Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik lees nu De zondvloed, van Marianne Fredriksson. Bedacht opeens dat ik dat boek nog had liggen van de laatste boekenmarkt. Vind haar zo'n goede schrijfster, hoe zij die bijbelse verhalen veel geloofwaardiger en echter maakt

Auwereel schreef op 07-08-2026 om 12:05:

Net uitgelezen:
"The Infinite Sadness of Small Appliances", geschreven door Glenn Dixon.
Waarschijnlijk is dit boek nog niet uit in het Nederlands, maar ik vond het een prachig boek, zo mooi dat ik dit topic weer eens opgezocht heb om er reclame voor te maken.

Intrigerende titel. Even opgezocht waar het over gaat en staat nu op mijn lijstje!

Afgelopen dagen twee boeken uitgelezen.
Allereerst Yesteryear. Ik begrijp de kritiek op het boek, het is inderdaad qua schrijfstijl heel anders geschreven. Daar moet je van houden. Toch heb ik genoten van dit boek. Ik vond het einde verrassend en inderdaad wel een plottwist. 
Daarnaast heb ik ook het boek De stille patiënt uitgelezen. Deze vond ik ook erg goed met wederom een leuke plottwist. 

Wat mij betreft dus beide aanraders!

Narcis schreef op 06-08-2026 om 16:51:

Ben ‘Opaal’ aan het lezen, van Eleanor Buchanan. Tot dusver erg mooi, spannend en elke bladzijde maakt me opnieuw nieuwsgierig!

Ja wat een heerlijk boek, dank voor de tip. Net uit. En ik ben dol op alles wat zich in Australie afspeelt, dus ik kwam goed aan mijn trekken!

Jeetjemina schreef op 06-08-2026 om 18:10:

Vandaag begonnen in De oppas van Sophie Stava.
Een pathologische leugenaarster doet zich na een incident voor als verpleegkundige en wordt aangesteld als oppas voor een klein meisje. De moeder en aantrekkelijke vader lijken een perfect stel te vormen, maar al snel komt de oppas erachter dat ook zij gevaarlijke geheimen hebben.

Ik heb pas 1 hoofdstuk gelezen en ik denk dat dit een vlot leesbare thriller is .

Dit boek uitgelezen en het was inderdaad een vlot leesbaar boek. Als je van de boeken van Freida McFadden houdt, dan vindt je deze ook leuk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.