Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

nlies schreef op 17-08-2026 om 16:56:

Auto-ongeluk gehad, zit nu met een nekkraag. Kan niet goed omlaag kijken dus. Heb nog niet geprobeerd te lezen, maar niet handig denk ik. Ook nog niet echt tijd gehad om te proberen, krijg veel bezoek. Misschien maar luisterboek proberen

O joh! Wat erg!!
Wat is er gebeurd? (Als je het er niet over wilt hebben, snap ik dat ook heel goed hoor).

In ieder geval heel veel sterkte en beterschap gewenst! 🌷

Oei, dat is schrikken zeg Nlies, hopelijk knap je snel weer op.

Ik realiseerde me dat ik maar bar weinig Nederlandse literatuur heb gelezen, dus ik heb me op Nooit meer slapen gestort. Mooi boek en goed leesbaar. Al had ik zelf niet meteen als literaire sensatie opgemerkt.

Daarvoor een boek uit de Doggerland serie, Stil als het graf, goed leesbaar en spannend.

Auto-ongeluk gehad, zit nu met een nekkraag. Kan niet goed omlaag kijken dus. Heb nog niet geprobeerd te lezen, maar niet handig denk ik. Ook nog niet echt tijd gehad om te proberen, krijg veel bezoek. Misschien maar luisterboek proberen

Sterkte doe je nek geen geweld aan .luisterboek lijkt mij voor nu wel n optie .Beterschap.🍀🍀

Bellebelle schreef op 17-08-2026 om 18:15:

Ik realiseerde me dat ik maar bar weinig Nederlandse literatuur heb gelezen, dus ik heb me op Nooit meer slapen gestort. Mooi boek en goed leesbaar. Al had ik zelf niet meteen als literaire sensatie opgemerkt.

Van Willem Frederik Hermans denk ik? Wat een leuk idee om dat te gaan lezen. Ik ga mee ook even verdiepen in “oude” schrijvers. Ik moest dat vroeger lezen voor de leeslijst, terwijl die boeken wel 20 jaar voor mijn geboorte uit waren gegeven. Ik vond dat toen heel saai, maar nu lijkt het me heel leuk om weer te lezen!

Bedankt voor de (indirecte😁) tip! 

Oeh jeetje, dat is schrikken! Sterkte!

Loulou39 schreef op 17-08-2026 om 18:23:

[..]

Van Willem Frederik Hermans denk ik? Wat een leuk idee om dat te gaan lezen. Ik ga mee ook even verdiepen in “oude” schrijvers. Ik moest dat vroeger lezen voor de leeslijst, terwijl die boeken wel 20 jaar voor mijn geboorte uit waren gegeven. Ik vond dat toen heel saai, maar nu lijkt het me heel leuk om weer te lezen!

Bedankt voor de (indirecte😁) tip!

Ja inderdaad van W.F. Hermans. Ik houd me overigens aanbevolen voor andere tips op het gebied van (Nederlandse) klassiekers. 

Nlies, beterschap.  Misschien een boek in een standaard en op een verhoging voor je zetten?

Ik vond dit boek   in de boekenkast bij de PLUS.  Het werd er in gezet toen ik stond je neuzen daar.

Honingval.jpg

Dit is ook wel een favoriete schrijfster van mij, maar ik vind zelden een boek van haar.  Leest weer goed!

Bellebelle schreef op 17-08-2026 om 18:43:

[..]

Ja inderdaad van W.F. Hermans. Ik houd me overigens aanbevolen voor andere tips op het gebied van (Nederlandse) klassiekers.

Ik weet dat “De avonden” van Reve me vroeger boeide. Wel een beetje beklemmend, maar ik heb het destijds in één keer uitgelezen. Lag vooral aan de schrijfstijl denk ik.

Geen idee of ik het nog steeds boeiend vind trouwens, maar ik ga meteen even kijken.

Ik ben gisteravond aan ”De laatste Vlucht” van Julie Clark begonnen, maar daar moet ik nog even inkomen.
Plus de vertaling van een nieuw boek van Freida McFadden komt morgen uit.
Groot verschil in schrijfstijl met de Nederlandse schrijvers, maar die populaire “lekker doorlezen” thrillers vind ik nu het fijnste om te lezen.

Beterlaat2021! schreef op 17-08-2026 om 18:58:

Nlies, beterschap. Misschien een boek in een standaard en op een verhoging voor je zetten?

Of een ereader, die is niet zwaar en kun je hoger houden dan een gewoon boek.

Loulou39 schreef op 17-08-2026 om 19:03:

[..]

Of een ereader, die is niet zwaar en kun je hoger houden dan een gewoon boek.

Kan je zelfs een afstandsbediening bij kopen om de bladzijden om te slaan.

Beterschap Nlies.

Oh nee, Nlies!! Beterschap!

dank je allemaal, ereader heb ik, maar de fut nog niet om t uit te proberen.
Tja voor het stoplicht is er een auto met volle vaart tegen me aan gereden, heb de politie nog niet gesproken, en geen idee wat die kwijt willen. ik wacht wel af, verzekeraar is voor me aan het werk

Gadverdarrie Nlies, beterschap

Beterschap Nlies!

nlies schreef op 17-08-2026 om 21:14:

dank je allemaal, ereader heb ik, maar de fut nog niet om t uit te proberen.
Tja voor het stoplicht is er een auto met volle vaart tegen me aan gereden, heb de politie nog niet gesproken, en geen idee wat die kwijt willen. ik wacht wel af, verzekeraar is voor me aan het werk

Dat is wel schrikken @nlies.
Volgens mij heb ik de foto's gezien (zoals je wellicht nog weet woon ik bij jou in de buurt).
Als het idd jouw auto was heb je een flinke klap gekregen
Heel veel beterschap!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.