
Dank je! Heb je deze zelf gelezen en vond je hem mooi? Ik heb ook Anna Boom gereserveerd.
Ik heb De postbezorger van Puglia uitgelezen, wel een beetje een overgeromantiseerd boek maar toch heb ik ervan genoten.
Ja zeker tijd geleden alweer, hij stond bij me moeder in de boekenkast, vond het mooi verhaal
k heb een lichte fascinatie voor geschiedenis romans die zich afspelen in ''tijden die niet meer bestaan''
Narcis
29-08-2026 om 11:49
Zojuist "Orakel" van Thomas Olde Heuvelt uitgelezen. Na Hex en November de derde die ik van hem las. Je moet er echt van houden, het bovennatuurlijke, de magie, de horror, in zijn boeken, en ja ik weet het nu zeker: Ik hou ervan! Via Storytell begonnen aan de Chris Carter boeken met Robert Hunter in de hoofdrol. Deel 1, Handtekening van het kwaad, al uit, nu aan deel 2 begonnen: Gezicht van het kwaad. Heerlijke boeken ook, als je van moord en spanning houdt, lezen super vlot weg, btje gruwelijk in de details, maar ook daar hou ik dan wel weer van.
Naast mijn bed ligt, om vanavond mee te beginnen, De kraanvogels vliegen naar het zuiden. Over een oude man en zijn hond, waarvan de zoon wil dat de man zijn hond weg doet omdat hij er niet meer voor kan zorgen. Heb er veel enthousiaste reacties over gelezen, dus ben heel benieuwd!
ps: zijn er hier mensen met een Boox ereader? Ik overweeg deze aan te schaffen, omdat het me handig lijkt dat je gewoon apps kunt downloaden, en ik zo via deze reader ook Storytell kan lezen/luisteren. Ben benieuwd naar de ervaringen, ik dacht wie weet is er hier iemand die deze gebruikt?
Fiorah
29-08-2026 om 12:02
Boox ❤️. Ik vind het heel fijn maar je hoort er nooit iemand over. Met apps is ideaal als je die ook gebruikt, ik heb bijvoorbeeld Storytel en dan kun je gewoon lezen via die app. Ik vind zelf het formaat ook fijn.
Het opstarten gaat wel echt trager, daar heb je een beetje geduld voor nodig.
Narcis
29-08-2026 om 12:10
Fiorah schreef op 29-08-2026 om 12:02:
Boox ❤️. Ik vind het heel fijn maar je hoort er nooit iemand over. Met apps is ideaal als je die ook gebruikt, ik heb bijvoorbeeld Storytel en dan kun je gewoon lezen via die app. Ik vind zelf het formaat ook fijn.
Het opstarten gaat wel echt trager, daar heb je een beetje geduld voor nodig.
Oja, dat was precies ook mijn gedachte! (zag dat ik in mijn bericht het over Spotify had, maar bedoelde idd Storytell, heb ik even aangepast). Het lijkt me dan ook zo handig dat ik onderweg naar mijn werk bv, of tijdens wandelen, gewoon Storytell via mijn mobiel kan luisteren, en dan thuis op de ereader verder kan. Fijn te horen dat het jou goed bevalt!
Fiorah
29-08-2026 om 12:19
Narcis schreef op 29-08-2026 om 12:10:
[..]
Oja, dat was precies ook mijn gedachte! (zag dat ik in mijn bericht het over Spotify had, maar bedoelde idd Storytell, heb ik even aangepast). Het lijkt me dan ook zo handig dat ik onderweg naar mijn werk bv, of tijdens wandelen, gewoon Storytell via mijn mobiel kan luisteren, en dan thuis op de ereader verder kan. Fijn te horen dat het jou goed bevalt!
Zo heb ik het ook wel eens gebruikt! Hoewel ik meestal niet wissel tussen luisteren en lezen, gaat het heel goed.
Fiorah
29-08-2026 om 12:19
Fiorah schreef op 29-08-2026 om 10:16:
[..]
Oeps, het heet helemaal geen postbezorger, maar brievenbezorgster.
Maheiden
29-08-2026 om 23:08
Ik ben begonnen in Stille wateren van Kicki Sehldtedt. Zweedse thriller.Tot nu toe prima!
joky
30-08-2026 om 00:48
Ben vanavond begonnen in n boekvan B.A.Paris .Achter gesloten deuren.heb er nog n stuk of 5 van haar. Ik zat eventjes ineen lees dip. Maar dit boek pakt mij gelijk.