Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Jeetjemina
14-05-2026 om 18:54
Jeetjemina schreef op 10-05-2026 om 09:45:
Nu ga ik beginnen in Good bad girl van Alice Feeney.
Deze vandaag uitgelezen. Vond deze wat minder dan haar andere boeken. Soms ook lastiger te volgen vanwege de verschillende personen.
Maheiden
17-05-2026 om 12:01
Ik heb gisteren Lissabon van Kiki van Dijk gelezen. Herkenbaar, ik was er in de herfst. Mooi verhaal ook met een verhaallijn over de anjerrevolutie. In 1 dag gelezen, makkelijk leesvoer maar wel boeiend.
Nu ben ik begonnen in Vlijmscherp van Marion van de Coolwijk. Ook lekker weglezen.
nlies
19-05-2026 om 17:38
k heb De pleegzoon, van Lydia Rood gelezen Historische roman, over Marie d’Harcourt . Is al een tweede deel van een serie, en ik zie nu as dat ik deel 1 ook op de reader heb staan. Wil ik dus ook lezen, hoewel t wel een gedoe is met al die halfbroers en zussen en buitenechtelijke kinders
Rogue
19-05-2026 om 20:37
De laatste trein uit Ligurië - Christine Dwyer Hickey..
een draak van een boek, koste me echt moeite om uit telezen en het eindige ook nog is heel abrupt
nlies
21-05-2026 om 21:29
Ik lees nu Slaap van lars kepler. Spannend weer. Heb vandaag 2 , nog niet eens half gelezen boeken terug naar de bieb gebracht. Weet niet meer welke.
Voor degenen die een hebban account hebben, gezien dat je gratis ebook kunt downloaden wegen de thrillerweken? wat korte verhalen, heb nog niet eens gekeken van wie, verrassing dus
Fiorah
22-05-2026 om 17:36
Mick87 schreef op 12-05-2026 om 08:01:
Ik begin nu in de nieuwe roman van Valerie Perrin. mijn tante colette. Ik vond haar andere boek, vers water voor de bloemen, erg goed. Dus mijn verwachtingen zijn hoog.
Vers water voor de bloemen lag voor 9 euro in de boekhandel en ik heb hem impulsief meegepakt omdat iemand hier er zo positief over was. Dat was jij dus ook al! En ik heb al best wel veel boeken gelezen omdat jij ze hebt gelezen. Ik ga me abonneren op je posts denk ik 😎
Mick87
22-05-2026 om 18:00
Fiorah schreef op 22-05-2026 om 17:36:
[..]
Vers water voor de bloemen lag voor 9 euro in de boekhandel en ik heb hem impulsief meegepakt omdat iemand hier er zo positief over was. Dat was jij dus ook al! En ik heb al best wel veel boeken gelezen omdat jij ze hebt gelezen. Ik ga me abonneren op je posts denk ik 😎
We hebben dezelfde smaak in boeken denk ik. Ik vind in Vers water voor de bloemen ook zoveel mooie quotes zitten. Volgens mij was jij ook degene die de onttoverden en tot Alles Gedoofd Is van Marie Vareille op mijn aanraden ging lezen. Ook een Franse schrijver. Doen ze goed de Fransen. Ik vind Ierse schrijvers ook vaak goed. Vooral John Boyne.
Mick87
22-05-2026 om 18:07
Ik heb trouwens uit dit topic ook al zoveel inspiratie gehaald. Echt top. En heel veel verscheidheid aan boeken. Van thriller, historisch tot waargebeurd. Ik vind dit oprecht een van de leukste topics. Ik hou erg van lezen, dus fijn om te kunnen delen met medelezers.
Voor de komende tijd de volgende op de planning:
middernachtstrein - Matt Haig (deel 2 van de middernachtsbibliotheek)
De calamiteitenclub: Kathryn Stockett bekend van de Hulp
Deel 3 van de Leo Asker serie (de bergkoning)
Onze lichte jaren: Sara Damoff
Had recentelijk vanwege mijn jubileum op werk een bol.com bon van 100 gehad dus even wat ebooks aangeschaft.
En net de glazen sleutel af geluisterd op Podimo. Ook een aanrader. Speelt zich af in WO2 in Noorwegen. Iets minder bekende geschiedenis. Interessant.
Fiorah
22-05-2026 om 18:44
Mick87 schreef op 22-05-2026 om 18:00:
[..]
We hebben dezelfde smaak in boeken denk ik. Ik vind in Vers water voor de bloemen ook zoveel mooie quotes zitten. Volgens mij was jij ook degene die de onttoverden en tot Alles Gedoofd Is van Marie Vareille op mijn aanraden ging lezen. Ook een Franse schrijver. Doen ze goed de Fransen. Ik vind Ierse schrijvers ook vaak goed. Vooral John Boyne.
Ja dat was ik! De Onttoverden ligt nog klaar. En ik heb eerder ook al meerdere boeken gelezen die jij ook mooi vond.
Fiorah
22-05-2026 om 18:51
Mick87 schreef op 17-04-2026 om 17:31:
[..]
Klopt. En zij is ook de schrijfster van de moeders van Mahipar.
Een literaire Nederlandse (Afghaanse) topper. Zeker lezen
Ah deze heb ik ook nog liggen omdat jij dit zei.
Narcis
23-05-2026 om 09:22
Na een drukke april maand, weer heerlijk de smaak te pakken met lezen de laatste weken. Zeker met dit mooie weertje, straks naar het strand met mijn boek, gisteren nog tot laat heerlijk Storytell in de tuin zitten leven, love it!
Bezig in:
De Nachtegaal, van Kirstin Hannah. Ik moet altijd even inkomen bij haar boeken, het kabbelt altijd wat, maar ze weet me ergens onderweg altijd wel te pakken.
Perfecte Misdaad, Helen Fields. ja hou echt van haar boeken, maar dat had ik geloof ik al eens geschreven ![]()
Maheiden
23-05-2026 om 09:25
De indringer van Freida McFadden gelezen. Was een goede!
Nu bezig in Vertel het aan niemand van Libda Jansma. Over een bus met dove kinderen en begeleiders die verdwijnt.
Loulou39
23-05-2026 om 10:28
Maheiden schreef op 23-05-2026 om 09:25:
De indringer van Freida McFadden gelezen. Was een goede!
Nu bezig in Vertel het aan niemand van Libda Jansma. Over een bus met dove kinderen en begeleiders die verdwijnt.
Ik vond De indringer ook goed, ook even een hele andere setting. Niet heel spannend, maar beter dan Lieve Debby.
Nu lees ik De ex van Freida McFadden.
Maheiden
23-05-2026 om 11:31
Loulou39 schreef op 23-05-2026 om 10:28:
[..]
Ik vond De indringer ook goed, ook even een hele andere setting. Niet heel spannend, maar beter dan Lieve Debby.
Nu lees ik De ex van Freida McFadden.
Lieve Debby was echt een slechte in de rij boeken.