Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
buufie
26-07-2026 om 16:37
Hallo, graag sluit ik ook aan in dit topic. Ik ben vooral iemand die boeken leest als ik buiten kan zitten, dus bij mooi weer, hoppa, boek erbij en dan lekker lezen.
Ik heb een hele stapel boeken van Harlan Coben liggen, wat ik een fijne schrijver vindt. Hiervoor bijna alle boeken van Henning Menkel gelezen.
Ik lees dus vnl thriller-detectives.
Het boek van Harlan Coben wat ik nu lees is: Geen tweede kans. Gisteren in begonnen en gaat over een man die neergeschoten is, waarbij zijn vrouw is gedood en zijn baby is ontvoerd.
Muurbloem1985
26-07-2026 om 18:49
Al het blauw van de hemel van Melissa Da Costa, net begonnen maar wat een boek, echt een boek die je niet weg kan leggen, geweldig.
Bellebelle
26-07-2026 om 22:51
Fiorah schreef op 23-07-2026 om 11:45:
[..]
Ik niet, ik hoorde wel van iemand dat diegene hem gelezen had en top vond. Dit is vast weer net zo een als eten/bidden/beminnen of de rivierkreeften: je houdt ervan of je houdt er niet van.
Ik kwam er ook maar lastig in, maar op een gegeven moment wilde ik toch weten hoe het afliep, dus heb ik doorgelezen.
Daarna de hersenen wat rust gegeven met de zomer van jou en mij van Jill Mansell. Heerlijk zoetsappig, bij vlagen ontroerend, maar natuurlijk liep het goed af.
Nu op zoek naar een nieuw boek.
nlies
26-07-2026 om 22:53
Ik heb deel 2 van de mergelmoorden uit, deel 3 nog niet in bieb helaas. Maar ik ga wel meer van die schrijver lezen
MildredRatched
27-07-2026 om 08:07
tot de dood ons scheidt van Alice Feeney. spannend en fascinerend tot nu toe
joky
27-07-2026 om 09:04
Ik zit weer even in n periode dat geen enkel boek mij kan boeien.ben er al in drie begonnen .
Ben nu begonnen in n feel good Chaos als voorgerecht. Is makkelijk te lezen en luchtig kijkt mij.
Jeetjemina
27-07-2026 om 09:15
De pier van Claire Douglas
Bijna twee decennia geleden verdween de 21-jarige Sophie Collier.
Frankie Howe wordt al twintig jaar geteisterd door nachtmerries over de verdwijning van haar beste vriendin. Ze is naar Londen verhuisd om de vreselijke herinneringen zo ver mogelijk achter zich te laten. Maar wanneer ze een telefoontje krijgt van Sophies broer, die haar vertelt dat er een lichaam is gevonden, weet ze dat ze niet langer kan weglopen voor het verleden.
Angstig voor de emoties die loskomen als de oude wonden weer worden opengereten, keert Frankie toch terug naar het dorp waar ze opgroeide. Wat niemand daar weet, is dat Frankie een geheim met zich meedraagt. Maar wat Frankie niet weet, is dat ze niet de enige is die iets verborgen houdt.
Oké boek wat mij betreft, ben nu op tweederde van het boek en ik vind het nog niet heel spannend ofzo. Toch lees ik verder, want ik ben benieuwd naar de afloop.
Grindelwald
27-07-2026 om 10:10
Huis in de hemel van Amanda Lindhout.
Heftig boek. Amanda wordt ontvoerd in Somalië en bijna 2 jaar vastgehouden door streng Islamitische rebellen.
Maheiden
28-07-2026 om 12:57
Ik heb home is where the bodies are gelezen van Jeneva Rose. Net als mijn vorige boek ook over ouders die iets voor hun kinderen verbergen. Maar deze was goed geschreven.
Tussendoor he, he van Paulien Cornelissen gelezen, essay over typische woorden. Geinig.
Nu begonnen in geen weg terug van Shanna de Jong. Over een officier van justitie die bij een gevaarlijk spel betrokken raakt.
Jeetjemina
29-07-2026 om 14:59
Het zomerhuis van Keri Beevis gelezen.
Psychologische thriller over een tweeling die het huis van hun overleden grootmoeder moet leeghalen.
De oudere zus van de tweeling is zoveel jaar geleden in het tuinhuis vermoord.
Wat een goed boek! Vlot leesbaar, spannend en de tijd genomen voor de ontknoping, aanrader!
nlies
29-07-2026 om 15:16
Ik lees nu Het verweer, van Steve Cavanagh, door iemand van jullie op het spoor gezet. Spannend
Regendrup.
30-07-2026 om 08:59
Regendrup. schreef op 23-07-2026 om 09:42:
Nog meer mensen bezig of klaar met Yesteryear?
Ik kom er echt niet doorheen. Vraag me af of ik moet doorlezen of niet.
Mijn gevoel na het lezen:
Ik heb me er doorheen geworsteld, puur op wilskracht. Ik wilde weten of ik aan het eind positief verrast achter zou blijven, maar dat is helaas niet het geval.
Het boek was me zo'n 20 hoofdstukken te lang. Wat een draak van een boek.
Echt het lezen niet waard. En de hype al helemaal niet. Vond het zo tenenkrommend slecht geschreven.
buufie
30-07-2026 om 17:52
ik ben vandaag begonnen in een boek van David Baldacci, genaamd Niets dan de Waarheid
Jeetjemina
31-07-2026 om 16:24
Vandaag begonnen in Dochter van het moeras van Karen Dionne.
Een man ontvoert een meisje en houdt haar meer dan 14 jaar schuil in een onherbergzaam gebied in Amerika. Samen krijgen ze een dochter die haar vader adoreert, maar langzaam ontdekt wat zijn ware aard is.
Ik ben enthousiast, anders dan de boeken die ik eerder heb gelezen. Benieuwd naar de afloop.