Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ik heb 'even tussendoor' de scheiding van Freida McFadden gelezen. Toch bijzonder hoe je dese boeken door wil lezen terwijl het elke keer hetzelfde trucje is. Een afhankelijke vrouw als hoofdpersoon waar je sympathie voor krijgt en die uiteindelijk zelf de kwade is. En tot slot dan nog een twist dat de andere aardige hoofdpersoon ook nog wat op het geweten heeft. 

Beetje offtopic maar vind het bewonderingswaardig dat men maar de boekenreeks van McFadden blijft lezen. Na het tweede boek vond ik het wel genoeg.

Zeesterretje schreef op 17-06-2026 om 22:43:

Beetje offtopic maar vind het bewonderingswaardig dat men maar de boekenreeks van McFadden blijft lezen. Na het tweede boek vond ik het wel genoeg.

En ik vind ze wel leuk om te lezen. Zo is iedereen anders. Niets bewonderingswaardig aan hoor. Als ik een boek of reeks niet leuk vind, lees ik het niet. Bv. de Perfecte-serie en Karen Slaughter ben ik ook mee gestopt, dat vond ik wel genoeg. 

De boeken van Freida zijn heerlijk om tussendoor te lezen, net als Suzanne Vermeer bijv. 
Voor mij persoonlijk niet om ze achter elkaar te lezen, maar zo af en toe kan ik er wel van genieten.

Gisteravond Woeste Kust uitgelezen. Prachtig vond ik het.
Nu even bedenken wat ik nu ga lezen. Ik heb ook nog genoeg fysieke boeken liggen die ik wel wil beginnen, maar dit weekend zijn we even weg en dan lees ik liever op mijn ereader.

Miss_Moneypenny schreef op 18-06-2026 om 09:26:

De boeken van Freida zijn heerlijk om tussendoor te lezen, net als Suzanne Vermeer bijv.
Voor mij persoonlijk niet om ze achter elkaar te lezen, maar zo af en toe kan ik er wel van genieten.

Gisteravond Woeste Kust uitgelezen. Prachtig vond ik het.
Nu even bedenken wat ik nu ga lezen. Ik heb ook nog genoeg fysieke boeken liggen die ik wel wil beginnen, maar dit weekend zijn we even weg en dan lees ik liever op mijn ereader.

Ja precies, of de boeken van Linda van Rijn.

Ik vind het wel eens fijn om na een drukke dag met het verstand op nul te lezen. Lekker ontspannen word ik daarvan. 

Net begonnen in het 6e deel van de Blix en Ramm serie. Uitschot door Horst & Enger

Zeesterretje schreef op 17-06-2026 om 22:43:

Beetje offtopic maar vind het bewonderingswaardig dat men maar de boekenreeks van McFadden blijft lezen. Na het tweede boek vond ik het wel genoeg.

Eens, toen had ik er ook wel genoeg van. Maarja, ik kan wel enorm genieten van het zoveelste deel in de serie: “getroubleerde detective lapt voor de zoveelste keer alle regels aan de laars en lost toch die onmogelijke zaak op” 

Kan me ook wel voorstellen dat anderen dat ongelooflijk saai vinden 

Ik heb vandaag De vrouwenkring van mevrouw Tan gelezen. Van Lisa See. Wat een heerlijk boek. Gebaseerd op een vrouwelijke arts in China, geboren in 1461. Bijzonder om over de traditionele Chinese geneeskunde te lezen, maar ook over het dagelijks leven van een gegoede familie. Ik kon er niet mee stoppen.

Lali schreef op 19-06-2026 om 21:26:

Ik heb vandaag De vrouwenkring van mevrouw Tan gelezen. Van Lisa See. Wat een heerlijk boek. Gebaseerd op een vrouwelijke arts in China, geboren in 1461. Bijzonder om over de traditionele Chinese geneeskunde te lezen, maar ook over het dagelijks leven van een gegoede familie. Ik kon er niet mee stoppen.

Goede boekentip. Ik hou van boeken  die zich in andere culturen en tijden afspelen. Dus ga hem op m'n te lezen lijstje zetten.

Ik heb vandaag "De onttoverden" uitgelezen van Marie Vareille. Ik vond "Als alles gedoofd is" wel een heel stuk beter, daar moest ik echt even van bijkomen.

Nu begonnen in "Gebroken engelen" van Karin Slaughter. Ik hou ook van haar schrijfstijl en boeken dus ben benieuwd.

Beterlaat2021! schreef op 13-06-2026 om 16:11:

530x840.jpg

Heel spannend, goed leesbaar.

Dankjewel!

Heb deze boeken gelijk op mijn ereader gezet! 

Lali schreef op 19-06-2026 om 21:26:

Ik heb vandaag De vrouwenkring van mevrouw Tan gelezen. Van Lisa See. Wat een heerlijk boek. Gebaseerd op een vrouwelijke arts in China, geboren in 1461. Bijzonder om over de traditionele Chinese geneeskunde te lezen, maar ook over het dagelijks leven van een gegoede familie. Ik kon er niet mee stoppen.

Ik vond deze ook goed! Altijd interessant om meteen wat te leren over andere culturen.

Lali schreef op 19-06-2026 om 21:26:

Ik heb vandaag De vrouwenkring van mevrouw Tan gelezen. Van Lisa See. Wat een heerlijk boek. Gebaseerd op een vrouwelijke arts in China, geboren in 1461. Bijzonder om over de traditionele Chinese geneeskunde te lezen, maar ook over het dagelijks leven van een gegoede familie. Ik kon er niet mee stoppen.

Deze zet ik ook op mijn lijstje. Bedankt voor de tip!


Ik lees nu De erfenis van Hendrica Leurs van Marlies Miedema. Speelt zich af in 1832-1837. Ik ben nog niet zo ver, maar pakt me meteen. 
Ik ben lekker op dreef qua leesdoel. Heb de smaak weer helemaal te pakken. Mijn oudste is ook begonnen met lezen, nadat ze voor school weer een boek moest lezen waar ze over moest discussiëren. Nu onder invloed van booktok op Vinted haar slag geslagen. Ik ben er blij mee dat ze leest. :d

O de erfenis van Hendrica staat ook op mijn reader, misschien ook maar gaan lezen dan

Jeetjemina schreef op 14-06-2026 om 18:55:



Nu bezig in De bloemist van C.L.Pattison. prettig leesbaar. Jammer dat deze schrijver niet nog meer boeken heeft geschreven.

Deze uitgelezen, goed boek.

Nu heb ik nog 2 boeken liggen van Freida McFadden, De indringer en De scheiding, eens kijken welke het wordt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.