Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Dolfje schreef op 02-08-2026 om 09:51:

[..]

Haar andere boek Geworteld in het kwaad is ook heel goed vond ik.

Deze inmiddels gelezen. Ben het met je eens, goed boek!

Jeetjemina schreef op 12-08-2026 om 09:28:

[..]

Deze inmiddels gelezen. Ben het met je eens, goed boek!

Leuk om te lezen!

Dolfje schreef op 12-08-2026 om 09:11:

Ik was begonnen in Scherven van Brett Easton Ellis maar ik kan me niet concentreren dus die komt ooit misschien.

Dit duurde bij mij ook heel lang, ik heb hem meerdere keren geleend. En uiteindelijk vond ik het wél een goed boek en het laatste stuk pakte het me echt! Maar... snapte ik de clue niet. Ik weet nu nog steeds niet of ik nou gewoon iets gemist heb of het een vaag open einde is.

Thora schreef op 12-08-2026 om 09:08:

Ik ben De Luchtplaats van Herman Koch aan het lezen. Net zo goed als zijn vorige thrillers. Spannend en hilarisch tegelijk. Toch blijft Zomerhuis met Zwembad de beste wat mij betreft.

Ik heb nog niks van hem gelezen, toch maar eens aan wagen dus? 

Fiorah schreef op 12-08-2026 om 10:44:

[..]

Ik heb nog niks van hem gelezen, toch maar eens aan wagen dus?

Zeker doen. Mocht je eerst een idee willen hebben. Het Diner van Herman Koch is verfilmd met o.a. Jacob Derwich en Kim van Kooten.

Thora schreef op 12-08-2026 om 10:57:

[..]

Zeker doen. Mocht je eerst een idee willen hebben. Het Diner van Herman Koch is verfilmd met o.a. Jacob Derwich en Kim van Kooten.

suggereer je nu aan een lezer om eerst de film te gaan kijken? mijn ervaring is dat ik films heel anders 'zie' dan boeken. of ben ik hierin de enige?

Nog een boek van Karin Swan: een dag om nooit te vergeten

Thora schreef op 12-08-2026 om 10:57:

[..]

Zou je aanraden om het Diner eerst te doen? Ik wil hem dan inderdaad wel graag eerst lezen voor ik hem kijk. Maar ik kan misschien ook beginnen met Zomerhuis met Zwembad.

Had hij laatst niet ook zo'n boek over twee stellen die wandelden in Engeland? Of was dat een ander?

Fiorah schreef op 12-08-2026 om 10:44:

[..]

Dit duurde bij mij ook heel lang, ik heb hem meerdere keren geleend. En uiteindelijk vond ik het wél een goed boek en het laatste stuk pakte het me echt! Maar... snapte ik de clue niet. Ik weet nu nog steeds niet of ik nou gewoon iets gemist heb of het een vaag open einde is.

Ja zoiets vermoedde ik al maar ik ben door van alles en nog wat dus niet zo geconcentreerd dus ik wacht er ff mee. Wil het eigenlijk wel lezen voor ik de serie ga kijken.

TineWinkel schreef op 12-08-2026 om 11:04:

[..]

suggereer je nu aan een lezer om eerst de film te gaan kijken? mijn ervaring is dat ik films heel anders 'zie' dan boeken. of ben ik hierin de enige?

Daar heb je gelijk in. Maar als je de film eerst ziet heb je een idee hoe Herman zijn verhalen in elkaar zitten. En laten we eerlijk zijn. De film valt meestal tegen als je het boek gelezen hebt. Andersom is dat net even anders. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ik vond het bijvoorbeeld een verrijking om The Hungergames te lezen nadat ik de film had gezien. 

Fiorah schreef op 12-08-2026 om 11:17:

[..]

Zou je aanraden om het Diner eerst te doen? Ik wil hem dan inderdaad wel graag eerst lezen voor ik hem kijk. Maar ik kan misschien ook beginnen met Zomerhuis met Zwembad.

Had hij laatst niet ook zo'n boek over twee stellen die wandelden in Engeland? Of was dat een ander?

Zomerhuis met zwembad is wat mij betreft de grote topper. Leest makkelijk dus wel leuk om mee te beginnen. Dat van die stellen in Engeland zou De Overbodigen kunnen zijn. Net ff gegoogled.

Ted68 schreef op 12-08-2026 om 11:09:

Nog een boek van Karin Swan: een dag om nooit te vergeten

Ja, dat vind ik tot nu toe wel haar beste boek!

Tover-Feetje schreef op 10-08-2026 om 21:17:

Ik ben nu bezig in De laatste vlucht van Julie Clark.
De verhaallijn sprak mij aan, twee vrouwen die om verschillende reden op de vlucht zijn wisselen van vliegticket (en dus identiteit).
Tot nu toe ben ik enthousiast

Na jouw tip heb ik het boek meteen gedownload en in één ruk uitgelezen. Wat een spannend verhaal. 

Dolfje schreef op 12-08-2026 om 11:28:

[..]

Ja zoiets vermoedde ik al maar ik ben door van alles en nog wat dus niet zo geconcentreerd dus ik wacht er ff mee. Wil het eigenlijk wel lezen voor ik de serie ga kijken.

Ik heb het plot gegoogled en zo had ik het inderdaad niet begrepen. Nu moet ik het misschien nog maar een keer lezen 😂

Thora schreef op 12-08-2026 om 11:45:

[..]

Zomerhuis met zwembad is wat mij betreft de grote topper. Leest makkelijk dus wel leuk om mee te beginnen. Dat van die stellen in Engeland zou De Overbodigen kunnen zijn. Net ff gegoogled.

Ja! Die bedoelde ik. Die trok me ook wel. 

Ik ga maar eens kijken of ze in de bieb toevallig wat hebben staan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.